Wpis z mikrobloga

Mam do Was pytanie mniej techniczne jeśli chodzi o gry, a nie wiem gdzie takie informacje mogę znaleźć. Czy znacie strony lub książki przedstawiające popularne mechaniki gier RPG albo teorię związaną z nimi? Chciałbym spróbować się w nauce #csharp przy #gamedev, tworząc grę opartą na sprawdzonej i w miarę zbalansowanej mechanice.
  • 3
@Lipwig: Na Twoim miejscu zainteresowałbym się bardziej ogólnymi książkami jak The Art of Game Design: A Book of Lenses czy David Perry on Game Design: A Brainstorming Toolbox. Kupę informacji znajdziesz też na http://www.gamasutra.com/ (na przykład linki takie jak http://kotaku.com/how-to-balance-an-rpg-1625516832 ) trochę źródeł też tu https://forums.tigsource.com/index.php?topic=31350.0

Ewentualnie możesz sobie przeanalizować kilka edycji http://dnd.wizards.com/products/tabletop-games/rpg-products/rpg_playershandbook albo innych "papierowych" RPG, w końcu w podręcznikach masz zwykle rozpisany cały system, a w oparciu o niektóre