Wpis z mikrobloga

#programowanie #java

Piszę aplikacje na studia do pobierania danych z żyroskopu (MPU-3300) poprzez I2C. Używam do tego Pi4J, odczytanie jednego rejestru trwa około 0,5 milisekundy, co przy 3 osiach, każdy po 2 rejestry daje mi wynik co 3 milisekundy, co jest dla mnie trochę za wolno.

Czy istnieje jakiś sposób na zmniejszenie tego czasu do np 1 milisekundy? Może istnieje jakaś biblioteka, która działa szybciej?

Inną opcją jest bufor FIFO
Mam do dyspozycji 1024 bajtowy bufor FIFO, mogę ustalić częstotliwość zapisu do buforu na 1 kHz, co mi da wynik, który mnie interesuje, ale wtedy nie będę mógł odczytać na czas wszystkich danych zanim mi się bufor zapełni.
  • 17
hmmm tak se myślę że jeżeli zależy ci na szybkim odczycie to musiałbyś pobierać te odczyty jakoś równolegle - czyli od razu ze wszystkich rejestrów, tylko no nie znam się na tym co opisujesz i nie wiem czy istnieje techniczna możliwość w tym przypadku.
Czy szyna komunikacyjna na takie coś pozwala - od tego bym zaczął.
@b0lec: @michal_: i2c nie pozwala na "rownolegly odczyt", ale te milisekundy to dlugo. Normalny standard I2C to 100kHz, fast mode 400kHz, wiec nie powinno to tyle trwac. Zakladam, ze rejestr w MPU-3300 to jest 1-2 bajty. Pytanie jeszcze czy sam MPU-3300 nie potrzebuje czasu na "odczyt"/aktualizacje danych.
@TheNewIcek: no i jeszcze kolega korzysta tu zapewne z jakiejś libki i wysoce prawdopodobne że kod nie jest do końca zoptymalizowany - tu też może być ból. Java pod tym względem nie różni się od C - jeżeli zależy nam na wydajności musimy mieć pełną świadomość tego co robimy :-)