Mirki, znawcy #excel . Mam taki wydaj mi się prosty problem ale nie wiem jak precyzyjnie nazwać o co mi chodzi. Mam plik z parametrami pracy maszyny, który mogę otworzyć w excelu. Po otwarciu widzę coś takiego:
value1 value2 yes itd
Poszczególnych parametrów w danym pliku jest około 100, a samych plików kilkadziesiąt i ich liczba docelowo rośnie. Chciałbym zrobić tabelę w której w kolejnych kolumnach będą Setting1/Setting2/Setting3 a w kolejnych wierszach odpowiednie wartości zgodnie z
plik1 plik2 plik3
Pytanie 1: jak z value1 wyciągnąć samo value1?
Pytanie 2: czy da się, żeby już po uporządkowaniu wartości w komórkach i pracy z plikami które mam, importować w miarę automatycznie kolejne pliki do zestawienia?
@Skinnyp zapisz plik jako xml i stwórz mapę w Excelu linkując do niego. Powinno ci automatycznie pobierać dane i wyświetlać tak jak oczekujesz, czyli ustawienia w kolumnach a w wierszach urządzenia
@Skinnyp: Pytanie1: możesz użyć znajdź i zamień (Ctrl+H). Znajdź: <*>, Zamień na: puste. Pytanie2: na pewno się da, żeby to robić automatycznie to nie obędzie się bez VBA. Sugestia @bianco86, żeby to importować jako XML pozwoli to dość szybko zrobić bez użycia VBA, ale zadziała tylko wtedy, gdy plik będzie miał tylko jeden węzeł główny, czyli trzeba by te pliki modyfikować.
Chciałbym oficjalnie NAPLUĆ z tego miejsca na każdego któremu nie chcę się dziś iść na #wybory nie zależnie od tego na kogo by zagłosował. Oczywiście podwójnie chciałbym OPLUĆ tych którym się dziś nie chcę iść ale będą pisać o polityce na mirko regularnie.
DOSKONALA BRUNETKA ? Faceci jak ona wam sie podoba ? Kobiety co myslicie o takim stylu? Te paznokcie, usta, rzesy, makijaz, piersy itd. Ocencie jej wyglad
value1
value2
yes
itd
Poszczególnych parametrów w danym pliku jest około 100, a samych plików kilkadziesiąt i ich liczba docelowo rośnie. Chciałbym zrobić tabelę w której w kolejnych kolumnach będą Setting1/Setting2/Setting3 a w kolejnych wierszach odpowiednie wartości zgodnie z
plik1
plik2
plik3
Pytanie 1:
jak z value1 wyciągnąć samo value1?
Pytanie 2:
czy da się, żeby już po uporządkowaniu wartości w komórkach i pracy z plikami które mam, importować w miarę automatycznie kolejne pliki do zestawienia?
#pytaniedoeksperta
@Skinnyp
Pytanie1: możesz użyć znajdź i zamień (Ctrl+H). Znajdź:
<*>
, Zamień na: puste.Pytanie2: na pewno się da, żeby to robić automatycznie to nie obędzie się bez VBA. Sugestia @bianco86, żeby to importować jako XML pozwoli to dość szybko zrobić bez użycia VBA, ale zadziała tylko wtedy, gdy plik będzie miał tylko jeden węzeł główny, czyli trzeba by te pliki modyfikować.