Wpis z mikrobloga

#inpost #paczkomaty #reklamacja
Witam,
Czy ktoś mógłby mi pomóc z inpostem. Na początku stycznia wysłałem paczkę paczkomatem inpostu. Jak się domyślacie paczka ma status "zagubiono". Po kilku kontaktach z infolinią dowiedziałem się, "nie włożono paczki do skrytki", później, że "kilka skrytek było zepsutych", a samym końcu już nikt nie wie co się stało z paczką. Złożyłem reklamację i czekam na rozwój sprawy. W paczce były m.in. kilka dokumentów na których mi zależy. I teraz moje pytanie. Czego mogę żądać od Inpostu? Czy mogę zgłosić sprawę na Policji jako kradzież paczki? No przecież nie wyparowała. Sama zawartość paczki to ok 500 zł dużo nie dużo, ale zależałoby mi bardziej na tym żeby się znalazła.
Z góry dziękuje za pomoc.
  • 8
@irekzzzzz

Za utratę paczki pocztowej przysługuje odszkodowanie w wysokości żądanej przez osobę ją wysyłającą. Nie może ona jednak przekraczać dziesięciokrotności opłaty pobranej za jej nadanie. Dodatkowo w razie niewykonania usługi operator, niezależnie od należnego odszkodowania, zwraca w całości opłatę pobraną za wykonanie usługi.