Witam. Moja Honda Civic VII Coupe (em2, silnik - d17a8) jakiś czas temu wciągnęła prawie cały olej do wody. Wyciągnąłem głowicę oddałem do sprawdzenia i splanowania, wymienione został uszczelniacze i wyszlifowane zawory (były pokrzywione). Dzisiaj chciałem założyć głowicę i podczas czyszczenia bloku dopatrzyłem się, że na każdej tulei cylindra od strony kolektora ssącego jest mała szparka. Wokół tych szpar widać osad ze spalin. Nie spotkałem się nigdy wcześniej z czymś takim i zastanawiam się czy to stanowi problem, czy tą drogą olej mógł dostać się do wody. Obawiam się również tego, że gdy po skręceniu i odpaleniu silnik się nagrzeje, cylinder spuchnie i pęknie blok. Dołączam parę zdjęć.
Witam.
Moja Honda Civic VII Coupe (em2, silnik - d17a8) jakiś czas temu wciągnęła prawie cały olej do wody. Wyciągnąłem głowicę oddałem do sprawdzenia i splanowania, wymienione został uszczelniacze i wyszlifowane zawory (były pokrzywione). Dzisiaj chciałem założyć głowicę i podczas czyszczenia bloku dopatrzyłem się, że na każdej tulei cylindra od strony kolektora ssącego jest mała szparka. Wokół tych szpar widać osad ze spalin. Nie spotkałem się nigdy wcześniej z czymś takim i zastanawiam się czy to stanowi problem, czy tą drogą olej mógł dostać się do wody. Obawiam się również tego, że gdy po skręceniu i odpaleniu silnik się nagrzeje, cylinder spuchnie i pęknie blok. Dołączam parę zdjęć.
[http://pokazywarka.pl/1p4a6w/](http://pokazywarka.pl/1p4a6w/)