Wpis z mikrobloga

#antrosbelfer #naukaprogramowania #techbaza

Kartkówka jednej grupy (w innych niewiele lepiej) z sortowań w c++, jest jeszcze cześć praktyczna (większa), ale z tu widocznych nikt nie oddał plików. Czwartka klasa technikum informatycznego, przez ostatni miesiąc kodziliśmy te sortowania :/
Gdy ich pytałem kiedyś co myślą o tych pomysłach programowania od podstawówki to się uśmiali :)
Pobierz antros - #antrosbelfer #naukaprogramowania #techbaza 

Kartkówka jednej grupy (w in...
źródło: comment_RMJxXiS2f5RNNB14D1o9SDp5VJFayLQg.jpg
  • 26
@antros: Nigdy nie zrozumiem dlaczego naukę programowania zaczyna się często od c/cpp. Początkującej osobie dużo łatwiej wytłumaczyć ideę programowania obiektowego, na przykład w Javie, która, moim zdaniem, ma bardzo niski próg wejścia.
@antros: na 2 roku studiów "informatycznych" na jednej z najlepszych polskich uczelni technicznych ludzie mieli problemy z sortowaniami i operacjach na macierzach robiąc to na schematach blokowych ( ͡° ͜ʖ ͡°) z dyskretną na poziomie warzywo to samo.

@Kormas: miałem Turbo Pascala, c# w liceum i nic. Na studiach javę + delikatnie frontend. Dla mnie najlepszy na początek jest język obiektowy, ale który to nie ma
@Kormas: to brzmi jakby oni zaczynali od C, a tymczasem jak pisałem wyżej

wcześniej 2 lata PHP, sporo basha i trochę VBA

no i algorytmika na sucho tj. listy kroków, schematy blokowe; poza tym nie uczą się u mnie obiektowości (wspominałem że niektórzy mają problemy z pętlą po tylu latach nauki)
@antros: u nas dla odmiany nauczyciel nie potrafił napisać generowania liczb pierwszych w js, tak zwyczajnie, sprawdzając jak zwierze wszystkie dzielniki, a sam nam dał te zadanie, potem z kimś siedział starając sie mu pomóc - niezbyt udolne bo sam nie wiedział.
@antros: Ja osobiście bardzo nie lubię programowania na kartce bo nie sprawdze czy działa, zawsze można zapomniec o czymś czy się pomylić. Lepiej jak dałbyś im komputer bez internetu i "pomcy" i mają napisać działające sortowanie np tablic. Jeżeli ich nie uczysz od 4 klasy to wina jest tez trochę po twojej stroni, chciałeś być dobry i im popuszczałeś i pewnie przymykałes oko i masz efekty.

Żeby nie było, sam jestem
@bi-tek:

a osobiście bardzo nie lubię programowania na kartce

Kto programuje na kartce, ty? Chyba że nie przeczytałeś mojego wpisu i myślisz ,że oni :)

Jeżeli ich nie uczysz od 4 klasy to wina jest tez trochę po twojej stroni, chciałeś być dobry i im popuszczałeś i pewnie przymykałeś oko i masz efekty.

wierzysz, że ktoś kto po 3 latach programowania, ma trudności z wyświetleniem liczb parzystych z jakiegoś przedziału, byłby
@antros: Przeczytałem, i nie napisałes wprost polecenia ale myślałem że kazałeś im napisać kod np na jakieś sortowanie. I Tak miałem takie rzeczy zrobić, nawet na egzaminie jednym napisz na kartce "algorytm w dowlonym języku programowania..." w czasie ostatniej sesji

Technikum to taki dziwny wiek. Jak im nie każesz to nie zrobisz. A to że mają porlemy to wiem, u mnie do dzisiaj na studiach trafiają się jednnostki co mają problemy
@Kormas: Jak już rozumiesz programowanie, to obiektówka wydaje Ci się naturalna i zupełnie prosta. Od kilku lat prowadzę zajęcia na uczelni i uczę właśnie programowania. Fakt, że zaczyna się od C pozwala skupić się na tematach typu: co robi kompilator, w jaki sposób działają pętle, zmienne, pamięć, wskaźniki, referencje. Dla wielu z nich to i tak jest nie do pojęcia i kończą studia po jednym semestrze. Jak już mamy odsiane trochę
@zly_dzien: jak polecasz ogarnąć obiektowość dla kogoś kto obraca się głównie w assemblerze i C? Niby większe poziomy abstrakcji miały ułatwić programowanie, ale dla mnie tylko to pogmatwały. Jakieś tipy jak się przystawić z myślenia strukturalnego na obiektowe?
@DizzyEgg: Widzisz, programowanie obiektowe jest kompletnie innym podejściem. W przypadku programu w C możesz o nim myśleć jak o przepisie na ciasto czy instrukcji wykonania jakiejś czynności - kod ma wykonywać konkretne instrukcje by osiągnąć pożądany cel.
W programowaniu obiektowym musisz nieco zmienić podejście - Twój kod tworzy obiekty, które mają określone zadania i odpowiedzialności. Dzielisz problem na czynniki pierwsze i ich realizację przyporządkowujesz poszczególnym obiektom. Wspólne działania wszystkich części Twojego