Wpis z mikrobloga

Zagadka dla mirków z #mechanikasamochodowa #mechanika
Mam Renault Modusa r. 2005 benzyna 1.6 + lpg przebieg 200k. Ostatnio pojawił mi się na podjeździe olej, dużo oleju, a samochód po około dwóch tygodniach poinformował mnie, że trzeba uzupełnić olej. Pojechałem do mechanika - diagnoza - koło pasowe zmiennych faz rozrządu plus wymiana simmerigów, dodatkowo pasek rozrządu bo cały z oleju, zaczepy itd. Dodam, że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 180k. No nic zdarza się. Grzecznie zapłaciłem za naprawę, przejechałem trasę 1000 km do domu w Niemczech, patrzę następnego dnia oleju w ch... na pojeździe. Telefon do serwisu - stary olej w sankach, postawić auto na górce to wyleci do końca i bedzie ok. Po dwóch tygodniach auto woła o olej. Tym razem serwis w Niemczech. Rozebrali, umyli silnik, patrzyli, auto stało 2h na kanale olej nie cieknie. Przejechali 500m wjechali na kanal, żeby złożyć i co olej! Zagadka - z czego wycieka olej?! Mechanik się poddał i kazał jechać do autoryzowanego serwis renault...
  • 20
@booYa_CTD: własnie problem jest tego typu, że simmering na wałku jest założony orginalny kupiony w serwisie renault bo własnie pierwsze i jedyne podejrzenie tego niemieckiego mechanika padło na ten simmering, że w Polsce założyli zły. niestety to nie było to
@wrozbita_maciej: no to w górnej częsci silnika została tylko pokrywa zaworów, może jakieś mikro pękniecia co się rozszerzają pod wpływem ciepła.

Ogolnie to jebne moim klasykiem na temat renault:


Dziwna marka, np silniki F8Q rzucaja olej do wody bez przegrzewania silnika ( ͡° ͜ʖ ͡°)