Wpis z mikrobloga

@Cymerek: im dalej w stronę pętli Pleszów tym ciekawiej.. Teraz i tak jest w miarę dobrze, pamiętam z 15 lat temu jeździłem raz w tygodniu tamą trasą... Siadałem w ostatnim wagonie na samym tyle, jak jeszcze skład był pusty i kurs nie pokrywający się ze zmianami na hucie to tramwaje jechały na granicy wypadnięcia z torów w stronę pętli. Rodeo gwarantowane :)
Przy okazji budowy Wschodniej Obwodnicy Krakowa (WOK, w ciągu drogi S7) gruntownie zmodernizowany zostanie istotny fragment miejskiego torowiska tramwajowego będącego obecnie w kiepskim stanie technicznym, a zlokalizowanego przy przyszłym węźle „Igołomska”. Generalny wykonawca – konsorcjum Strabag oraz Heilit + Woerner, całość prac torowych zlecił KZN Rail.

Chodzi o odcinki sieci tramwajowej przebiegające w ciągu ulic Ptaszyckiego, Ujastek oraz Igołomska. Wybudowane pod koniec lat 50. a częściowo przebudowane na początku lat 70. ubiegłego
@DerMirker: @gchmurka: Tam wszystkie lepsze wagony mają zakaz taborowy - nie mogą wjeżdżać na regularnych kursach. To torowisko to jest jeden wielki dramat, a miasto zamiast je remontować równolegle do poszerzania Igołomskiej, to wyremontuje... tylko przejazdy i samą pętlę, a reszta torowiska dalej będzie wyczekiwała biodegradacji...

Edit:
@kemping: No właśnie część torowiska nie zostanie wyremontowana i dalej będzie wyglądała w ten sposób, a Nowa Huta Przyszłości to powstanie... W
@DerMirker: Obawiam się, że tramwaj do Niepołomic od tej strony nie byłby opłacalny. Jednak większość ludzi woli szybszy dojazd do centrum miasta, a ponadto trzeba by budować/przebudować nowy most na Wiśle, więc inwestycja byłaby droga i pewnie średnio opłacalna biorąc pod uwagę potoki pasażerskie. Najlepsza dla Niepołomic byłaby odbudowa bocznicy, ale Kracik walnął tam drogę i ciężko teraz będzie im zapewnić jakiś sensowny transport inny niż autobusy.

A tramwaj z Pleszowa,
Prace torowe przy przyszłym węźle obwodnicy „Igołomska” obejmą: odcinek wzdłuż ul. Igołomskiej a następnie Ujastek od łuków za przystankiem „Brama nr 4” aż do włączenia w tory proste za przystankiem „Kopiec Wandy”, włączenie i wjazd na pętle tramwajową „Kopiec Wandy”, a w ul. Ptaszyckiego – od węzła rozjazdowego za wiaduktem tramwajowo-drogowym w ul. Ujastek do mostu na rzece Dłubni. – Razem będzie to prawie ponad dwa i pół kilometra torów oraz węzeł
Pobierz Cymerek - > Prace torowe przy przyszłym węźle obwodnicy „Igołomska” obejmą: odcinek w...
źródło: comment_fK5oWOP6wNSYxj0U03uFwTlRT79mA8x5.jpg