•  

    Mam pytanie do #mikrokoksy i do ludzi co się znają na #dieta #trening

    Od prawie miesiąca jestem na diecie redukcyjnej, około 2400kcal/dzień. Zazwyczaj jednak spożywam mniej, w granicach 2000-2200 kcal. Do tego 3 razy w tygodniu trening siłowy i 40-45 min cardio. W dni nietreningowe czasem rower, ale nieregularnie. Mój problem polega na tym, że waga nie spada lub mocno skacze. Czasem jest -1kg, po to żeby 3 dni później było +1 kg. Co ważne, na obwodzie w talii/pasie/klatce/udzie pospadało mi po około 5-6 cm. Co robię nie tak, że waga tak na prawdę stoi?

    Na początku tego roku byłem na innej diecie przez ponad miesiąc, około 1900 kcal. Bez żadnej aktywności fizycznej chudłem około 3kg/miesiąc. Mirko pomóż.

    #silownia #fitness #zdrowie #cwiczenia

    •  

      @vLeg3nd: myślę ze może być to problem z MMD...

    •  

      @vLeg3nd: skoro waga stoi a obwody spadaja to znaczy zamieniasz tluszcz na miesnie?

    •  

      @chleb_z_baltony: XD

      @banciur: No właśnie nie wiem czy zajebiście, nie znam się na tym dlatego wolałbym doradzić się kogoś, kto ma większe doświadczenie. Czy mimo wszystko waga nie powinna spadać? Martwią mnie też trochę te skoki wagi, bo diety trzymam się tak jak trzeba.

    •  

      @vLeg3nd: Dieta tłuszczowa i obserwuj cuda przy pomocy wagi i centymetra.

    •  

      @ImInLoveWithTheCoco: nie chce póki co zmieniać diety, bo takie skakanie pomiędzy dietami też raczej nie będzie dobre. Próbuję znaleźć przyczynę takiego zachowania organizmu.

    •  

      @vLeg3nd: a wazysz sie jak czesto? powinienes robic to np. co tydzien w tych samych warunkach - rano, na czczo. miesnie praktycznie nie maja prawa rosnac na redukcji, a jesli juz to nie w takim stopniu. prawdopodobnie nabierasz/tracisz wode i stad skoki wagi. poza tym masz nieregularna aktywność - to tez moze byc przyczyną. ile wazysz? wzrost?

    •  

      @Karoleer: Aktywność mam regularną jeśli chodzi o siłownie - poniedziałek/środa/piątek, około 70 minut rozgrzewka+trening siłowy, i około 40 minut cardio. We wtorki/czwartki/soboty/niedziele staram się jeździć na rowerze w miarę możliwości czasowych. Waga: na ten moment 96.9 kg, wzrost 185 cm. W czwartek waga mi na przykład pokazała 95.7 kg, a wczoraj 97.9 kg. Ważę się w tych samych warunkach, ale codziennie.

    •  

      @vLeg3nd: sprawdzaj wage co tydzien na czczo, aktywnosc stopniuj - jesli do tej pory jeździłes 30 minut to trzymaj ten czas do momentu az waga przestanie spadac i dopiero zwiekszaj. wiecej, nie znaczy lepiej. co jesz, jaki podzial makro?

    •  

      @Karoleer: Przykładowe makro z dzisiaj:
      - białko 122.81 g
      - tłuszcze 113.89 g
      - węglowodany 245.78 g

      To jest rozkład makroskładników dla pełnych porcji i dla 4 posiłków dziennie. W podsumowaniu końcowym na pewno tyle nie spożywam, bo na przykład jajecznice robię z 2-3 jaj, a nie z 4 tak jak mam w diecie. Tak samo z kaszą/ryżem. Zazwyczaj jem 50-80 gramów a nie 100. Jeśli chodzi o to co jem (przykłady):
      - śniadania: jajecznica/płatki owsiane/jaglane z owocami/orzechami/cynamonem
      - obiady: kurczak/indyk z mixem warzyw na patelnie, sosem pomidorowym (robionym z pomidorów albo po prostu pomidory z puszki) i ryżem lub kaszą jaglaną/jęczmienną/kuskus
      - 2 obiad: zazwyczaj ryba z warzywami i kaszą/ryżem, rzadziej jajka sadzone z warzywami
      - kolacja: najczęściej jakieś koktajle z owoców z dodatkiem mleka, imbiru, soków.

    •  

      @vLeg3nd: bialko 2g na kg masy, tluszcze 0.5 na kg, reszta wegle. podbij kaloryke na 2600 kcal i trzymaj sie tego + regularnosc w aktywnosci jak wyzej. prawie 100 kg przy 185 i sensownej aktywnosci wymaga wiekszych kcal zeby waga rozsądnie schodzila. nic nie zmieniaj, chyba ze przez tydzien waga nie ruszy sie w dol. wtedy zwieksz aktywnosc np. o 5 minut/dzien. redukcja musi postepowac schematycznie i stopniowo.

    •  

      @Karoleer: Czy białko mogę uzupełniać na przykład jakąś odżywką białkową? Mówiąc o regularności w aktywności, masz na myśli siłownie czy całą aktywność? Czy w dni nietreningowe jak raz będę jeździł 30 minut, raz 40, a raz wcale to będzie źle? Jeśli chodzi o dni treningowe to regularność jest taka jak pisałem wyżej.

      Co do kaloryczności te wszystkie kalkulatory pokazały mi że żeby chudnąć 0.5kg tygodniowo powinienem spożywać 2900 kcal. Ale 2900 kcal to dla mnie strasznie dużo, ja czasem nie mogę zjeść 4 posiłków, które opisałem wyżej, bo po prostu nie daje rady tego upchnąć.

    •  

      @vLeg3nd: jak najbardziej, odzywka moze byc choc zwykle zarcie zawsze bedzie lepsze. sprawdź tylko zawartosc węgli i tluszczy w odzywce i wlicz do bilansu, bo zazwyczaj cos tam jest. najprosciej mówiąc o dniach nietreningowych - zaloz sobie tygodniowy bilans aktywnosci w te dni. np. 90 minut i staraj sie rozlozyc aktywnosc tak, aby bilans sie zgadzal. moze to byc 30x3 albo 50, 20, 20 - nie powinno robic wiekszej roznicy. wywalilbym tez z diety soki i ewentualnie ograniczyl owoce jezeli duzo ich jesz - to tez cukier, ktory sam w sobie nie jest szkodliwy ale duzo osob przegina i robi tak nadmiar wegli. woda, zielona herbata (dzialanie dyskusyjne, ja polecam), czarna kawa, rozne napoje typu pepsi max - to sa fajne rzeczy na redukcji. posilki mozesz rozlozyc na wieksza ilosc - w miare potrzeb i możliwości. po jakims czasie sie przyzwyczaisz, zreszta z 0.5g tluszczy powinno byc o wiele latwiej. dni treningowe sa jak dla mnie w porzadku, możesz tez obnizyc pulap do 30 minut i stad zaczac, ewentualnie sprobowac interwalow, tabaty czy innych form aktywnosci - zeby sie nie zanudzic na biezni czy rowerku. trzymaj tez tętno (na kazdej maszynie powinna byc rozpiska jakie jest idealne tętno dla osoby w x wieku) bo to tez ma wplyw na spalanie tłuszczu.

    •  

      @Karoleer: Dzięki za tak obszerne rady, na pewno bardzo mi się przydadzą.
      Zalecano mi też branie jakiegoś spalacza, HMB i BCAA. O ile branie BCAA rozumiem, o tyle w HMB i spalaczu nie widzę zbytnio sensu. jak Ty się na to zapatrujesz?
      I jeszcze jednak kwestia sporna, która nie daje mi spokoju. Czy regularność w posiłkach ma znaczenie? Czy rzeczywiście powinienem jeść na przykład 5 posiłków dziennie, co 3 godziny każdy? Jest to dla mnie strasznie męczące ze względu na tryb życia. Owoców nie jem dużo. Zazwyczaj jeden lub dwa banany do płatków owsianych, i jakiś owoc do koktajlu, albo banan i pomarańcza, albo melon i banan, albo mango i ananas, albo kiwi i jarmuż, oczywiście wszystko w odpowiednich gramaturach. Zielonej herbaty za bardzo nie lubie, za to pije dosyć dużo kawy.
      Dziennie wypijam spokojnie 1.5L wody, czasem nawet więcej.

    •  

      @vLeg3nd: moim zdaniem regularnosc nie ma znaczenia - inaczej diety typu IF nie mialyby prawa bytu. wymienione suple odradzam, chyba ze masz nadmiar hajsu - hmb i bcaa po prostu nie dzialaja a jesli nawet to ma to marginalne znaczenie. spalacze to fajna sprawa, choc ja raczej wychodzę z zalozenia, ze powinny byc stosowane pod koniec redukcji, jako dodatkowy bodziec kiedy zwiekszanie aktywnosci i ucinanie kalorii nie pomaga.

    •  

      @vLeg3nd: zacznij liczyc na serio w myfitnesspal

    •  

      @vLeg3nd: ważysz się zawsze o tej samej porze? Skąd wiesz, że tyle zjadasz, liczysz to gdzieś, zapisujesz?

Gorące dyskusje ostatnie 12h