•  

    Co myślićie o Hondzie Civic VII w hatchbacku? Tak do 10 tysięcy
    #motoryzacja #samochody #honda #civic

    •  
      w........k via Android

      +1

      @Reverb: patrząc po cenach to trochę mało. w tej cenie może być kiepski egzemplarz.
      12-13 k Tak mniej więcej to chyba minimum

      +: QBA__
    •  

      @wuja_mirek: Kurcze, takiej odpowiedzi się spodziewałem przeglądając otomoto ze do 10 tys może być ferelny egzemplarz. A co do modelu, wart tej ceny jeśli wyłożyłbym 12-13 tysięcy? Chodzi mi przede wszystkim o bezawaryjność.

    •  
      w........k via Android

      +1

      @Reverb: Nie wiem mirku. też patrzę na te hondy od jakiegoś miesiąca i widzę że zadbane egzemplarze to tak od 12 tys.
      doświadczenia nie mam bo nie jeździłem tą honda. Ale myślę że 1.4 i 1.6 vtec to bardzo niezawodne jednostki w tym egzemplarzu.

      +: QBA__
    •  

      Poniżej 10 tysi pewnie można cos znalezc ale to będzie najubozsza wersja pewnie 5 drzwi, bo to nie prezentuje się porywająco. Plusem jest to że trochę było tych aut z polskiego salonu. 1.4 o 1.6 dają rade, zwłaszcza gdy ktoś o nie normalnie dbał.

    •  

      @Reverb: Poniżej 10k to zwykła wersja, przedliftowa. Te z pakietem sport to od 12-13k - wersja 1.4 (mówimy tu o wersji 3 drzwiowej)
      Ja mam poliftową EP2 1.6 110 koni. Ogólnie to bardzo polecam.
      Nie chce mi się rozpisywać, bo niedawno jeden mirek się chwalił swoją, i tam opisałem moje wrażenia:
      http://www.wykop.pl/wpis/17360537/chwalesie-pokazauto-moje-wozidlo-bardzo-spoko-i-ni/60749191/

      Zawołam Ci tu mirków mających te Hondy:
      @kubson1069 @michal_gol @subteIny

    •  

      @Reverb: jakbyś się poważnie rozglądał za # drzwiowym poliftem, to pisz, wydaje mi się że już sporo wiem o tym samochodzie.

    •  

      @QBA__: A jak to wygląda ze spalaniem?

    •  

      @Reverb: U mnie:
      - jazda mieszana lato: 7.6 zima 8.1
      - na dłuższej trasie 6.5
      najmniej zszedłem do 5.2, ale to nie jazda
      Ogólnie jest tak:
      Jak nie kręcisz powyżej 4krpm i nie załącza się VTEC, to spalanie jak powyżej. Jak lubisz cisnąć, to 10.8 wyskoczy, albo i lepiej. 1.4 ma podobno podobne spalanie, ale 20 koni słabsza i nie ma VTECa

    •  

      @QBA__: dzięki za zawołanie! może trochę pomogę Mireczkowi bo widzę, że rozgląda się za porządnym wozidłem
      @Reverb: czołem, kluski z rosołem! serdecznie mogę polecić Ci ten samochód ale nie w takich pieniążkach. Za 10k kupisz skarbonkę bez dna. Hondy i ogólnie japońce znane są ze słabych blach ale za to reszta jest po prostu japońska precyzja. Także to jest ich największa bolączka niestety. Warto poczekać i dołożyć kilkaset złotych więcej niż wpaść w kupę. Ogólnie jeśli chodzi o awaryjność to w moim przypadku praktycznie nie było tak, żeby mi się auto rozkraczyło bo coś tam. Od raz po zakupie do znajomego mechanika na wymianę rozrządu, olejów, płynów, filtrów, świec, klocków więc na dzień dobry po zakupie doinwestowałem 2500 żeby auto było "po mojemu" czyli wiem czym jeżdżę i że nie rozkraczy się na drodze. Po jakimś czasie postanowiłem zabezpieczyć podwozie bo nie chciałem żeby auto zgniło a już były pierwsze oznaki rudej. Po około roku założyłem podtlenek LPG aby jeździć po prostu taniej. Przeczytałem wątek na ep-klub o gazie do 1.6 i zdecydowałem się na ten krok. Nie żałuje, nie ;-) Warunek jest taki, żeby co 10-15k km czyli praktycznie co przegląd regulować luzy zaworowe aby nie wypalić gniazd zaworowych a silnik na lpg będzie śmigał jak na benzynie. Praktycznie nie odczuwam różnicy czy jadę na pb czy lpg, za instalacje firmy stag dałem jakieś 2300 i od założenia zrobiłem już jakieś 30k km i nic a kompletnie nic się nie dzieje złego z silnikiem. Raz mi wyskoczył błąd check engine ale to po założeniu filtra wkładki K&N i gaziarz mi wyregulował mieszankę, a kilka tygodni temu sytuacja się powtórzyła ale to był błąd na sondzie lambdzie, 50 zł do komputera i błędu nie było, po prostu tak się dzieje na gazie czasem. Spalanie gazu różnie. Zależy od stylu jazdy, nie przekraczając 4k obrotów to po mieście w 10 się mieszczę, powyżej tych obrotów dojdzie nawet do 12,5 l. Na trasie też zależy od prędkości. Do 150 km/h na autostradzie w okolicach 10-11l, powyżej tej prędkości łyknął mi coś koło 13 l. Ale też ciężko było jechać z taką prędkością bo głośno w kabinie. Jedyne co mnie denerwuje w tym aucie to promień skrętu, dość wąski i ograniczony ale idzie się przyzwyczaić. Ogólnie to polecam serdecznie byleby trafić w dobry egzemplarz i robić wszystko na bieżąco a nie dopiero jak się zepsuje ale to tak trzeba postępować z każdym autem jak się chce mieć niezawodny samochód.

      +: QBA__
    •  

      @kubson1069: Czyli za 12-13K będzie już spoko aby nie wpaść w skarbonkę bez dna?

    •  

      @Reverb: no wydaje mi się, że będziesz mógł się rozglądać za lepiej prezentującymi się autami na aukcjach ale rzeczywistość i tak weryfikuje swoje. Nie ma reguły w przypadku aut używanych cena=jakość. Nawet za 15 k możesz kupić pięknie prezentującą się honde a silnik np zalany moto doktorem i po kilkuset kilometrach kaput. Ja osobiście bym sobie nie zawracał głowy atumi w przedziale 10k tego modelu bo prawdopodobnie można trafić na minę, te 2-3 tys. mogą rozszerzyć horyzonty poszukiwań ale też nie gwarantują Ci tego, że trafisz na złote jajo. Najlepiej auto oglądać z kimś kto się zna w temacie i wie jak sprawdzać, gdzie patrzeć itd.

    •  

      @kubson1069: @kubson1069: A to tak, na pewno wybiorę się na sprawdzenie interesującego mnie modelu z kimś kto ma większe pojęcie ode mnie o motoryzacji :) Postaram się celować w ten model czyli w Honde Civic VII własnie w wersji Sport która mi się bardzo podoba. Ale to jeszcze trochę minie muszę dozbierać do tego auta bądź co bądź strasznie mnie ono zainteresowało ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Reverb: niby 1.6 ale wariat ( ͡° ͜ʖ ͡°) bardzo przyjemnie mi się jeździ, mimo że mam na kołach 17 cali i czuje każdą nierówność na dupie to i tak polecam mocno. A jak założysz lpg to masz koszt przejechania 100 km za 16 zł. Przegląd gazu to nie więcej jak 60-80 zł bo tylko wymiana dwóch filtrów, sprawdzenie czy nie ma aktualizacji do oprogramowania i tyle. I jeździsz tanio i ekologicznie a jak regulujesz zawory na czas to nie ma co się obawiać o zajechanie silnika. Jak kiedyś kupisz to się pochwal i wołaj! :)

    •  

      @kubson1069: Dzięki za rady a co myślisz o autkach które mają już zainstalowany LPG?

    •  

      @Reverb: za bardzo się nie orientuje jakie są teraz instalacje i czym się różnią od siebie. Ja mam założonego Polskiego STAGA i jestem bardzo zadowolony. Na aukcjach widziałem że są różnie, przeważnie BRC albo Prince. Nie miałem żadnej styczności z tymi instalacjami więc się nie wypowiem. Ogólnie ja bym tutaj patrzył przez pryzmat ceny takiej instalacji. Poniżej 2k może być założona niskiej jakości instalacja czyli słabej jakości wtryskiwacze, reduktor a dokładając do tego gaz słabej jakości będzie się to równało szybszemu zużyciu. Jeśli ktoś Ci przedstawi jaka była cena takiej instalacji, jakiej firmy jest, jakie są wtryskiwacze będziesz mógł zrobić rozeznanie na jakichś forach czy to jest dobre czy nie. W książce od instalacji wszystko jest wypisane, jakie elementy zainstalowane. No i jak ktoś się będzie chwalił, że jest dodatkowo założona lubryfikacja i jakie to jest wspaniałe to można to w bajki wsadzić. Jest to dodatek do wyciągania pieniędzy z kieszeni właściciela samochodu. Czytałem na ep-klub, że nie warto tego instalować bo to nic nie daje a lepiej jest częściej doglądać zaworów niż stosować pseudo smarowanie. Jeśli kupisz auto bez lpg i będziesz się na nie decydował to polecam Ci zrobić "wlew sportowy". Czyli nie dziurwaisz sobie zderzaka czy nie montujesz wlewu pod zderzakiem tylko w miejsce gdzie jest normalny wlew od PB gość instaluje wlew LPG ale taki do, którego musisz najpierw wkręcić przejściówkę. Ma to tylko zalety bo 1) ładnie i estetycznie wygląda, 2) nie brudzi się wlew i wzmie np nie obłazi lodem i zmarzliną także same plusy. Wpisz w google "wlew sportowy lpg" zobaczysz o co chodzi

    •  

      @Reverb: jak się znasz to kupisz coś za 10k ale nie ideał. Słabą stroną tych aut jest głównie blacha, i skrzynie biegów, polecam silnik 1.6, 1.4 muł. tak to auto zajebiste ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: QBA__
    •  

      @interCooler: Jak będę kupował to auto to na pewno zaiwestuję w zabezpieczenie karoserii

    •  

      @Reverb:

      zabezpieczenie karoserii

      Czasami wystarczy zwyczajnie, regularnie myć auto. Mam osiemnastoletniego civica, który teoretycznie powinien być już siedliskiem rdzy a ma tylko dwa małe pęcherzyki pod tylną szybą. Pięć lat garażowany, od trzech na powietrzu. No ale jak czytam czasami posty, że ktoś myje auto po zimie, pierwszy raz od 3 miesięcy to czego można oczekiwać.

      +: QBA__
    •  

      @QBA__: @subteIny kazał przekazać, że ma bana :P

      +: QBA__
    •  

      @interCooler: czemu twierdzisz, że skrzynie są słabe w tym modelu ? nie spotkałem się z taką opinią jeszcze ale chętnie Cie wysłucham. :D ogólnie wiem, że jakieś koła zębate były ciulowe w tych skrzyniach i podczas zmiany z 1 na 2 można usłyszeć chrobotanie ale idąc już w górę nic takiego się nie dzieje. No i u mnie się tak dzieje. Czasem mi jedynka nie chce wskoczyć albo wsteczny za pierwszym bądź drugim razem. Tyle wad w swojej wykryłem ale na codzień spisuje się bardzo dobrze.

    •  

      @kubson1069: skrzynie w 1.4 i 1.6 mają problem z szumiącymi łożyskami. Co prawda u mnie jest w porządku, u Ciebie pewnie też, ale podobno to kwestia czasu że zaczną szumieć.
      Nie ma reguły: u jednych to się dzieje po 80k km u innych np. po 220k km przebiegu. Honda naprawiała to w ramach gwarancji. Z resztą poczytaj na forach - jedyna standardowa usterka tego auta. Wymiana łożysk w skrzyni to koszt około 1000 zł - moim zdaniem do zniesienia raz na kilkadziesiąt, jak nie kilkaset tysięcy kilometrów.
      @Reverb: Warto wiedzieć to przed zakupem, żeby nie mieć na start dodatkowych kosztów.

    •  

      @kubson1069: łożyska padają w tych skrzynkach :P

    •  

      @kubson1069: Jak zabezpieczyłeś auto przed korozją?

    •  

      @QBA__: To tez chyba wina braku wymiany oleju w skrzyni

    •  

      @Kreation: w specjalnym warsztacie zajmującym się zabezpieczaniem podwozi samochodowych. Zrobili mi to środkiem Rust Check

    •  
      w........k via Android

      0

      @QBA__:
      @kubson1069: a słyszeliście coś o automatycznej skrzyni?jak ona się sprawdza w tym modelu?

    •  

      @wuja_mirek: automatów w hatchbacku nie spotkasz (chyba) tylko w pięciodrzwiowym "autobusie" ale niestety nic nie wiem na jej temat. Ogarnij forum hondy, ep klub itd, tam więcej wiedzy zdobędziesz