Wpis z mikrobloga

#programowanie

Ostatnio bardzo mocno zgłębiam temat wzorców projektowych. Myślałem że wiem już wszystko o wzorcu factory i factory method. Niestety chyba jednak nie. Spójrzmy na dwa opisy tych wzorców na wikipedii:

https://en.wikipedia.org/wiki/Factory_(object-oriented_programming)
https://en.wikipedia.org/wiki/Factory_method_pattern

Konkretnie zwróćcie uwagę na przykładowe implementacje. W obu przypadkach mamy jakiś interfejs który implementują jakieś uszczegółowione klasy. Mamy też klasę i metodę która na podstawie podanego parametru zwraca obiekt konkretnego typu. Moje pytanie brzmi: o co tu chodzi, która implementacja jest poprawna a która nie i dlaczego?
  • 3
@bartoneczek: Generalnie, wzorzec fabryki sprowadza się do jednej rzeczy - nie używania "new" ( ͡° ͜ʖ ͡°) i enkapsulowania funkcjonalności tworzenia obiektu w nowej klasie ( fabryce ). Co robisz wewnątrz tej fabryki coby zwrócić Ci upragniony obiekt o zadanym interfejsie to już Twoja brocha.