Wpis z mikrobloga

739 471 - 11 - 10 - 10 - 9 - 11 - 12 - 6 = 739 402

Zgodnie z kolejnością - w poniedziałek jeszcze na Lazaro (tam i powrót); środa (do pracy samochodem), powrót Ridleyem + przejazd do Decathlonu; dziś komplet do i z pracy + do sklepu po bułki (dosłownie).

A co do roweru..., jest nim Ridley X-Bow 20 Disc - markę zasugerował @fixie po nieudanych poszukiwaniach Fuji Cross 1.5 (btw, nie sugerujcie się ceną - udało mi się jeszcze nieco stargować).

Na początku byłem lekko zaniepokojony z dwóch powodów - pierwszy to źle ustawiona kierownica i bardzo niekomfortowa pozycja jazdy (w większości już to wyregulowałem i jest ok (być może koledzy z Torunia dorzucą w sobotę garść uwag ;))), a druga sprawa to hamulce. Zasugerowałem się opiniami, że lepsze tarczowe mechaniczne (lepsze w sensie wyższa klasa osprzętu) będą lepsze od tańszych tarczowych hydraulicznych. No więc chyba jednak nie. Docieram je i pewnie sama siła hamowania będzie lepsza - z resztą już się poprawia, ale ilość siły jaką muszę włożyć w hamowanie mocno rozczarowuje. No i na koniec mimo bardzo mocnego ściskania w górnym chwycie, rower nie staje w miejscu jak w Lazaro z hydraulicznymi - czy to tylko kwestia hamulców, czy szerokość opon ma tu (większe niż się spodziewałem) znaczenie?

A plusy? Po wyregulowaniu kierownicy i siodła, więc i poprawie pozycji rower wymiata. Przerzutki chodzą bajecznie - mogę zbijać o dwie w dół; wygodne, nieco węższe siodełko; jest leciutki - różnica między nim, a Lazaro jest bardzo duża. Prowadzi się pewnie, koła rewelacyjnie trzymają się asfaltu i gruntowej w lesie (czym jestem zaskoczony, bo poprzednie koła 700x38C, a tu mam 700x33C). A'propos kół - w fabryce nie mieli tych oryginalnie montowanych, więc dostałem z modelu wyżej - Fulcrum Racing Sport DB CX Disc HG11.

Czasy poprawiłem od ręki - pierwszy wjazd na Spacerową poprawiłem o 3min, a przecież nie czuję sprzętu w 100%. Na prostych osiągam prędkości o jakich nawet nie myślałem (30 - 40 km/h), wiadomo, że przez ograniczony czas, ale liczy się sam fakt. Zupełnie na luzie jadę te 22 - 25 km/h. Już się nie mogę doczekać testu na dłuższej odległości.

Niestety nie mogę przełożyć ani bagażnika, ani błotników Velo 55 Cross. Zastanawiam się, czy się bawić w półśrodki i kompletować dystanse do bagażnika, czy zdecydować się na nowy - sprzedawca poleca np. Topeak Mtx Explorer Disc. Koniecznie też muszę dokupić błotniki.

Na początku nie byłem pewien, teraz co raz bardziej przekonuję się, że to była słuszna decyzja.

#rowerowyrownik #rowerowetrojmiasto #pokazrower #przelaj #cyclocross ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz j.....e - 739 471 - 11 - 10 - 10 - 9 - 11 - 12 - 6 = 739 402 

Zgodnie z kolejności...
źródło: comment_qgbWGKRPcZmDsh30F50SJdbpfiXJiNdD.jpg
  • 18
@fixie: gdzieś tam czytałem, że nowa Tiagra będzie miała zbiorniczek na olej w klamkomanetkach, więc Shimano siłą rzeczy dostosuje się do obecnych trendów na rynku i wypuści grupę obsługującą hydraulikę.
@jak_to_mozliwe: Hydraulika w szosie jest turbo droga, dopiero ultegra ma. Hamulce się dotrą na pewno. Poza tym hamowanie przełajem jest passe. Ja mam w przełaju canti z dobrymi klockami i hamują średnio. Nie ma startu do hydrauliki, ale taki urok. ;)
Przełajem jeździ się inaczej, trzeba przewidywać, napęd też jest inny niż w mtb czy crossie, na pewno się przyzwyczaisz.
@jak_to_mozliwe: Super się prezentuje, szerokości! A co do hamulców, to u mnie w przełaju też tarczowe mechaniczne i również nie jestem zbytnio zadowolony. Praktycznie jedyny minus z technicznych spraw od momentu zakupu. Były w różnych serwisach i nadal bez szału :) (a zwłaszcza po jeździe w mokrych warunkach, wtedy efektywność mocno spada...)
@fixie: Nie wiem, nie znam się na szosowych, ale nie rozmawiamy o twardych faktach tylko o tym, że ktoś coś powiedział a ten drugi ktoś coś usłyszał. W tym przypadku opinie na na temat różnic hydraulika-mechanika, więc ja spekuluję, że może chodziło jeszcze o coś innego i powstał szum na łączach, głuchy telefon, czy jakkolwiek jeszcze nazwać przekłamanie w komunikacji. :)
@jak_to_mozliwe: widzę, że pierwsze testy masz już za sobą, kilometrów życzę.
Ja w swoim focus używam bagażnika tubusa.
Co do hamulców to moje mechaniczne tarczówki zostawiają mały niedosyt. Co prawda tylne koło za hamuje trąc o asfalt. Ale ja lubię hamować przednim i brakuje mi trochę mocy.
@jak_to_mozliwe: Jak swojego kupowałem to na avidy mechaniczne ludzie narzekali, że nie za fajne są. Mam dwutłoczkowe mechaniczne TRP Spyre i naprawdę dają radę. Przednie koło nawet dosyć łatwo zablokować na przełajowej oponce 35mm. Dopiero jak założyłem opony 50mm od 29era to nawet na asfalcie brakowało już mocy, bo taką mają przyczepność. Dla oponki przełajowej i szosowej wystarcza jak najbardziej. Jechałem już też na mechanicznych avidach ale tańszych, bo rowerze crossowym
@jak_to_mozliwe: Zajebisty :D
Ale mi smaka robisz na przełaja :P

Czasy poprawiłem od ręki - pierwszy wjazd na Spacerową poprawiłem o 3min, a przecież nie czuję sprzętu w 100%. Na prostych osiągam prędkości o jakich nawet nie myślałem (30 - 40 km/h), wiadomo, że przez ograniczony czas, ale liczy się sam fakt. Zupełnie na luzie jadę te 22 - 25 km/h. Już się nie mogę doczekać testu na dłuższej odległości.


I