Wpis z mikrobloga

Mirki, znawcy #excel . Mam taki wydaj mi się prosty problem ale nie wiem jak precyzyjnie nazwać o co mi chodzi. Mam plik z parametrami pracy maszyny, który mogę otworzyć w excelu. Po otwarciu widzę coś takiego:

value1
value2
yes
itd

Poszczególnych parametrów w danym pliku jest około 100, a samych plików kilkadziesiąt i ich liczba docelowo rośnie. Chciałbym zrobić tabelę w której w kolejnych kolumnach będą Setting1/Setting2/Setting3 a w kolejnych wierszach odpowiednie wartości zgodnie z

plik1
plik2
plik3

Pytanie 1:
jak z value1 wyciągnąć samo value1?

Pytanie 2:
czy da się, żeby już po uporządkowaniu wartości w komórkach i pracy z plikami które mam, importować w miarę automatycznie kolejne pliki do zestawienia?

#pytaniedoeksperta
  • 3
@Skinnyp zapisz plik jako xml i stwórz mapę w Excelu linkując do niego. Powinno ci automatycznie pobierać dane i wyświetlać tak jak oczekujesz, czyli ustawienia w kolumnach a w wierszach urządzenia
@Skinnyp:
Pytanie1: możesz użyć znajdź i zamień (Ctrl+H). Znajdź: <*>, Zamień na: puste.
Pytanie2: na pewno się da, żeby to robić automatycznie to nie obędzie się bez VBA. Sugestia @bianco86, żeby to importować jako XML pozwoli to dość szybko zrobić bez użycia VBA, ale zadziała tylko wtedy, gdy plik będzie miał tylko jeden węzeł główny, czyli trzeba by te pliki modyfikować.