Wpis z mikrobloga

Mirki pijcie ze mną co tam macie pod ręką ;)

Ponieważ Formula Clicker zbliża się do 200 000 pobrań (najprawdopodobniej nastąpi to w sobotę, ale mam teraz trochę czasu, więc piszę ;) ) uznałem to za dobrą okazję do podzielenia się z Wami różnymi statystykami ;)


Linki:
Google Play
App Store

JEDZIEMY!

Gra została pobrana *198 322* razy, w rozbiciu na platformy:
Android: *156 758*
iOS: *41 300*
Amazon: *264* ( ͡ ͜ʖ ͡)

Na iOS prawie połowa ściągnięć to ostatnie 2 miesiące - poprawiłem widoczność w sklepie (screeny itp.) i pobrania skoczyły *4 razy*!

Amazon potraktowałem jako eksperyment, bo zrobienie portu zajęło mi ~1,5 dnia. Eksperyment średnio się udał :D

Prawie 90% graczy to mężczyźni ;)

Gra została przetłumaczona na *13 języków*.

~43% graczy uruchamia grę następnego dnia. ~14% robi to po siedmiu dniach.

Przez ostatnie 2 tygodnie było około *4 200* aktywnych graczy dziennie.

Wersja iOS odpowiada za *25,8% zarobków (przy 20,8% udziale w pobraniach), w przypadku Google Play jest to *74,2%* (79,2% pobrań).

*GOOGLE PLAY*

*Top 5 krajów:*
USA: *26 900*
Wielka Brytania: *13 600*
Niemcy: *12 500*
Polska: *10 900*
Włochy: *8 190*

Aktualna liczba instalacji (ile osób ma na telefonie grę): *13 400*

Najwięcej pobrań jednego dnia: *2 227*

Najpopularniejszą wersją Androida jest *6.0*

Współczynnik konwersji (ile osób odwiedziło stronę w sklepie, a ile zainstalowało grę): *~18,2%*

Grę oceniło *10 442* graczy, z czego *2 823* zostawiło opinię. Średnia ocena to *4,494* (i rośnie).

Około *1 900* użytkowników zdecydowało się na zakup w aplikacji.

Gra wyświetliła *9 028 217* reklam (baner + wideo z nagrodą).

Gracz spędza średnio *350s* podczas jednej sesji.

Zakupy w aplikacji odpowiadają za *35%* zysków z gry. Reszta to reklamy.

*iOS*

*Top 5 krajów:*
USA: *10 200*
Wielka Brytania: *6 770*
Holandia: *3 830*
Brazylia: *2 400*
Rosja: *2 180*

Najwięcej pobrań jednego dnia: *6 86*

*68%* pobrań to iPhone, *29%* iPad, 3% to iPod.

Współczynnik konwersji: *20,2%*

Grę oceniło *939* graczy, z czego *383* zostawiło opinię. Średnia ocena to *4,607* (i rośnie).

Około *600* użytkowników zdecydowało się na zakup w aplikacji.

Gra wyświetliła *2 113 079* reklam (baner + wideo z nagrodą).

Gracz spędza średnio *390s* podczas jednej sesji.

Zakupy w aplikacji odpowiadają za *35,6%* zysków z gry. Reszta to reklamy.

Jakbyście pomyśleli o jakiejś jeszcze statystyce, którą mogę wrzucić to dajcie znać ;)


________________________________________________________________________
Zachęcam do obserwowania ----> #gamedevprophet <----

Możecie mnie też obserwować na TWITTERZE

#gamedev #android #ios #indiegamedev #voxele #rozrywka #f1 #ferrari #motoryzacja
źródło: comment_9QvyNhYghwV9aDXhjecqahdrrExSAFoh.jpg
  • 35
@spidero: Dzięki za plusa ;) A Ty często dzielisz się informacjami ile zarabiasz? Na przykład ze swoimi znajomymi? (bo bywają tu osoby, które mnie znają "osobiście"). Ja nigdy nikogo nie pytam o zarobki i też nie udzielam informacji na ten temat nikomu.

@murarz208:Dzięki. Odpowiadając na pytanie - niezbyt. Poza grudniem, kiedy była premiera Formula Clicker (wtedy bardzo dużo osób z mojego "polecenia" ściągało grę).

@YoonaJestNajpiekniejsza: Nie jest to takie
@Vickers213: Z tą kończącą się mapą wiem, ale stwierdziłem, że to nie ma znaczenia ;)

A co do dodania rzeczy do gry to zdecydowałem, że przerzucam się na tworzenie nowej gry. Nie da rady pracować nad dwiema naraz. Co jakiś czas postaram się dodać jakąś funkcjonalność, ale raczej nic dużego prędko nie przyjdzie.
Co do wyścigu z czasem to możesz się ścigać ze swoim duchem...
A ja mam pytanie jak reklamowaleś swoją produkcję? Największe zainteresowanie grą przez ludzi było po premierze czy przyszło z czasem? No i oczywiście gratuluję sukcesu :D Żeby kolejne produkcje przyniosły jeszcze więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@moje_bagno: Dzięki za miłe słowa :) Najwięcej ściągnięć jeżeli chodzi o miesiąc to był styczeń, chociaż czerwiec odstaje tylko tysiącem ściągnięć. Najlepszy tydzień to koniec grudnia (w jeden dzień było wtedy nawet 3k ściągnięć). Ale ostatnio bardzo dobrze gra sobie znowu radzi i jeżeli trend by się podtrzymał to lipiec może to przebić.
Reklamować jako tako nie reklamowałem. Na początku wrzucałem dużo wpisów na reddit, wykop, touch arcade itp. żeby poinformować
@Prophet1111: Troszkę już mi się znudziła formuła, doszedłem do momentu gdzie za sprawą bonusów z restartowania gry w ciągu kilku minut (nie wiem, może pięciu) kupuję wszystkie możliwe rozwinięcia i wszystkich sponsorów. Co dalej, panie Kmiecicu? :-)