•  

    Siema Mircy,

    dobrze kombinuję, że motoszybowiec to najlepszy sposób na latanie dla takiego biedaka- cebulaka jak ja, który od zawsze marzył o własnym samolocie i lataniu, ale nie jest programistą 15k w jukej?

    ZALETY:

    - cena przykładowego Ogara SZD-45 to jakieś 60-80 tys. plnów- taniej niż wypasiona KIA z salonu,
    - trzymasz to poskładane na podwórku w przyczepie- odpadają opłaty za hangarowanie,
    - spala toto zwykłą 95 i to w ilości w/w KII, więc nie musisz się przejmować benzynami lotniczymi na kiju,
    - możesz tym latać na licencji szybowcowej PL(G), której koszt to 5 koła, co jest niczym w porównaniu do licencji samolotowych,
    - podejrzewam, że serwis takiego prostego klocka jest nieprzyzwoicie tani (poprawcie jeśli się mylę),
    - nie musisz płacić za wyciągarkę ani ciągnący samolot, tylko jak hrabia odpalasz sobie silnik i bzikasz,
    - jak masz taki kaprys to możesz tym polecieć z Katowic do Gdańska z międzylądowaniem, bo w końcu masz silnik i wiatry ci nie straszne,
    - masz zamknięty kokpit i przyrządy, więc czujesz się jak profesjonalny pilot 747, a nie jak paralotniarz.

    WADY:

    ???

    #samoloty #lotnictwo #szybowce

    źródło: szybowce.fotoedytor.com

    •  

      @CzlowiekMagnetowid: Ultralighty popatrz, w Czechach licencja to groszowe sprawy, wyjdzie Cie raczej nawet taniej/tak samo jak w Polsce szybowce (bo PL(G) za 5k yo nie ma opcji, że za tyle zrobisz).

    •  

      @epll: dzięki za odpowiedź, ale czy jestem w stanie poskładać takiego ultralighta, zapakować do przyczepy i trzymać to pod domem? płacenie za hangar (słyszałem, że to naprawdę duże koszta) u mnie niestety odpada...

    •  

      @CzlowiekMagnetowid: Eeee, 5k cbl to raczej koszt podstawowego szkolenia na szybowce bezsilnikowe. Gołe SPL na bezsilnikowce to bliżej 10k, do tego musisz dorobić TMG, które kosztuje co najmniej parę k cbl. Do tego utrzymanie Ciągłej Zdatności Do Lotu (Continuing Airworthiness), czyli wszystkie przeglądy silnika i płatowca muszą być wykonywane przez licencjonowanego mechanika lotniczego, co swoje kosztuje. Do tego dość drogie ubezpieczenie.

      Można też rozejrzeć się za możliwością zrobienia licencji UAP, na samoloty ultralekkie. Też latają na benzynę samochodową, niektóre z nich można rozłożyć i przechowywać w garażu (a są mniejsze od motoszybowców).

      Szczerze mówiąc, nie wiem, co wyjdzie taniej.

    •  

      @CzlowiekMagnetowid: Tylko nie tylko sam hangar kosztuje.
      Dodatkowo musisz mieć OC, mieć kogoś od CAMO (kilka K rocznie), przeglądy silnika, przeglądy samego samolotu (wszystko przez mechaników) wymiany części po określonym czasie, przeglądy co np. 50h (też przez mechanika), opłaty za korzystanie z lotnisk itp. itd..

    •  

      @epll: @Problem: na ile byście wycenili całościowy koszt utrzymania takiej zabawki (motoszybowca/ultralighta) w skali roku, biorąc pod uwagę, że trzymam to pod domem, mieszkam pod lotniskiem i mam dalekiego znajomego mechanika lotniczego, który być może popatrzyłby na mnie przychylnym okiem przy serwisie?

    •  

      @CzlowiekMagnetowid: koszt podstawowego szkolenia szybowcowego to od 3000 (np. Aeroklub Ziemi Jarosławskiej, chyba najtaniej w Polsce) do ok. 5 tysięcy. Za wyciągarką. Za samolotem drożej.

      Żeby dostać licencję SPL trzeba jeszcze trochę. Łącznie to wychodzi ok. 8-10 tysięcy, żeby zostać licencjonowanym pilotem szybowca. Do tego motoszybowiec, więc będziesz potrzebował dodatkowego wpisu, znów trochę kasy.

      Później utrzymanie, obsługi i ubezpieczenie. Znów dodatkowe koszty. Jak nie będzie latane dużo, to latanie na aeroklubowych maszynach może wyjść taniej.

      Inną opcją jest zakup na spółkę, w 3/4 osoby. I tak na raz nie będziecie latać. No ale im więcej wspólników tym ciężej się dogadać kto kiedy lata. No albo wejście w posiadanie szybowca jako współwłaściciel.

    •  

      @CzlowiekMagnetowid: Camo to imo okolice 3.5-4k za motoszybowiec i pewnie coś w okolicach 5-6k za UL.
      Sam mechanik lotniczy też ciężki temat. Nic na odpierdol nawet po znajomości Ci nie zrobi bo w razie czegoś on za to poleci. Pytanie też ile kosztuje taki przegląd bardziej gruntowny, np. silnika po pewnym czasie.

      Według mnie można zakładać ze wszelakimi opłatami i amortyzacją okolice 7-10k.
      Ale to takie wyliczenie "z dupy" ktoś mądrzejszy pewnie to zweryfikuje.

      Imo taniej Ciebie wyjdzie latanie na klubowych maszynach. Odpadają opłaty lotniskowe na danym lotnisku itp., opłaty za mechaników, biurokracje itp..

    •  
      v......z

      +1

      @CzlowiekMagnetowid: Koszt posiadania, a nie wynajmowania szybowca (zwykłego) zaczyna się zwracać jak latasz rocznie 70-100 godzin. Dla klubowego policzmy: 40 startów (przy może mniej, ale najgorsza opcja) to ok. 4000zł, 100h*80zł/godzine to 8000 chyba, że kupisz pakiet godzin to może 50% zejdziesz - powiedzmy 4-4.5k zł. Wychodzi pewnie za całość 10k rocznie.

      Jak masz swój: http://lisie.pl/oplaty/camo-obsluga-techniczna/
      Jantar Std2. 1200zł za zarządzanie szybowcem w CAMO, przedłużenie 600zł, wprowadzenie do CAMO 1080zł, sporządzenie dokumentacji 500zł, przegląd przed sezonem + przegląd 100h: 1000zł. + starty 4-4.5k czyli razem ~8k PLN bez ubezpieczenia, które wyjdzie koło 100-150EUR za OC i 1000EUR za AC.

      Przy Ogarze masz jeszcze obsługę silnika poza płatowcem ( ͡º ͜ʖ͡º) to sobie wyobraź.

      - trzymasz to poskładane na podwórku w przyczepie- odpadają opłaty za hangarowanie,
      Powodzenia w składaniu Ogara samemu, skrzydła od Puchacza są ciężkie jak skurwesyn.

      Jeśli Cię korci opcja motoszybowca tylko dla siebie to popatrz na J6 Fregata. Polecam (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

      źródło: fregata_zalew.jpg

Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • avatar

    Witajcie mirasy! Dzisiaj stuknął mi rok na wypoku, z tej okazji nietypowe #rozdajo
    Zazwyczaj mirki rozdają 100 zł, ale z racji tego, żem amerykaniec podbijam stawkę - do wygrania sto dolarów amerykańskich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Wysyłam banknot pocztą!

    Zasady rozdajo:
    1. Zaplusuj wpis
    1.25 Napisz coś miłego w komentarzu
    2. Losowanie via mirkolos jutro o 17:32
    3. Biorą udział wszyscy, nie licząc kont założonych po dodaniu tego wpisu, osób z czarnej listy, ruskich trolli oraz osób powiązanych z tagami: patostreamy, przegryw ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Powodzonka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    pokaż całość

    odpowiedzi (383)

  • avatar

    Po 3 latach pracy tutaj, nie stałem się lepszym człowiekiem. Ale jedno mogę stwierdzić bez cienia wątpliwości. Stałem się mistrzem pakowania. Pierdolonym Carem Wysyłki. Taśma klejąca stała się moją drugą skóra, nóż do tapet przedłużeniem ręki, a strecz berłem. Jestem w stanie bezpiecznie wysłać Tadz Mahal z zapałek na drugi koniec Polski, zanim jeszcze zaschnie klej. Znam wszystkich kurierów, mojego psa nazwę DHL, kota DPD, a rybki UPS i FedEx. Można powiedzieć, że ukształtowała mnie folia bąbelkowa.
    #uk
    pokaż całość

    odpowiedzi (8)

  • avatar

    Kiedyś pod jednym z wpisów, zapytałem robiąca tutaj sobie marketing firmę savio o to, czy są kolejnym importerem sprzętu z CN z naklejonym tylko swoim logo. Wyparli się, twierdząc - że to oni tworzą ten sprzęt, oraz zlecają produkcje pod ich specyfikacje. xD

    Przecież tutaj jest identyczna sytuacja jak w przypadku innych firm ściągających kontenery sprzętu z chin, z naklejonym swoim logotypem. Będąc w markecie widzę czajnik elektryczny firmy Esperanza, a obok stoi czajnik firmy Manta, wyglądają 1:1 i mają parametry techniczne 1:1, jedyna różnica to logotyp.

    Jak savio twierdzi, że sprzęt produkują pod ich sprecyzowane zamówienie, skoro na rynku już wcześniej był głośnik innego sprowadzacza kontenerów - hykker (ten biedronkowy sprzęt) , który jest identyczny jak super głośniczek o określonej przez dystrybutora specyfikacji na zamówienie od savio?

    https://www.hykker.com/sprzet-rtv/glosnik-tekstylny-new-retro/

    https://www.savio.net.pl/produkt/bezprzewodowy-glosnik-bluetooth-bs-011/

    Celowo kilka wpisów przeczytałem, zawsze podkreślacie, że nie ukrywacie "że produkcja jest zlecana firmom z PRV, ale POD WASZE WYŚRUBOWANE WYMAGANIA I OKRESLONA PRZEZ WAS SPECYFIKACJE". :D guzik prawda, ten sam sprzęt z innym logotypem.

    Po co się tak wypierać.

    #afera
    #savio
    @SAVIO_multimedia:
    pokaż całość

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    odpowiedzi (109)

Advertisement