Wpis z mikrobloga

Myślałem, że uda mi się chociaż jeden dzień przeżyć na spokojnie, bez propagandy związanej z Pesą Bydgoszcz, ale niestety media w Polsce, to jest jakaś porażka. Pozwolę sobie więc na krótką dygresję do dziennikarzyn, którzy mają na celu jedynie dezinformację i słupki popularności. #narodowypesjanizm #wielkapesanarodowa #pociagiboners #pociagi #pesa #zaboklickigate #rzetelnedziennikarstwo #kolej

W sumie, trochę to dziwne, że dopiero po takim czasie ta wiadomość została upubliczniona na tym portalu. Akurat dzisiaj, gdy doszło do awarii drzwi w Pesie Dart podczas postoju w Sosnowcu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dart został okrzyknięty najpiękniejszym pociągiem na świecie. To pierwszy produkowany w Polsce elektryczny zespół trakcyjny w standardzie Intercity umożliwiającym kursowanie na dłuższych trasach. Składy mają 150 m długości i posiadają ponad 350 miejsc. Produkowane są od 2014 roku.


Po pierwsze, były produkowane w latach 2014-2015, bo tego awaryjnego chłamu nikt więcej nie chce. Po drugie to ED72 produkcji wrocławskiego PaFaWagu były pierwszym pojazdem przeznaczonym do połączeń dalekobieżnych, produkowanym w Polsce. W dodatku, lata przed powstaniem Darta, w Polsce (dokładniej w Siedlcach) produkowano już pojazdy Stadler Flirt dla czeskiego przewoźnika Leo Express, a więc były przystosowane do realizacji połączeń dalekobieżnych.

Ahh, no i te zmyślone stwierdzenie o jakimś standardzie "Intercity". Dziennikarstwo w Polsce to faktycznie jedno wielkie gówno

Jestem ciekaw kiedy mnie tutaj narodowcy zjadą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 9
Po pierwsze, były produkowane w latach 2014-2015, bo tego awaryjnego chłamu nikt więcej nie chce.


@MarkG: Tak bardzo obiektywna niepropagandowa opinia. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ponton: Oparta na faktach. Lista awarii Dartów w lutym 2016 r.

2016-02-27 Słowacki 61104 Ostrów Wlkp. 7 min naprawa drzwi wejściowych w ED161-002

2016-02-25 Konopnicka 62106 Dąbrowa Oleśnicka 7 min. naprawa ED161-005. W-wa Wschodnia 11 min. nieplanowa wymiana ED161-005 na ED161-012

2016-02-25 Słowacki 61104 Sieradz 14 min naprawa ED161-015

2016-02-24 Konopnicka 26106 Nałęczów 10 min. naprawa ED161-001, Puławy 13 min naprawa ED161-001, Warszawa Wschodnia 8 min. nieplanowa wymiana ED161-001 na ED161-005.
@jacekKobr: Podsumowując to, co wkleiłeś:

Bystrzyca: 2 przypadki
Konopnicka: 4 przypadki
Mickiewicz: 1 przypadek
Ondraszek 2 przypadki
Orzeszkowa: 1 przypadek
Roździeński: 4 przypadki
Skarbek: 1 przypadek
Słowacki: 2 przypadki
Wisła: 1 przypadek

Razem: 18 przypadków

Ile przez cały luty było dostępnych Dartów? Niech będzie, że tylko 9. To daje 2 incydenty na cały miesiąc. Wybacz, ale ja nie nazywam pociągu "awaryjnym chłamem", ale jeśli w ciągu pierwszego miesiąca zaliczy jedną czy
@ponton: Dla twojej informacji - współczynniki gotowości/niezawodności liczone są w ujęciu czasowym a nie ilościowym. Ma znaczenie czy pociąg został opóźniony z powodu awarii o 7 czy o 57 minut. Twoja "metodologia" polegająca na zliczaniu przypadków awarii, bez uwzględniania czasu w którym pojazd jest niezdatny do jazdy, to skrajna manipulacja mająca wybielić Pesę. Z 9 h 21 min opóźnień wyszły ci 2 awarie na miesiąc i jeszcze to "pozostałe dni jeźdźi
@jacekKobr: Ponawiam pytanie: jak to się ma do punktualności reszty pociągów? W 2015 za pierwszy kwartał PIC miał punktualność na poziomie 85,52%. Jak to wygląda w przypadku Dartów? Piszesz o faktach, a podajesz je jednostronnie. Nie można ich z niczym porównać. 9 godzin całkowitego opóźnienia to może być i dużo, i mało.
Ponawiam pytanie: jak to się ma do punktualności reszty pociągów?

Punktualność zależy nie tylko od awaryjności taboru. Inne przyczyny opóźnień to m.in.: oczekiwania na skomunikowania, usterki USRK, pojedyncza obsada zamiast podwójnej, opóźnienia wtórne, itd.

W 2015 za pierwszy kwartał PIC miał punktualność na poziomie 85,52%. Jak to wygląda w przypadku Dartów?

85,52% odnosi się do wszystkich opóźnień, a nie tylko tych wynikających z usterek taboru. Wskaźnik ten dotyczy opóźnienia czasu przyjazdu do
@jacekKobr: Dlatego śmieszy mnie nazywanie Darta "awaryjnym chłamem" mimo braku tych informacji. A jeszcze pisanie o pociągach ledwie wprowadzonych do portfolio firmy, że "nikt go nie chce więcej" zakrawa o absurd prawie tak duży jak "polskie pendolino". xD
Dlatego śmieszy mnie nazywanie Darta "awaryjnym chłamem" mimo braku tych informacji. A jeszcze pisanie o pociągach ledwie wprowadzonych do portfolio firmy, że "nikt go nie chce więcej" zakrawa o absurd prawie tak duży jak "polskie pendolino". xD


@ponton: wystarczy porównać z innym taborem (patrz Pendolino czy Husarzami) żeby widzieć, że produkty Pesy padają jak muchy