•  

    #czarneblachy #lubartow #vw bora przy cmentarzu, pewnie jakiś dziadek od nowości jeździ.

    pokaż spoiler @manyec

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: fromapp.jpg

    •  

      @TheFallen: musi dbać

      +: TheFallen, o...............y
    •  

      @ninetyeight patrząc na stan samochodu i tablic, to raz, że musi dbać, to jeszcze podejrzewam, że jeździ nim tylko jak jest większa potrzeba i dalszy wyjazd.

      +: o...............y, manyec +1 inny
    •  
      o...............y

      +3

      @TheFallen:
      Bory na czarnych są rzadkie, mam sfotografowaną zaledwie jedną sztukę

    •  

      @oficer-prowadzacy bory były dosyć drogie a jak szły na odsprzedaż, to znajdowały szybko kupca z racji tego, że to sedan i vw (nadwozie lubiane przez starszych panów w Polsce, co widać po właścicielach skody fabii sedan)

      +: o...............y
    •  

      @TheFallen: akurat fabia w sedanie to jeden z brzydszych modeli ;d

      +: TheFallen, o...............y +4 innych
    •  

      @Jestem_Tutaj jeden z najbrzydszych, dobrze że zrezygnowali z tej wersji nadwozia w fabii

      +: o...............y
    •  

      @Jestem_Tutaj: @TheFallen: większość małych sedanów wygląda paskudnie i niestety są uwielbiane w naszej części Europy aż po Turcję. Powoli się to na szczęście zmienia ;D

    •  

      @Singularity00 Rosja chyba dominuje pod tym względem, bo u nich spotyka się nawet takie dziwolągi jak peugeot 206 sedan, vw polo sedan (okularnik), itp

    •  

      @TheFallen: tak generalnie cały były ZSRR + jeszcze Turcja. Stąd wiele koncernów sedany produkuje włąśnie tam a 5D/kombi w swoich fabrykach na zachodzie

    •  

      nigdy nie rozumialem co ludzmi kieruje, którzy kupują te pseudo limuzyny... ani to ładne, anie to praktyczne...

    •  
      o...............y

      +1

      @Jestem_Tutaj: @TheFallen: @Singularity00:
      Fabia sedan to chyba najbrzydszy VAG, nie wiem co kierowało projektantami że dali tej wersji zielone światło i dopuścili do produkcji xD
      Bora może też nie jest jakoś super piękna, ale przynajmniej ma jakoś zachowane proporcje jak na małego sedana (aczkolwiek jak chodzi o trójbryłowe nadwozia na bazie Golfa IV to Octavia I wygląda dużo lepiej).

    •  

      @Singularity00 duży bagażnik... do którego nie da się włożyć nic dużego ze względu na mały otwór załadunkowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: Eternit_z_azbestu, o...............y +1 inny
    •  

      @oficer-prowadzacy: Pierwsza Fabia generalnie jest brzydka, sedan to już jest kumulacja spierdolenia. Ja żałuję że nigdy to nie weszło do produkcji ( ͡° ʖ̯ ͡°) Widać robili podchody do małego sedana od dłuższego czasu tylko pewnie kasy nie było i musieli go zrobić akurat z Fabii.

      źródło: IMG_2082.jpg

    •  

      @oficer-prowadzacy: pamiętajmy, że Octavii daleko do bycia sedanem, pseudo limuzyną. To od początku był liftback i to skodzie wyszło bardzo na dobre bo zamiast doklejonej do golfa komody wyszła sensowna całość. Tylko, że trzeba mieć na uwadze, że dobry wygląd octavii to też zasługa tego, że to nie jest typowy kompakt (jak golf) czy klasa b (jak choćby wspomniany peugeot 206 sedan czy polo)a coś pomiędzy kompaktami i klasą D - wymiarami bliżej już do d nawet i to wiele zmienia bo inaczej wygląda klasa D w takiej bryle a inaczej małe, miejskie pudło typu polo, peugeot 206 nie mówiąc już nic o Renault Thalii 1 gen. Niestety taki typ nadwozia jest lubiany głównie na bieda rynkach więc producenci od lat mogli takie poczwary klepać i mieli na to wzięcie. Polska dopiero od kilku lat zaczyna mieć normalny rynek aut i coraz mniej osób kupuje takie coś.

      +: o...............y
    •  

      @oficer-prowadzacy VAG ostatnio nie ma dobrej passy do małych sedanów. Fabia, Bora, Jetta, beznadziejne Toledo III. Nawet ostatnia Jetta z zewnątrz całkiem ładna, ale wnętrze to jakieś nieporozumienie. Widać, że samochód szykowany na rynek tanich sedanów. Liftbacki skody o wiele lepiej im wychodzą.

    •  

      duży bagażnik... do którego nie da się włożyć nic dużego ze względu na mały otwór załadunkowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @TheFallen: bardziej bym stawiał na aspiracje bycia czymś w rodzaju wyższej klasy, upodobania się do elit... coś na zasadzie nadawania imion z seriali z lat 90. przez niedojebanych rodziców z patologii :D Kasy nie mieli, ale chcieli mieć limuzynę to brali takie cuda jak polo sedan, thalia itd.

      @Eternit_z_azbestu: pierwsza fabia nie jest zła - fajna, obła sylwetka, takie auto do jeżdżenia bez emocji większych, lepsze od polo bo tańsze... problem w tym co VW zrobił ze skody potem... z taniej marki zrobili drogą firmę z badziewnym dalej wykonaniem i drogim wyposażeniem :D Co do fabii sedan to cóż... odpowiedź po kosztach na oczekiwania bieda rynków. Jestem pewny, że poza rynki centralno wschodniej europy fabia sedan nie wyjechała "D

      +: o...............y
    •  

      projekt felicii sedan... ( ͡° ͜ʖ ͡°) widać, że skoda długo czekała na zgodę z VW na budowę miejskiej limuzyny ;D

      źródło: s-media-cache-ak0.pinimg.com

      +: Eternit_z_azbestu, o...............y +3 innych
    •  

      @Singularity00: Może by klapa w tej chociaż nie gniła xD

      +: o...............y, Singularity00 +1 inny
    •  

      @TheFallen: Jak Toledo 3 to w ogóle sedan nie był, tylko takie w sumie niewiadomo co. Chcieli trochę Renault ponaśladować robiąc hatchbacka z dupą.

    •  

      @Eternit_z_azbestu w nomenklaturze VW to sedan. W rzeczywistości to Altea z kiblem. Otwierasz klapę z tylu i żygasz do kibla na widok auta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Singularity00 takie trochę renault 19 chamade i na pewno ładniejsza niż Fabia sedan

      +: Eternit_z_azbestu, o...............y
    •  
      o...............y

      0

      @Singularity00:
      Z drugiej strony nietrudno sobie wyobrazić O1 jako sedana - tył jest na tyle duży żeby dało się tam wygospodarować klapę. Ba, sporo osób je bierze za sedany (z uwagi na brak tylnej wycieraczki), nawet w homologacji ma wpisane "nadwozie sedan".
      Jak na auto na bazie kompakta to udało się tu zrobić całkiem niezłe proporcje (trochę kosztem miejsca pasażerów z tyłu, ale w lifcie to poprawili).

    •  

      @TheFallen: O rzesz faktycznie podobne, urwać podnośnik, dokleić kurę i bum fela w sedanie xD

      źródło: renault-19-chamade_2100_2.jpg

      +: Singularity00, o...............y
    •  

      @oficer-prowadzacy wiele egzemplarzy ma tylną wycieraczkę, jest ona jako opcja nawet w octavii 3, ale bez wycieraczki wyglada lepiej.

      @Singularity00 może ze względu na podobieństwo dostała czerwoną kartkę od VW aby nie było pozwu

    •  

      "nadwozie sedan".

      @oficer-prowadzacy: bo nasze prawo nie znało pojęcia liftback ( ͡° ͜ʖ ͡°) więc musieli to jakoś obejść.
      Octavia 1 to był doskonały przykład na to, że VW jak chciał to potrafił ze skodą zrobić cuda po prostu - wzięli płytę podłogową ze stosunkowo ciasnego Golfa4, napompowali ją i stworzyli prawie auto klasy D, które mocno zaczęło zagrażać pozycji Golfa :D @TheFallen:

      @TheFallen: podejrzewam, że nie chcieli konkurencji dla polo sedan po prostu długo (a pamiętajmy, że w zasadzie żadna skoda nie powstała jeśli wcześniej tego samego typu auta nie miał VW)

      +: o...............y
    •  

      @Singularity00 akurat octavia powstała i nie ma do dzisiaj konkurencji w grupie VAG. W sumie pomijając nową Hondę Civic z ogromnym bagaznikiem, to Octavia deklasuje rozmiarami cały segment i dlatego zawsze wygrywa w testach. Trochę niesłusznie, bo kompakt, to kompakt, więc generalnie nieduży samochód z nadwoziem hatchback a octavia nijak do tego segmentu nie pasuje. Nie ma się nawet co podpierać tą samą płytą co golf bo dzisiaj w VAG-u od polo do passata jest ta sama płyta.

    •  

      @TheFallen: > Trochę niesłusznie, bo kompakt, to kompakt, więc generalnie nieduży samochód z nadwoziem hatchback a octavia nijak do tego segmentu nie pasuje.

      pewnie, tylko jeszcze bardziej nie pasuje do klasy D jakby na to nie patrzeć ;) Problem z Octavią jest taki, że ją często faworyzują dziennikarze motoryzacyjni nie mówiąc już o tych płatnych folderach reklamowych VAG czyli Motor czy Auto Świat, gdzie jak jest skoda to ona musi wygrać (。◕‿‿◕。) choćby nawet rywal był 100x lepszy xD

      Octavią VW chciał wejść ze skodą na nowy poziom i potrzebowali do tego czegoś a) tańszego od Golfa, b) większego by przyciągnął wzrok tych co chcą tanie i duże auto. Napompowana płyta podłogowa Golfa nadała się do tego idealnie - baza jest więc koszty poszły mocno w dół wdrożenia nowego auta. Bez tej bazy nigdy by im się to nie udało. Oczywiście, teraz po latach wszystko się pozmieniało już, mamy jedną, uniwersalną płytę choćby ale takie były tego początki. Co by o skodzie nie mówić to w latach 90. i na początku XXI wieku VW prowadził Skodę po prostu świetnie - najpierw tania, prosta ale nowoczesna Felicia, potem Octavia bazująca na Golfie (czyli na marzeniu miliardów ludzi) a wszystko to w normalnych cenach.

    •  

      @TheFallen w weekend całe to dziadostwo wyjeżdża na miasto... A pod tym cmentarzem to już całkowity festiwal.

    •  

      @Singularity00 no właśnie ostatnio się zdziwiłem, że peugeot 5008 wygrał że skoda kodiaq. Oczywiście faworyzowanie było czuć, bo tylko jednym symbolicznym punktem ;)

      Co do felicii to aż taka nowoczesna nie była, bo to tylko unowocześniona favorit. Kto miał i kupował części ten wie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■). No ale design na tamte czasy przy tej taniości zrobili ok. Spokojny i ponadczasowy. Nawet dzisiaj nie kłóje po oczach. Ja swoją przygodę ze skoda skończyłem na octavii II, bo mi ją dwa lata temu baran w audi 80 rozwalił na światłach. Ale teraz mając golfa uważam, że poza jakością jest bezkonkurencyjna. Bagażnik, miejsce w środku, ceny części itp. Rozważam ponowny zakup jakiejś skody.

      @Pienio69 ten to chyba nie tutejszy, bo LUY to nie tablice z Lubartowa. U nas LLL i LBL rządziły w tamtym czasie.

    •  

      @TheFallen: właściwie to na całym świecie sedan jest najpopularniejszym nadwoziem. Tylko Europa jest jest jakaś "dziwna" i woli kompakty i kombi, cała ameryka południowa, USA, kanada, Rosja, Chiny, Afryka popierdziela sedanami

      +: vargemp
    •  

      @Longan w Europie samochód służy po prostu do wielu zadań, dlatego tak popularne są wersje nadwozia z tylnymi "drzwiami". Bagażnik sedana ogranicza się do przewożenia zakupów i walizek lub plecaków w wakacje. Do kompakta od biedy zmiescisz nawet rower.

      +: o...............y
    •  

      no właśnie ostatnio się zdziwiłem, że peugeot 5008 wygrał że skoda kodiaq. Oczywiście faworyzowanie było czuć, bo tylko jednym symbolicznym punktem ;)

      @TheFallen: widać nie dało się już Kodiaq'a (co za nazwa...) w żaden sposób obronić i nie dziwne bo czegoś tak paskudnego dawno nie wprowadziła już nawet słynąca z mizernego designu grupa VAG :D
      Redaktor się starał jak tylko mógł a i tak się nie dało :D

      Co do felicii to aż taka nowoczesna

      @TheFallen: nie no wiadomo, że szczyt techniki to nie był ale to było w końcu tanie auto dla mas a konkurencja nie miała nic sensownego do zaoferowania w tych pieniądzach... bo przecież nie ma co porównywać Felicii do Poloneza Caro ( ͡° ͜ʖ ͡°). Pamiętajmy też, że Felicia debiutowała zaledwie 6 lat po debiucie Favoritki (1988-94) ale jej opracowanie na pewno zajęło kilka lat; obstawiam, że gdzieś zaraz po przejęciu przez VW zaczęto prace czyli może 1992 rok a wtedy baza dla Felicii czyli Favoritka to była nowoczesna konstrukcja jeszcze i w sumie VW zrobił to co kulało - unowocześnili silnik 1.3 + dali swojego 1.6 + lifting nadwozia i góry deski i powstało "nowe", przystępne cenowo auto, które właśnie jak zauważyłeś nie raziło designem rodem z poprzedniego dziesięciolecia.

      Kto miał i kupował części ten wie

      a no pamiętam - części szło dostać za grosze i to nowe robione na wzór oryginalnych niczym im nie ustępujące :D

      Rozważam ponowny zakup jakiejś skody.

      też rozważałem ale niestety nie podoba mi się to co VAG zrobił ze Skody... cennik przestał być na poziomie marki przystępnej ale już jakość nie poszła do góry a nawet bym powiedział, że jest gorzej niż prze laty - środek zawalony chamskim plastikiem, często czarnym standardowo; wersje wyposażeniowe w stosunku do cen też nie powalają a to wszystko zakończone niepewnymi silnikami TSI. Nadal mam jakiś sentyment do Skody ale obecna oferta jakoś nie zachęca :D/

Gorące dyskusje ostatnie 12h