Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • odpowiedzi (10)

  • avatar

    Trochę mnie poniosło.

    Decyzja o usunięciu konta została podjęta gwałtownie po przeczytaniu jednego z komentarzy szkalujących moją osobę. Chociaż nie powiem, że się nie nosiłam z takim zamiarem od dłuższego czasu xD Śmieszy mnie fakt, że jest na wykopie grupa osób twierdząca, iż nie dodaję na wykop niczego oprócz znalezisk z reklamami zachęcającymi do ich wykopania. Zaledwie 5 dni temu pojawił się na mirko mój wpis poruszający temat życia pozaziemskiego. Zebrał on prawie 700 plusów a w komentarzach wywiązała się ciekawa dyskusja. Nieźle. Link do wspomnianego wpisu tutaj.

    Sporo osób twierdzi również, że moim jedynym celem jest zarobienie na kosmicznej propagandzie pieniędzy. No to przyznam wam się, że strona, którą prowadzę od trzech miesięcy zarobiła dokładnie 0 złotych i jedyną reklamą jaka jest na niej widoczna do link do księgarni internetowej wydawnictwa Prószyński i S-ka za co dostałam od nich jedną książkę, którą to planuję rozdać z okazji 1000 obserwujących. Ale o tym kiedy indziej bo muszę ją do końca przeczytać xD

    Jeśli ktoś normalny ma jakieś zastrzeżenia dotyczące jakiegoś artykułu, znajdzie błąd lub coś podobnego to niech da znać. Tym samym przyczyni się do poprawy jakości tekstu skoro jest ona według danej osoby wątpliwa. Mimo to grupa tych samych 4-6 osób stale zakopuje artykuły z tego samego powodu. Zakładam że nawet ich nie czytają. No ale niech robią co chcą. They have no power here. Od całej reszty, której podoba się wrzucany content, miło było przeczytać komentarze wstawiające się za mną i mówiące aby wrócić na wykop. Dziękuję! :)

    I tak przy okazji to start Falcona 9 w ramach misji CRS-13 został opóźniony o trzy dni. Trzeba przeprowadzić jakieś dodatkowe inspekcje albo nakarmić myszy na pokładzie Dragona. Lecimy w piątek o 16:33 czasu polskiego.

    Of Course I Still Love You

    #kosmicznapropaganda #spacex #eksploracjakomosu #gruparatowaniapoziomu
    pokaż całość

    odpowiedzi (67)

  • avatar

    CIEKAWOSTKA
    1. Amerykański standard szerokości torów kolejowych (odstępu szyn) wynosi 4 stopy, 8.5 cala. Prawda, że to dziwaczna liczba? A czy wiesz dlaczego taki właśnie standard się stosuje?
    2. Ponieważ w ten sposób buduje się linie kolejowe w Anglii, a właśnie angielscy przybysze budowali amerykańskie linie kolejowe. Dlaczego jednak Anglicy budowali je właśnie tak?
    3. Ponieważ pierwsze linie kolejowe, budowali ci sami ludzie, którzy budowali wcześniej linie tramwajowe, a tam właśnie stosowano ten standard. Dlaczego jednak stosowano tam ten standard?
    4. Ponieważ ludzie, którzy budowali linie tramwajowe, używali tych samych szablonów i narzędzi, jakich używali przy budowie wagonów tramwajowych, które miały taki odstęp kół. W porządku! Ale dlaczego wagony miały taki właśnie dziwaczny odstęp kół?
    5. No cóż, gdyby próbowali zastosować jakiś inny rozstęp, łamali by pewną starą zasadę budowy dalekobieżnych dróg angielskich, ponieważ mają one taki właśnie odstęp kolein na koła. Któż to budował te starodawne drogi z koleinami?
    6. Pierwsze dalekobieżne drogi w Europie (i Anglii) zbudowało Imperium Rzymskie dla swoich legionów. Drogi te są w użyciu dotychczas. Ale skąd te koleiny?
    7. Pierwotne koleiny uformowały rzymskie rydwany wojenne; każdy inny użytkownik tych dróg musiał się dostosować do nich, gdyż inaczej uszkodziłby koła swoich pojazdów. Ponieważ rydwany były wykonywane dla lmperium Rzymskiego, były one wszystkie do siebie podobne jeśli idzie o rozstęp kół. Jak widać amerykański standard odstępu szyn kolejowych: 4 stopy i 8.5 cala, pochodzi od parametrów technicznych rzymskich rydwanów bojowych. A biurokracja jest wieczna.
    A więc następnym razem, kiedy dostaniecie do ręki jakąś dokumentację techniczną i zaczniecie podejrzewać, że może ona mieć coś wspólnego z końską dupą, będziecie mieli całkowitą rację, ponieważ rzymskie rydwany wojenne były konstruowane tak, aby ich szerokość była dostosowana do sumarycznej szerokości zadów dwu koni bojowych.
    A teraz małe rozwinięcie tematu...
    Kiedy spoglądacie na kosmiczny wahadłowiec na stanowisku startowym, widzicie dwie duże rakiety startowe przymocowane po bokach głównego zbiornika paliwa. Są to rakiety na paliwo stałe, w skrócie: SRB, produkowane w firmie Thiokol, w Utah, w U.S.A. Inżynierowie, którzy projektowali SRB woleliby, aby były one nieco grubsze, ale... SRB transportuje się z wytwórni na stanowisko startowe koleją. Tak się złożyło, że linia kolejowa biegnie na pewnym odcinku przez tunel wydrążony w górze. Rakiety muszą się zmieścić w tym tunelu. Tunel jest tylko odrobinę szerszy niż linia kolejowa, a linia ta, jak już wiecie, ma szerokość dwu końskich tyłków.
    Tak więc jeden z głównych szczegółów konstrukcyjnych kosmicznego wahadłowca, być może najbardziej nowoczesnego systemu transportowego na świecie, został zdeterminowany ponad dwa tysiące lat temu przez szerokość końskiej dupy.

    #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #gruparatowaniapoziomu
    pokaż całość

    odpowiedzi (6)