Wpis z mikrobloga

Mirki co robić...
Kupiłem przed świętami tablet dla ojca z pewnego sklepu komputerowego (stacjonarnie, sprzedawca przy mnie nie sprawdził towaru). Przy otwieraniu prezentu okazało się ze tablet jest pęknięty. Został zaniesiony na gwarancję. Gwarancja została uznana i teraz ów sklep proponuje mi wymianę na inny model ZA DOPŁATĄ, ponieważ tamten, co był uszkodzony już nie jest dostępny. Chce zwrotu kasy, ale oni mówią, że to niemożliwe i mam się w ogóle cieszyć, że gwara została uznana... Jakieś porady???
#gwarancja #tablet #elektornika #zakupy #prawo
  • 8
@szczamdozlewu: czekaj czekaj, oddałeś na zwrot z tytułu rekojmi i gwarancja została uznana ? ale co tu ma do rzeczy gwarancja ? XD przecież oddawałeś na rękojmie, napisz im numer konta, i jeśli w ciągu 2 tygodni nie będzie pieniędzy na koncie to sprawa idzie do rzecznik uokik i tyle, gorzej jeśli podpisywałeś jakiś papier że wysyłają to na gwarancje
@Jurigag: generalnie ja tylko pośredniczyłem, a tablet zanosił mój brat i całkiem możliwe, że on podpisał gwarancję... Ale to chyba nie zmienia faktu, że jeżeli nie mogą naprawić ani wymienić to należy mi się zwrot kasy
@szczamdozlewu:
Gwarancja chociaż jest dobrowolna, też w pewien sposób została uregulowana w przepisach. Przewidują one, że możesz w ramach gwarancji żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy. Nie przewidują jednak prawa do odstąpienia od umowy. Co więcej, gwarant może ograniczyć zakres gwarancji (np. wyłączyć prawo do wymiany towaru na nowy) lub go rozszerzyć (np. przyznając prawo do odstąpienia). Dlatego istotne znaczenie ma to, co znajduje się w dokumencie gwarancyjnym.

Szybsza i