Wpis z mikrobloga

@Pro-Xts: Taka ciekawostka, to ta konstrukcja ledwo po roku od wybudowania miała na tyle poważne problemy z korozją kadłuba, że trzeba było ja odstawić do suchego doku i wymienić spore fragmenty poszycia.
Aluminiowy kadłub rozpuszczał się szybciej niż dowództwo US Navy zakładało, a było to spowodowane m.in. cięciem kosztów i zrezygnowaniem z ochrony katodowej.
@mgr_rybak: Nie wiem, nie znam się, ja tylko cytuję.
Każde źródło, które mówiło o powodach tej usterki wspominało braku "ochrony katodowej" (w przypadku polskich źródeł) lub "Cathodic Protection System" (w przypadku źródeł ang.)
@anagaro: @flager: Chyba dobrze tłumaczą. Anodowanie to bardzo cieniutka warstwa i zaraz by się zarysowała. Gdyby to było takie proste to np. na silnikach zaburtowych nie mocowali by anody tylko właśnie anodowali.