Wpis z mikrobloga

Carsharing rośnie w stolicy <<< znalezisko
Od 1 czerwca spółka 4Mobility będzie miała w Warszawie konkurenta w wynajmie aut na minuty, firmę Traficar. Tego dnia odda ona do dyspozycji sto Renault Clio (na ulicach Śródmieścia, Żoliborza, Woli, Ochoty, Mokotowa, Pragi Północ i Pragi Południe), a w połowie czerwca aut będzie ich już 300 i program obejmie całe miasto. Będzie to zatem sześć razy większa flota od 4Mobility, która oferuje auta marek BMW oraz Mini. Uruchomienie podobnej usługi zapowiada także spółka Panek CarSharing, która zamierza wprowadzić do ruchu w Warszawie 300 hybrydowych Toyot Yaris.

(...) W wynajmie użytkownik płaci za czas korzystania z samochodu oraz za przejechane kilometry. Nie ponosi opłat za paliwo. Traficar, który od ponad roku działa w Krakowie, zapowiada, że ceny w Warszawie będą identyczne z krakowskimi. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy - 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. W zakresie możliwości parkowania usługa będzie dostępna w tzw. modelu otwartym (ang. free-floating), co oznacza, że samochód można zwrócić w dowolnym miejscu.


#polska #warszawa #carsharing #traficar #motoryzacja #transport #mikroreklama
BaronAlvon_PuciPusia - Carsharing rośnie w stolicy <<< znalezisko
Od 1 czerwca spółk...

źródło: comment_e57cMitkgAI7YJXP7qUjwpL3bcL3dpxZ.jpg

Pobierz
  • 14
@atestowanie2: raczej nie będzie można. Patrząc na konkurencję za granicą (Car2Go, czy DriveNow) żaden z nich nie oferuje takiej opcji.
@Baron_Al_von_PuciPusia: taka ciekawostka: biorąc średnią prędkość 60km/h (mocno optymistyczne w Warszawie a wręcz zawyżone) minuta jazdy kosztuje 1.30zł (0.80+0.50zł) co daje ok. 0.31€. Car2Go nalicza tylko czas jazdy (bez kilometrów) i najtańsze auto jakim jest Smart kosztuje dokładnie... 0.31€ za minutę. Nie wiem ile kosztuje paliwo aktualnie w Warszawie, ale
@BajerOp: Konkretnie to 15 tysięcy użytkowników i 400 tysięcy kilometrów w 7 miesięcy. Dwukrotny wzrost pojazdów do wypożyczenia ze 100 do 200. Plany rozwoju we Wrocławiu, Poznaniu czy Szczecinie. W Krakowie planuje się również stworzenie miejskiego programu car sharingu. Car sharing istnieje na świecie obok ubera, jako alternatywa, tak jak Uber jest alternatywą dla innych środków transportu.
wg mnie to będzie niewypał, w podobnej kwocie można jechać uberem, nie trzeba prowadzić itp.


@BajerOp: A mnie właśnie to zainteresowało. Uber ma podobną wadę jak taksówki, samochód ma kierowcę, który musi być w pracy. Samochód stojący na parkingu jest dostępny cały czas, nawet o 3-ciej w nocy. Podchodzisz, otwierasz i jedziesz, nie musisz liczyć na innego człowieka.