Wpis z mikrobloga

Lecimy z kolejnym podsumowaniem ostatnich wydarzeń w lotnictwie. Parę zdań w ramach wstępu:
Wiem, że jeśli ktoś na co dzień śledzi aktualności, to większośc tych informacji już gdzieś widział, ale mam nadzieję że każdy coś dla siebie znajdzie. Dajcie znać czego byście chcieli więcej, na czym sie bardziej skupić i takie tam.
Kolejne wpisy będę tagował #lotniczenewsy także jak chcecie to dodajcie do obserwowanych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wszystkie wymienione newsy są koniecznie z minionego tygodnia, więc nie bądźcie zdziwieni jeśli zobaczycie coś starszego ;)
(Nie dodałem katastrofy w kirgistanie, bo minęły już prawie dwa tygodnie i to na tyle duży news, że myślę, że wszyscy raczej się o tym dowiedzieli)

1. Zakończono trzy-letnie poszukiwania Boeing’a 777-200ER Malaysia Airlines, lotu MH370. Po przeszukaniu blisko 120,000km2 oceanu indyjskiego nie udało się zlokalizować wraku.

2. QuantasLink, spółka-córka linii Quantas musiała tymczasowo uziemić 10 z 31 swoich Bombardier’ów Q400 po tym jak okazało się, że zapomniano o przeprowadzeniu rutynowych kontroli wymaganych przez producenta.
(Powiedzcie mi, czy też lubicie Dashe, czy to tylko mi się one strasznie podobają i mam do nich jakąś słabość? :P)

3. Norweskie, regionalne linie Wideroe zrezygnowało z planów poszerzenia swojej floty o Bombardier’y CS100. Linia stwierdziła, że CS100 jest za duży jak na ich potrzeby i w zamian zamówiono Embraer’y E190-E2. Pierwszy z 15 zamówionych E190-E2 ma być zaprezentowany w 2018.

4. American Airlines wprowadza nową, budżetową taryfę biletu na niektórych trasach wewnątrz US. Decyzja jest spowodowana narastającą konkurencją ze strony low-cost’ów. Pasażerowie posiadający bilet w najtańszej opcji nie będą mieli możliwości wyboru miejsca przed odprawą, upgrade’u do miejsca premium i zmiany lotu i będą wpuszczani na pokład jako ostatni.

5. United Air Lines planuje wymianę swoich B767. Aktualnie linia posiada 35 B767-300ER i 16 B767-400ER. Średnia wieku maszyn to odpowiednio: 22 i 16 lat. Na razie nie zdecydowano dokładnie jakie maszyny mają w przyszłości zastąpić wysłużone 767, United rozważa wybór B787/ A330neo. Co więcej, linia rozważa zmianę swojego zamówienia na 35 nowych A350-1000 na A330neo.

6. CEO Etihad, James Hogan ustąpi ze swojej roli w drugiej połowie 2017.

7. Dostawa pierwszych Mitsubishi MRJ90 została po raz piąty opóźniona. Tym razem została zaplanowana na połowę 2020 roku. Poprzednim celem była połowa 2018. Opóźnienie jest spowodowane potrzebą przeprojektowania systemów elektronicznych maszyny aby sprostać wymaganiom certyfikacji.

8. Chiński Comac planuje inauguracyjny start C919 na marzec tego roku. Podobnie do MRJ, plany odnośnie C919 były opóźniane już 2 razy, początkowo zakładano dostawę maszyny na 2014, następnie na 2016.

9. Jeju Air sfinalizowało zamówienie trzech kolejnych B737-800ng. Aktualnie linia posiada już 26 tych maszyn.

10. American Airlines pozostało na szczycie w rankingu wielkości linii pod względem RPK (Revenue Passenger Kilometers) w 2016. Definicja RPK
Na drugim miejscu, tak jak i w 2015 – Delta Air lines, a na trzecim – United Airlines.
Największym europejskim przewoźnikiem wciąż pozostaje Air France-KLM tuż przed IAG group(m.in. British Airways i Iberia)
Cała tabela tutaj: http://atwonline.com/airline-traffic/world-airline-traffic-2016

11. Cabin Crew British Airways planuje kolejne strajki w lutym. Mają na celu powrót do negocjacji w sprawie warunków
pracy i płac. Strajki zaplanowano na 5-7 i 9-11 lutego.

12. Ryanair zamierza złożyć oficjalną skargę na Lufthansę i Airberlin. Skarga ma dotyczyć podisanego niedawno porozumienia odnośnie wet lease (nie chcę tego spolszczać) trzydziestu-ośmiu A319/A320 od Airberlin do Lufthansy. Według Ryanair’a wet lease tak wielu maszyn pomiędzy dwoma przewoźnikami kontrolującymi 63% niemieckiego rynku i 98% rynku top 20 połączeń wewnątrz Niemiec to bardziej fuzja, która zagraża zdrowej konkurencji.

#lotnictwo #aircraftboners
kett47 - Lecimy z kolejnym podsumowaniem ostatnich wydarzeń w lotnictwie. Parę zdań w...

źródło: comment_exwXIfuVmfgwkmdnHV959vwYvyFjrwVa.jpg

Pobierz
  • 30
Wołam przez MirkoListy plusujących i komentujących ten wpis (129)

Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na http://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do IrvinTalvanen

Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać IrvinTalvanen

! @bocki86 @Pjongjanska_ferma_zolwi @bykubyk @dasistfubar @marekrz @marszal_kulikov @Voltanger @SkarykaturaIizowany_prestidigitator @skurarr @InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII @atc_damian @Curado @jeszcze_raz @czterystaczterdziesciicztery @bn1776 @michu990 @Infrass @emissary @Stev @DownmiaN
Ryanair zamierza złożyć oficjalną skargę na Lufthansę i Airberlin. Skarga ma dotyczyć podisanego niedawno porozumienia odnośnie wet lease (nie chcę tego spolszczać) trzydziestu-ośmiu A319/A320 od Airberlin do Lufthansy. Według Ryanair’a wet lease tak wielu maszyn pomiędzy dwoma przewoźnikami kontrolującymi 63% niemieckiego rynku i 98% rynku top 20 połączeń wewnątrz Niemiec to bardziej fuzja, która zagraża zdrowej konkurencji.


@kett47: Może to forma ratunku i poprawienia płynności finansowej? Jak dobrze pamiętam to AirBerlin
American Airlines wprowadza nową, budżetową taryfę biletu na niektórych trasach wewnątrz US. Decyzja jest spowodowana narastającą konkurencją ze strony low-cost’ów. Pasażerowie posiadający bilet w najtańszej opcji nie będą mieli możliwości wyboru miejsca przed odprawą, upgrade’u do miejsca premium i zmiany lotu i będą wpuszczani na pokład jako ostatni.


@kett47: Chyba najważniejszym elementem tej taryfy to że mogą zabrać tylko jeden mały bagaż podręczny który musi się zmieścić pod siedzeniem.

http://finance.yahoo.com/news/american-airlines-announces-basic-economy-class-is-it-worth-it-162742337.html

In