Wpis z mikrobloga

Wykopiecie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tesla Model X najbezpieczniejszym SUVem świata (ʘʘ)

Jak wynika z testów i badań przeprowadzonych przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w USA, Tesla Model X został najbezpieczniejszym samochodem klasy SUV w historii. Auto otrzymało po 5 gwiazdek w każdej kategorii i podkategorii.

Osiągnięcie 5 gwiazdek w każdej kategorii oznacza, że nawet w przypadku bardzo poważnego wypadku istnieje 93% szans na to, że pasażerowie wyjdą z pojazdu cali i zdrowi, o własnych siłach. To potwierdzenie tego nad czym firma pracuje od dawna – nad stworzeniem najbezpieczniejszego pojazdu poruszającego się po dzisiejszych drogach.

LINK DO ZNALEZISKA: Model X otrzymał 5 gwiazdek bezpieczeństwa w każdej kategorii NHTSA

#tesla #technologia #motoryzacja #muskindustries #elonmusk #mikroreklama
O.....Y - Wykopiecie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tesla Model X najbezpieczniejszym SUVem świata (...

źródło: comment_AB90lDwipunYxjaAFDeF6r44KXB9PUEm.jpg

Pobierz
  • 20
@nicniezgrublem: @tfuj_pszyjaciel: @OCISLY: Wynik bardzo dobry, ale sporo samochodów ma zbliżone oceny. Do tego z tego co widze na oficjalnej stronie info jeszcz nie ma.
Taki ogromny escalade z 2011 ma 9 na 10 na full gwiazdek, za to przez brak niskiego środka ciężkości (jak w tesli) jest podatny na dachowanie. I Ogólna ocena to 4/5
@BaRi: no tak, ale żaden z nich nie dostał nigdy 5 gwiazdek w każdej możliwej kategorii. Oczywiście zasługa leży po stronie budowy auta i jest to napisane w artykule. Duża bateria na dole powoduje, że środek ciężkości jest znacznie niżej niż w innych autach, a brak silnika pozwolił na lepszą strefę zgniotu. To oczywiste. Ale nadal zostaje to pierwsze auto klasy SUV z 5 gwiazdkami wszędzie, mimo, że niektóre spalinowce mają
nicniezgrublem - @BaRi: no tak, ale żaden z nich nie dostał nigdy 5 gwiazdek w każdej...

źródło: comment_W9yRHdlYIEfVTxEex4rL4fLG2Born3V9.jpg

Pobierz
@BaRi: Lepiej mieć trochę większe przeciążenie, niż słup latarni w miejscu serca - strefa zgniotu ma sobą rozpraszać energię, a jak się kończy to w idealnym wypadku powodować większe przeciążenie niż deformację kabiny i pasażerów (uderzenie powoduje jeszcze większe przeciążenia chwilowe). W tym miejscu strefa zgniotu jest najmniejsza, zatem nie można oczekiwać, żeby dało się lepiej niż bez deformacji kabiny. Chyba, że uruchamiasz tryb Trolley problem - czy warto poświęcić jednego
@BaRi: @abraca: Dodatkowo poduszki powietrzne (a w przypadku foto kurtyny) mają za zadanie "zwiększyć" strefę zgniotu od środka, zaczynając hamować ciało znacznie wcześniej (no, mają jeszcze kilka innych przydatnych funkcji). Także zdecydowanie lepiej aby auto się nie zgięło do środka, bo w środku już poduszki trochę tę strefę wydłużą, na pewno zdecydowanie lepiej od słupa.
@OCISLY: Ale te gwiazdki to jest o kant tyłka roztłuc. Nie jest to miarodajne. Poza tym testy zderzeniowe obejmują tylko kilka możliwości kolizji i je badają. W dodatku tylko na jednym samochodzie, chyba że coś pójdzie nie tak. W realnym życiu możliwości kontaktu z przeszkodzą i tego właściwości jest nieskończenie wiele i mogą drrastycznie zmienić wynik testu. Poza tym producentu tak projektują samochody żeby przejść dobrze te testy. Np popularniejszy ostatnio