Wpis z mikrobloga

@Ignorantum: @upierz: Jestem zielonka w temacie a moje pytanie dotyczy przypadku wystawienia opcji kupna. Wszędzie piszą, że zysk jest ograniczony natomiast 'straty' nieograniczone. Np tu - akapit wystawienie opcji call, przypadek gdy indeks będzie > 2569,75. Jakie to są straty jeżeli ostatecznie i tak jestem do przodu? Rozumiem, że pisząc o stratach w domyśle jest tak naprawdę różnica pomiędzy potencjalnym zyskiem a zyskiem faktycznym - ale ciągle to jest
@upierz: Nie inwestuje tylko pytam. Wydaje mi się, że rozumiem i chciałem się upewnić. Pozostawmy kwestie czy opcje są dobre czy złe. Czy mam rację mówiąc, że w przykładzie z powyższego artykułu wcale nie jestem stratny?
@PanCogito: Przeczytaj do końca artykuł.
Straty nieograniczone w przypadku wystawiania opcji call

Nie myl wystawiania opcji do kupowania opcji. Kupowanie opcji to zakładanie się, że wzrośnie powyżej te 2690ileś punktów. Natomiast wystawianie opcji, to w wystawianie oferty, żeby ktoś wszedł na to. W przypadku jak indeks #!$%@? na 10k punktów, to ty za to płacisz. A jeśli utrzyma się poniżej 2690 to zgarniasz profit.
@upierz: Nie mylę wystawiania z kupowaniem. Nawet jak indeks bedzie milion to co z tego? Załóżmy przypadek (tylko w celach dydaktycznych), że kupiłem ten indeks po 2500 i wystawiam opcje kupna też na 2500. Indeks jednak skoczył na te 10k punktów i oczywiście nabywca w takim wypadku chce zrealizować swoją opcje. No to mu sprzedaje ten indeks za te 2500. Ogólnie i tak jestem do przodu bo w tym przypadku zyskałem
@upierz: Stracić można, kasa z powietrza się nie bierze. Ale rozpiszmy to zakładając, że:

- Wystawiłeś za 2500 zł opcje call PZU Cena akcji 1 szt. - 250 zł (gość ma zysk przy 256,90zł+), ty dostajesz 6,90zł per akcja, minus to co musisz dopłacić gdy będzie więcej niż 256,90 zł.

- Kupiłeś PZU po 250 zł, 10 akcji za 2500 zł.

1. Przypadek: Akcje skoczyły na 500 zł za szt.
Z