Kartkówka jednej grupy (w innych niewiele lepiej) z sortowań w c++, jest jeszcze cześć praktyczna (większa), ale z tu widocznych nikt nie oddał plików. Czwartka klasa technikum informatycznego, przez ostatni miesiąc kodziliśmy te sortowania :/ Gdy ich pytałem kiedyś co myślą o tych pomysłach programowania od podstawówki to się uśmiali :)
@herejon: polecenia były na kartce :) jak robiłem to zdjęcie to jedna osoba (zdający maturę z infy) kodowała, a więc nie jest tak źle, chociaż "jeden sprawiedliwy"
@wytrzzeszcz: poza C w tym roku mieli wcześniej 2 lata PHP, sporo basha i trochę VBA, ale dalej dla wielu zadanie "wyświetl 10 kolejnych liczb parzystych" jest nazbyt trudne, a i samo zrozumienie poleceń jest ciężkie
@antros: twoi uczniowie nie wiedzą w takim razie co tracą xD my mamy typa co wrzuca tylko przez 2 lata pdfy do czytania i puszcza zelenta na lekcji (4 klasa hier) xD
@antros: Nigdy nie zrozumiem dlaczego naukę programowania zaczyna się często od c/cpp. Początkującej osobie dużo łatwiej wytłumaczyć ideę programowania obiektowego, na przykład w Javie, która, moim zdaniem, ma bardzo niski próg wejścia.
@antros: na 2 roku studiów "informatycznych" na jednej z najlepszych polskich uczelni technicznych ludzie mieli problemy z sortowaniami i operacjach na macierzach robiąc to na schematach blokowych ( ͡°͜ʖ͡°) z dyskretną na poziomie warzywo to samo.
@Kormas: miałem Turbo Pascala, c# w liceum i nic. Na studiach javę + delikatnie frontend. Dla mnie najlepszy na początek jest język obiektowy, ale który to nie ma
@Kormas: to brzmi jakby oni zaczynali od C, a tymczasem jak pisałem wyżej
wcześniej 2 lata PHP, sporo basha i trochę VBA
no i algorytmika na sucho tj. listy kroków, schematy blokowe; poza tym nie uczą się u mnie obiektowości (wspominałem że niektórzy mają problemy z pętlą po tylu latach nauki)
@antros: u nas dla odmiany nauczyciel nie potrafił napisać generowania liczb pierwszych w js, tak zwyczajnie, sprawdzając jak zwierze wszystkie dzielniki, a sam nam dał te zadanie, potem z kimś siedział starając sie mu pomóc - niezbyt udolne bo sam nie wiedział.
@antros: Ja osobiście bardzo nie lubię programowania na kartce bo nie sprawdze czy działa, zawsze można zapomniec o czymś czy się pomylić. Lepiej jak dałbyś im komputer bez internetu i "pomcy" i mają napisać działające sortowanie np tablic. Jeżeli ich nie uczysz od 4 klasy to wina jest tez trochę po twojej stroni, chciałeś być dobry i im popuszczałeś i pewnie przymykałes oko i masz efekty.
a osobiście bardzo nie lubię programowania na kartce
Kto programuje na kartce, ty? Chyba że nie przeczytałeś mojego wpisu i myślisz ,że oni :)
Jeżeli ich nie uczysz od 4 klasy to wina jest tez trochę po twojej stroni, chciałeś być dobry i im popuszczałeś i pewnie przymykałeś oko i masz efekty.
wierzysz, że ktoś kto po 3 latach programowania, ma trudności z wyświetleniem liczb parzystych z jakiegoś przedziału, byłby
@antros: Przeczytałem, i nie napisałes wprost polecenia ale myślałem że kazałeś im napisać kod np na jakieś sortowanie. I Tak miałem takie rzeczy zrobić, nawet na egzaminie jednym napisz na kartce "algorytm w dowlonym języku programowania..." w czasie ostatniej sesji
Technikum to taki dziwny wiek. Jak im nie każesz to nie zrobisz. A to że mają porlemy to wiem, u mnie do dzisiaj na studiach trafiają się jednnostki co mają problemy
@Kormas: Jak już rozumiesz programowanie, to obiektówka wydaje Ci się naturalna i zupełnie prosta. Od kilku lat prowadzę zajęcia na uczelni i uczę właśnie programowania. Fakt, że zaczyna się od C pozwala skupić się na tematach typu: co robi kompilator, w jaki sposób działają pętle, zmienne, pamięć, wskaźniki, referencje. Dla wielu z nich to i tak jest nie do pojęcia i kończą studia po jednym semestrze. Jak już mamy odsiane trochę
@zly_dzien: jak polecasz ogarnąć obiektowość dla kogoś kto obraca się głównie w assemblerze i C? Niby większe poziomy abstrakcji miały ułatwić programowanie, ale dla mnie tylko to pogmatwały. Jakieś tipy jak się przystawić z myślenia strukturalnego na obiektowe?
@DizzyEgg: Widzisz, programowanie obiektowe jest kompletnie innym podejściem. W przypadku programu w C możesz o nim myśleć jak o przepisie na ciasto czy instrukcji wykonania jakiejś czynności - kod ma wykonywać konkretne instrukcje by osiągnąć pożądany cel. W programowaniu obiektowym musisz nieco zmienić podejście - Twój kod tworzy obiekty, które mają określone zadania i odpowiedzialności. Dzielisz problem na czynniki pierwsze i ich realizację przyporządkowujesz poszczególnym obiektom. Wspólne działania wszystkich części Twojego
Chciałbym oficjalnie NAPLUĆ z tego miejsca na każdego któremu nie chcę się dziś iść na #wybory nie zależnie od tego na kogo by zagłosował. Oczywiście podwójnie chciałbym OPLUĆ tych którym się dziś nie chcę iść ale będą pisać o polityce na mirko regularnie.
DOSKONALA BRUNETKA ? Faceci jak ona wam sie podoba ? Kobiety co myslicie o takim stylu? Te paznokcie, usta, rzesy, makijaz, piersy itd. Ocencie jej wyglad
Kartkówka jednej grupy (w innych niewiele lepiej) z sortowań w c++, jest jeszcze cześć praktyczna (większa), ale z tu widocznych nikt nie oddał plików. Czwartka klasa technikum informatycznego, przez ostatni miesiąc kodziliśmy te sortowania :/
Gdy ich pytałem kiedyś co myślą o tych pomysłach programowania od podstawówki to się uśmiali :)
zrobtoza_mnie();
czy #include sortowanie.h
?
Komentarz usunięty przez autora
@Kormas: miałem Turbo Pascala, c# w liceum i nic. Na studiach javę + delikatnie frontend. Dla mnie najlepszy na początek jest język obiektowy, ale który to nie ma
no i algorytmika na sucho tj. listy kroków, schematy blokowe; poza tym nie uczą się u mnie obiektowości (wspominałem że niektórzy mają problemy z pętlą po tylu latach nauki)
na maturce żeby dostać komplet punktów to by musiało być ze złożonością n^(1/2)
Żeby nie było, sam jestem
Kto programuje na kartce, ty? Chyba że nie przeczytałeś mojego wpisu i myślisz ,że oni :)
wierzysz, że ktoś kto po 3 latach programowania, ma trudności z wyświetleniem liczb parzystych z jakiegoś przedziału, byłby
Technikum to taki dziwny wiek. Jak im nie każesz to nie zrobisz. A to że mają porlemy to wiem, u mnie do dzisiaj na studiach trafiają się jednnostki co mają problemy
W programowaniu obiektowym musisz nieco zmienić podejście - Twój kod tworzy obiekty, które mają określone zadania i odpowiedzialności. Dzielisz problem na czynniki pierwsze i ich realizację przyporządkowujesz poszczególnym obiektom. Wspólne działania wszystkich części Twojego