Wpis z mikrobloga

@Cephalopoda_Ammonoidea: ale by było co?! :D
@aikonek: dzięki :) teza nie jest do końca uchwytna po tytule choć daje on pewną wskazówkę. Chodzi o rolę gier w społeczeństwie islandzkim doby średniowiecza, to jak wpływały na kulturę i życie codzienne mieszkańców. Przy okazji dochodzi rola widowni i miejsc gier,co nie było jeszcze poruszane przez badaczy. Metodologia, którą wybrałem to przede wszystkim idea ad fontes (do źródeł). Korpus jaki miałem do przeczytania
@rustupl: jak wyjaśniłem, analiza roli miejsc gier, roli widowni, podjęcie tematyki walk psów, podział wykorzystywania gier planszowych w sagach (jako motywy literackie), podejście do gier w sagach od strony antropologii oraz performance'u, Nowy aspekt walk koni tj. umieszczenie ich w konkretnym czasie, znalezienie miejsc wykorzystywanych do walk koni, analiza opisów charakterów i znaczenia sportów i umiejętności.
@aikonek: głównie pochodzą z konferencji. Są też oddzielne publikacje jak np. rozdział w książce, oddzielna książka, redakcja czy po prostu artykuł do jakiegoś czasopisma. Różnie z tym bywa. A o co konkretnie pytasz?