Wpis z mikrobloga

@Mesk: Przecież to nie ma jednoznacznego rozwiązania.

Mogę np. przyjąć, że w każdym kółku jest liczba będąca sumą pól sąsiednich i cyfry w środku. Wtedy mam G:31, L:23, P:25 i D:17.

A równie dobrze może być suma pól sąsiadujących pomniejszona o liczbę w środku: G:25, L:17 P:19 i D:11.

A równie dobrze jakiś inny schemat.

Na jakiej zasadzie ten czy inny miałby być lepszy, bądź właściwy?

W Polsce pewnie byłby klucz
Załóżmy, że instrukcja jest jasna. Wtedy to zadanie to właściwie 2 zadania:
1. Przestudiuj wzór liczb - no ok, przestudiowałem, bardzo fajny wzór ;)
2. Wypełnij brakujące liczby - czyli jakiekolwiek spoza zbioru <2, 3, 10, 12, 18>, bo te już mamy, więc nie są "brakujące".
Krążyło kiedyś w polskich podstawówkach takie zadanie, gdzie ostatecznie trzeba było policzyć "brzuszki" cyferek ;).

8 - 2 brzuszki
0, 4, 6, 9 - 1 brzuszek
1, 2, 3, 4, 5, 7 - 0 brzuszków

Tutaj rozwiązanie byłoby (od godziny 12, zgodnie z ruchem wskazówek zegara): 3, 1, 0, 2
Na poziomie pierwszoklasisty :)
Wypełnij brakujące liczby - czyli jakiekolwiek spoza zbioru <2, 3, 10, 12, 18>, bo te już mamy, więc nie są "brakujące".


@yodek: Ale bzdura. Wypełnij brakujące litery w wyrazie matem_t_ka.