Wpis z mikrobloga

-News-

W Chinach weszło własnie nowe prawo które dotyczy "pudełek z lootem"(Z randomową zawartością) i innych podobnych w zastosowaniu systemów. Nowe prawo nakazuje developerowi bycie przezroczystym jeżeli chodzi o zastosowane mechaniki i algorytmy w tego typu rzeczach.
Dla Hearthstone znaczy to tyle, że Blizzard będzie musiał odkryć jakie są dokładnie szanse wyciagnięcia karty o odpowiedniej rzadkości ( rarów ) i potwierdzić istnienie innych systemów i algorytmów odpowiedzialnych za tworzenie tego typu losowości. Przykładem może być tak zwany "Pity Timer" odkryty przez graczy, a nigdy nie potwierdzony przez blizarda.
Firma w tym przypadku Blizzard będzie zmuszona do umieszczenia informacji o tym na dedykowanej grze stronie albo w widocznym miejscu w samej grze.
Następna część jest tłumaczona na angielski przez redditmirka -Chihong- a ja sie postaram to na polski przetłumaczyć.

- Wydawca gier online( który zapewnia wirtualne rzeczy lub usługi z jakakolwiek dozą losowości ) nie będzie rządał od graczy bezpośrednio by wzieli oni w nich udział przez bezpośrednie przelanie pieniędzy lub wirtlanej waluty.

- Będa zmuszeni publicznie i natychmiast ogłosić informacje o nazwie, własności, zawartości, jakości oraz wyciągnięcia lub wkraftowania wszystkich wirutlanych rzeczy oraz usług które można randomowo wyciagnąć lub wykraftować na oficialnej stronie gry lub tez oddzielnej przeznaczonej do tego typu informacji o losowości stronie. Informacja tego typu o losowości na stronie ma byc prawdziwa i efektywna.

-Wydawcy gier Online publicznie ogłoszą rezultaty związane z losowością uzyskaną przez nabywców na oficialnej stronie lub w miejscu dobrze widocznym w grze i beda zmuszeni je zachować w celu rządowego dochodzenia. Wyniki te beda musiały być trzymane przez co najmniej 90 dni. Publikując rezultaty publicznych losowań, będą musiały byc podjęte odpowiednie środki by chronić prywatność urzytkowników.

- Kiedy wydawcy online zapeniają wirtalne rzeczy lub usługi z jakąkolwiek formą losowania powinni zapenić graczom drogę do handlu za inne wirtualne dobra, uzywając wirtualnej waluty lub urzywając innej drogi do otrzymania podobnych wirtualnych rzeczy lub usług.

Regulacje te bedą obowiazywały tylko na chinskim rynku ale sporo gier jest identycznych dla różnych regionów więc sporo osób bedzie mogło na tym prawie skorzystać.
Tłumaczenie własne.
Link do Artykułu - http://www.hearthpwn.com/news/2093-new-loot-box-regulations-in-china
#hearthstone #gry #prawo #hazard #chiny
  • 11
@bazylo: wycofać to się nie wycofają i raczej takie normalne firmy myśle, aż takiej tragedii nie bedą z tego robiły pewnie najgorzej sie osrają tacy którzy robią F2P gry z randomowmi sklepami, żeby tylko kase drenować ostro. Ale ciekawe tez jak oni chinczycy bedą się odnosili do tych którzy tego prawa nie przestrzegają.
Ale ciekawe tez jak oni chinczycy bedą się odnosili do tych którzy tego prawa nie przestrzegają.


@rifraw: zwyczajnie zablokują/zamkną w więzieniu

wycofają sie z chińskiego rynku czy bardziej będzie im się opłacało "odkryć karty"?

@bazylo: w Chinach np. w LoLa gra więcej osób niż we wszystkich pozostałych państwach świata razem. W pozostałych grach statystyki są podobne poza jakimiś drobnymi lokalnymi upodobaniami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rifraw: pokażą dystrybuantę, jakiś rozkład prawdopodobieństwa i tak większość nie zrozumie, ewentualnie niektórzy przeczytają na reddicie, że wg tych danych legenda musi wypaść po iluś kartach ( zbliżone pewnie wartości do pity timer ) i tyle.