•  

    Tutaj zgłaszamy incydenty z piątego wyścigu sezonu GT3 @ Barcelona

    Format:
    PRO/AM - Kto? - Co? - Kiedy/gdzie? - obowiązkowo podajemy czas zdarzenia z replaya poniżej.

    Wzorcowy Replay PRO - download

    Wzorcowy Replay AM - download

    #acleague

    źródło: x3.wykop.pl

    +: Plupi
    •  

      @ACLeague: PRO - 1h12m - kolizja z @TheSznikers na dohamowaniu do T1

    •  

      @ACLeague: PRO- czax -uderza mnie w tył na 1 okrązeniu t4 - około 48min40s

    •  

      @ACLeague: Kwalifikacje Am:

      @KYCu, co się stało? Tyle z nami jeździsz i regulaminu zapomniałeś? - back to pits i dalsza jazda dwa razy: 1h07m->1h12m, 1h17m. Byłby trzeci raz, ale wygląda jakbyś sobie tuż po ruszeniu przypomniał, że tak nie wolno. ( ͡º ͜ʖ͡º)
      @pacbox, w poprzednim wyścigu zwracałem Ci uwagę i znowu to samo. - back to pits i dalsza jazda jeden raz: 1h12m->1h13m.

    •  

      @iso9001: nie wiem czy tutaj można się wypowiadać ale wyjade mi się, że zostawił Ci wystarczającą ilość miejsca, żebyś się zmieścił, a Ty pojechałeś za szeroko.

    •  

      @ACLeague: PRO

      49m 00s - @Erus - wjazd w dupę + napieprzanie we mnie aż nie zostałem wypchnięty całowicie poza tor. Na przedostatnim zakręcie kolega dodatkowo zaliczył divebomba na kimś, gdzie w sumie ostatecznie ja tez ucierpiałem. Pełny pakiet nagród już na pierwszym okrązeniu

      52m 00s - @Wuza1337 - wjazd w dupę

      1h 38m - Michał Pyzara - dive bomb, na szczęście widziałem go w lusterkach i widziałem co się święci. Inaczej przyjebałby w moje drzwi.

      1h 39m - Michał Pyzara - dive bomb w @Golomp

      1h 41m - Michał Pyzara - kolejny divebomb i wjazd w dupę

      3 divebomby w ciagu 4 minut O_o

      +: Golomp
    •  

      @spunky: o kurde, na powtórce faktycznie wygląda tak, jakbym celowo cie zepchnął z toru (╯︵╰,) Zamuliłem, nie wyhamowałem, a potem starałem się w wypaść z zakrętu... chyba przyda mi się 2 tygodniowa przerwa, bo bardziej już nie mogłem odjebać :( Nie ma to jak udany debiut PRO :<

    •  

      @ACLeague:
      Patrząc na plakat, prawie pomyliliśmy AC z rF2 (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      @Plupi: tak zapomniałem, zddarza się ;) za trzecim razem ogarnąłem i juz nie jechałem.
      Sorki

      +: Plupi
    •  

      @Plupi: Ułamek sekundy po kliknięciu back to pits przypomniałem sobie, że zrobiłem źle. Następny zjazd już był poprawny. Sry Panowie ten automatyzm jest silniejszy ode mnie. Tego przycisku nie powinno wogole byc ....

      +: Plupi
    •  

      Pod sam koniec wyścigu dostałem srogą bombę od @patyk, która zakończyła się spinem.
      Pic rel, mało przyjemna sytuacja :<

    •  

      @esk0: ja też. Nurkował nawet jak miał 0.5 sek straty przed samym wejściem w zakręt. Zawodnikowi przede mną identycznie w tym samym zakręcie lap później. Nie mam teraz jak zgłosić czasowo, bo święta poza kompem. Postaram się jutro wieczorem @ACLeague.

    •  

      @ACLeague: wyścig Am:

      1h26m L1T1: kontakt z pajhiwo, lecę na barierki, aero z przodu uszkodzone, spadam z trzeciego miejsca na sam koniec
      1h30m L3T2: dostaję w tyłek od William_Lawson, tracę dwie pozycje, aero z tyłu uszkodzone

      William_Lawson ignored penalty pierwszy raz: log 21:35:42
      William_Lawson ignored penalty drugi raz: log 21:48:39

      @malpaa, @Tarec, @KYCu, @Prophet1111, @Ozor, @pacbox, @Rafal_Baster, @wright, @flor4s, @pajhiwo1, @William_Lawson - przypominam kolegom o przestrzeganiu linii przy wyjeździe z alei serwisowej! ( ͡º ͜ʖ͡º)

      pokaż spoiler 1h38m: malpaa - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h47m: Tarec - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h58m: Tarec - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h52m: KYCu - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h56m: Prophet - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h56m: Ozor - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h57m: pac - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h58m: Baster - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h59m: flor3k - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h59m: Gregory Wright - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      1h59m: pajhiwo - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      2h02m: pajhiwo - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      2h06m: William_Lawson - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      2h17m: malpaa - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      2h24m: Tarec - ignorowanie linii wyjazdu z boxów

      GFY

      źródło: gfycat.com

    •  

      @ACLeague:

      PRO:
      49.37 L1T10 @dzbanek123 dive bomb 49.39: Qcor strzał z tyłu. Tutaj Dzbanek przesadzil i wladowal mi się pod łokieć, a Qcor wypchnął poza tor i rozwalił aero. Strata łącznie 4 pozycji + dostałem ostrzeżenie. W całym wyścigu uzbierałem 4 więc jak się okazało to zadecydowało o DT i stracie kolejnych pozycji..

      56.34 @Mac47 wjeżdża we mnię przez co traci kontrolę nad autem i w następnym zakręcie zdejmuje mnie razem z @zabaracer

      1.24 @molibdenowypszemek strzał w tyłek w T10

    •  

      @Plupi: @plupi, a masz takie logi dla PRO też?

    •  

      @Plupi: Wiem, że zasada to zasada i trudno się tutaj niezgodzić, ale zawsze 10 razy sprawdzam czy ktoś nie jedzie zanim zjadę w lewo...

    •  

      @Plupi i tez sprawdzają to ignore penalty? Bo nie wiem czy mi się nie mignelo w PRO coś takiego

    •  

      @valencianista: to się okaże... Ja z ciekawości sprawdziłem zielonki w Am (ręcznie, nie z logów, w logach są na przykład ignorowane kary)... i z rozpędu resztę i wyszło jak widać.

    •  

      @Plupi:

      WilliamLawson ignored penalty pierwszy raz: log 21:35:42
      William
      Lawson ignored penalty drugi raz: log 21:48:39


      To był mój debiut i przyznaję się, nie ogarnąłem, że miałem czarną flagę tak jak bodajże @Mokrysedes (coś pisał na discordzie). Tak czy siak byłem ostatni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Tego wjazdu w Ciebie nie pamiętam właściwie za bardzo, ale wybacz.

    •  

      @Plupi: Chciałbym przypomnieć koledze, że 1) w regulaminie nic na temat przekraczania tej linii nie ma, 2) mój wyjazd był w pełni bezpieczny, a 3) przy rzeczywistych zawodach, np. F1, zasady są zwykle podawane przez sędziów w czasie breefingu - różnią się pomiędzy torami. ( ͡º ͜ʖ͡º)

      Ad 1) Nie pamiętałem żeby coś było, teraz też nie znalazłem - jeśli przeoczyłem, proszę o wskazanie odpowiedniego punktu. Punkt 5.1, ze względu na swoją konstrukcję, nie ma w tym przypadku zastosowania.

      +: Tarec
    •  

      @wright: nie wszystko musi być w regulaminie (i nie wszystko jest, a ostatnio panuje jakaś moda na szukanie dziur). Regulamin to nie wyrocznia. Nie wiem czy jeździłeś z nami wcześniej czy nie, ale trzymanie się linii wyjazdu z alei serwisowej obowiązuje od zawsze i wynika z ogólnych zasad poprawnej jazdy i trzymania się linii wyznaczających tor. Kiedyś były osobno linkowane samouczki, teraz niestety tego nie ma i dużo nowych osób nie ma świadomości istnienia wszystkich zasad, a gdyby wszystko miało być w regulaminie to miałby tysiąc stron...

    •  

      @Pulpi: Wiem jakie zasady panują w świecie motosportu; nie wydaje mi się też, żebym miał obowiązek znajomości niepisanych zasad sprzed trzech sezonów wstecz. W tym przypadku nie złamałem w najmniejszym stopniu regulaminu oraz nie stworzyłem w najmniejszym stopniu żadnego zagrożenia - gdyby któryś z tych warunków nie został spełniony, przyznałbym Ci rację, ale w przeciwnym, czyli bierzącym, przypadku nie mam sobie nic do zarzucenia i nie wynika to z prób szukania dzuir.

      +: Tarec
    •  

      @Plupi fakt. Poszedlem za szeroko i nie zauwazylem heli corsy. Moja kulpa.
      Co do pitow to staram sie pamietac o linii co bynkomus nie wjechac na hama. Jak masz timestamp to podeslij bom sam ciekaw - wiesz jak to jest w amoku wyscigowym ;)

    •  

      @wright: i widziałeś gdzieś w motorsporcie przecinanie linii wyjazdu z boxów? Ja nie. A niektórzy w naszym wyścigu na Barcelonie przecinali naprawdę ekstremalnie, jak widać na gifie wyżej...

      Trudno to też nazwać niepisanymi zasadami sprzed xx sezonów tylko dlatego, że tym razem nikt o nich dokładnie nie napisał i palcem nie pokazał, a w trakcie obecnego sezonu wątek przecinania linii wyjazdu z boxów pojawił się nie raz. Nie wiem jaką rację chcesz mi przyznawać albo nie - zauważyłem dużo osób w Am przekraczających linie, więc zwróciłem uwagę, że tak się nie jeździ. Jeśli o tym nie wiedziałeś to już wiesz.

      @pajhiwo1: rozwiń spoiler ;)
      1h59m: pajhiwo - ignorowanie linii wyjazdu z boxów
      2h02m: pajhiwo - ignorowanie linii wyjazdu z boxów

    •  

      @Plupi: Pierwszy lepszy link, dzięki któremu dowiesz się, że te linie to w rzeczywistych wyścigach nie zawsze świętość: http://classic.autosport.com/news/atlasf1-report.php/id/8421
      Albo inny: http://www.crash.net/f1/news/43338/1/white-line-dont-do-it-says-fia.html

      Więc jeśli nie wiedziałeś, to już wiesz. ;) Żadnej racji Ci nie chcę przyznać, bo moim zdaniem w żaden sposób nie zawiniłem, pomimo czego zostałem przez Ciebie upomniany. Jeśli tej linii nie wolno pod żadnym pozorem przekraczać, nawet jeśli sprawi to, że wyjazd będzie wręcz bezpieczniejszy (jak w moim przypadku - więcej czasu na ustablilizowanie toru jazdy przed rozpoczęciem dohamowania przy braku możliwości zajechania komukolwiek drogi), to prosiłbym o umieszczenie takiego zapisu w regulaminie, żeby wszystko było jasne - pokazanie palcem, żebym nie musiał się zastanawiać czy ktoś zapomniał dokładnie napisać czy po prostu można to robić.

      +: Tarec
    •  

      @plupi Ja pierdole znów coś nie tak XD Poprzedni wyścig DQ z czapy, a teraz to. Na każdym wyścigu na, którym jechałem (1 nawet w pro) widziałem osoby, które nagminnie przecinały linie wyjazdu z pitów, nie widziałem aby kogoś ukarano. BTW nikomu nie wyjechałem, w porównaniu do kolegi z białego lambo, który na wyścigu wyjeżdżając z pitów wjebał mi się przed zderzak, naszczescie skończyło się na paru k.... pod nosem.

    •  

      @pacbox: Pro też pewnie będzie prześwietlone, bo jak widać skala problemu jest duża...
      @wright: nie chcę się powtarzać, ale jak napisałem wyżej - regulamin nie będzie miał tysiąca stron, a jeśli nie byłeś świadomy zasady trzymania się linii to już jesteś.

    •  

      @Plupi Jeśli mam być świadomy tej zasady, prosiłbym mimo wszystko o umieszczenie jej w regulaminie lub modyfikację punktu 5.1 w taki sposób, żeby taka zasada jednoznacznie z niego wynikała - tak, żeby aktualni oraz przyszli członkowie ligi byli jej świadomi. Myślę, że aż tylu niepisanych zasad sobie nie przypomnisz, żeby dobić do 1000 stron. ;)

      Chciałbym jednocześnie wyraźnie zaznaczyć, że gdyby podczas mojego wyjazdu z pitów ktoś jechał prostą S/M w takiej odległości ode mnie, że miałby szansę minąć lub dogonić mnie przed T1, nie przekroczyłbym tej linii pomimo braku takiej zasady w regulaminie.

    •  

      @wright: o zmiany w regulaminie trzeba wołać @ACLeague. Nie piszę, że się rozrośnie od razu do tysiąca stron, ale gdyby chcieć wszystkie wątpliwe kwestie w nim ująć to przybrałby niebezpiecznie rozmiary. A w ostatnich dniach/tygodniach sporo dziur się znalazło i parę osób było zdziwionych/zawiedzionych (pojęcie "kolejnego" wyścigu czy przechodzenie kar na następny wyścig w przypadku DNF i inne skrajne sytuacje). Wszyscy ciągle się uczymy i różne rzeczy pewnie stale będą wychodzić...

    •  

      Ktoś pytał o Pro... @Erus, @spunky, @krazen, @esk0, @zabaracer, @dawidchz, @PremiumMoto_pl - przypominam kolegom - jeśli ktoś zapomniał lub nie wiedział - o przestrzeganiu linii przy wyjeździe z alei serwisowej! ( ͡º ͜ʖ͡º)

      pokaż spoiler 1h16m Erus
      1h18m Spunky
      1h21m Krazimierz
      1h21m Esk
      1h27m Zabaracer
      1h37m Dawichz
      1h38m Erus
      1h39m Dawichz
      1h50m Qcor

    •  

      Pierwszy lepszy link, dzięki któremu dowiesz się, że te linie to w rzeczywistych wyścigach nie zawsze świętość: http://classic.autosport.com/news/atlasf1-report.php/id/8421
      Albo inny: http://www.crash.net/f1/news/43338/1/white-line-dont-do-it-says-fia.html


      @wright: Ale z tych linków wynika przecież że tej linii nie powinno się przekraczać (owszem są trasy gdzie nie patrzy się zbytnio restrykcyjnie na przekroczenie) ale jak jest wyraźnie napisane w drugim z linków:

      Crossing the white line at the pit exit contravenes Article 4(e) in Chapter 4 of Appendix L to the International Sporting Code, and any driver doing so is normally reported to the Stewards of the Meeting.

      Czyli po naszemu owszem, na trasach gdzie nie ma ryzyka wjeżdżających od razu na racing line bo się to czasowo nie opłaca (czytaj przytoczony w artykułach Hungaroring) złamanie tej zasady nie powoduje natychmiastowej kary i kierowcy są o tym informowani PRZED wyścigiem przez Charliego:

      At some circuits, such as those in Imola and Budapest, no line was deemed necessary as drivers leaving the pits have no incentive to drive directly on to the racing line as it is likely to be slower to do so. As usual, teams were briefed accordingly by the race director.

      Także wynika z tego jasno że linii nie powinno się przekraczać bo jest to wbrew zasadom, chyba że grono sędziowskie ogłosiłoby przed wyścigiem że linię na danym torze można sobie przekraczać do woli to wtedy jak najbardziej można.

      Myślę że wystarczy tutaj zwykłe przypomnienie zasad w tym przypadku, bo nie każdy musi znać każdą regułę wyścigów torowych i nie nastąpił żaden wypadek spowodowany złamaniem tejże reguły, ale należy pamiętać o tym że przy tych różnicach prędkości i częstej akcji na prostej startowej jakie widzieliśmy na Barcelonie to takie nagłe wyjechanie komuś przed nos może się skończyć słabo.

      +: samFTW
    •  

      @Mokrysedes: Linki były odpowiedzią na pytanie @Plupiego "i widziałeś gdzieś w motorsporcie przecinanie linii wyjazdu z boxów? Ja nie." i pokazały wyraźnie, że przecinanie linii wyjazdu z boxów występuje w motosporcie, zgodnie z odpowiednimi zarządzeniami. Poza tym w regulaminie F1 jest/był zapis o zakazie ich przekraczania; w naszym nie ma, dlatego u nas nie jest to w tym momencie jednoznaczne, szczególnie jeśli przekroczenie wspomnianej linii nie powoduje zagrożenia ani nawet nie utrudnia innemu kierowcy jego jazdy. Wystarczy więc wydać odpowiednie zarządzenie, np. w formie aneksu do regulaminu i będzie po problemie.

    •  

      @wright: Wielu rzeczy w regulaminie nie ma i raczej nie będzie.

      A samo nieprzecinanie linii pitów akurat jest standardową procedurą obowiązującą praktycznie wszędzie (z kilkoma wyjątkami które podlinkowałeś) ale nie jest to nowością jak idziesz na track day, czy insze nordszlajfy. Równie dobrze brakuje w regulaminie wpisu że na starcie trzeba wystartować ;)

      Wiem wiem, porównanie z czapy, ale wiadomo o co chodzi - nikt nie jest w stanie wypisać wszystkich możliwych scenariuszy i przepisów, zwłaszcza dla amatorskiej ligi gdzie i tak mało kto czyta obecny regulamin, a gdzie jakiś dłuższy :)
      Nie potrzeba być kwalifikowanym kierowcą wyścigowym żeby wykminić do czego ta linia służy i po co ona jest. Dodam jeszcze że jest podobna linia przy wjeździe do pitów, również nie omówiona w regulaminie, ale zasady są takie same ;)

      Myślę że zwykły wpis na mirko traktujący o tym i przypominający o takowych wymaganiach wystarczy, nie róbmy z #acleague papierkologii z załącznikami, bo i w obecnej postaci dla wielu jest już za dużo do ogarnięcia.

Gorące dyskusje ostatnie 12h