Hej mircy mam pytanie, może mądre może głupie, nie wiem, otóż planuję zacząć naukę grafiki komputerowej. Od czego waszym zdaniem powinnam zacząć? Oprócz rozwinięcia skilla w rysunku (raczej oczywiste), co jest takim absolutnym must havem z którym muszę się zapoznać? Możecie polecić jakieś kursy/książki które mogą się przydać w nauce? :) Jakieś programy na których powinnam zacząć się uczyć? (。◕‿‿◕。) #grafika #grafikakomputerowa
@dysia: 10 lat temu zaczynałem od tutoriali w internecie, googlowałem "photoshop tutorials" lub znajdowałem je na Deviantart. Nie przechodziłem kursów, nie czytałem książek tylko bawiłem się w fotoszopie. Nie mówie, że to najlepsza opcja, ale da się - pracuję w zawodzie. Z programów napewno też przyda się znajomość illustratora.
@dysia: zacznij od PS i illustratora. Potem indesign (o ile będzie Ci potrzebny) i tak jak Mirek wyżej pisał: Google -> tutoriale i jedziesz. Potem złóż portfolio i do boju
@dysia: jak wpiszesz w google photoshop tutorial to uzyskasz odpowiedzi jak zrobić konkretny efekt. Najczęściej są to januszowe efekty które nie przydają się w projektowaniu. Rysunek nie jest must have, ale pomaga. Zainteresuj się typografią, doborem kolorów, powstawaniem piktogramów, kompozycją. Próbuj robić rzeczy użytkowe a nie typowo które są na dribbble czy behance bo ponad połowa z nich nie była zrealizowana ze względu na mijające się cele biznesowe. Jak ogarniesz podstawy
@loczyn: zdaję sobie z tego sprawę :) zupełnie nie interesuje grafika w stylu efektów specjalnych, 3D, czy gier komputerowych. Bardziej skłaniałabym się w kierunku grafiki reklamowej, tj. loga, reklamy, plakaty, foldery, no a z czasem strony internetowe :)
@loczyn: to jest na tyle podstawowa wiedza że jednak jako ogólnie pojęty "grafik" warto ją mieć. @dysia: na początek ogarnij photoshopa i illustratora. Fajne tutoriale, w których uczą obsługi programu podczas tworzenia ma Lynda. Pokazują praktycznie każdy skrót i narzędzie użyte prze projektowaniu. Minusem tego jest taki że oglądając inny podstawowy kurs korzystający z tego samego programu znowu trzeba przejść przez te wstępy do oprogramowania (ewentualnie możesz je ominąć, jednak
@dysia: absolutny must have podczas pracy grafika/designera/DTP, zwał jak zwał jeden #!$%@?. Pomijając jakość to system przygotowywania plików do druku, użytku, rozpowszechniania, żeby był użyteczny.. i przystępny dla każdego, niestety klientów trzeba edukować w tym kierunku, bo przesyłam logo.doc wcale nie jest śmieszne.
• poznać podstawowe różnice pomiędzy grafiką wektorową, a rastrem • poznać różnice pomiędzy paletami CMYK, RGB i czym są kolory Pantone •
@sorasill: no i jak pisze @Dzwoneg: projektuj rzeczy użyteczne, nawet fejkowe - w portfolio masz mieć to co chcesz robić. Ja nie mam portfolio jako takiego, nie mam czasu żeby je zrobić - po prostu.
#grafika #grafikakomputerowa
Komentarz usunięty przez autora
Zainteresuj się typografią, doborem kolorów, powstawaniem piktogramów, kompozycją. Próbuj robić rzeczy użytkowe a nie typowo które są na dribbble czy behance bo ponad połowa z nich nie była zrealizowana ze względu na mijające się cele biznesowe. Jak ogarniesz podstawy
@Dzwoneg: A jak by chciała robić wizki, to też ma się tego uczyć? :)
@dysia: To może @sorasill pomoże bo ja w tym jestem lewy :)
@dysia: na początek ogarnij photoshopa i illustratora. Fajne tutoriale, w których uczą obsługi programu podczas tworzenia ma Lynda. Pokazują praktycznie każdy skrót i narzędzie użyte prze projektowaniu. Minusem tego jest taki że oglądając inny podstawowy kurs korzystający z tego samego programu znowu trzeba przejść przez te wstępy do oprogramowania (ewentualnie możesz je ominąć, jednak
@dysia: absolutny must have podczas pracy grafika/designera/DTP, zwał jak zwał jeden #!$%@?. Pomijając jakość to system przygotowywania plików do druku, użytku, rozpowszechniania, żeby był użyteczny.. i przystępny dla każdego, niestety klientów trzeba edukować w tym kierunku, bo przesyłam logo.doc wcale nie jest śmieszne.
• poznać podstawowe różnice pomiędzy grafiką wektorową, a rastrem
• poznać różnice pomiędzy paletami CMYK, RGB i czym są kolory Pantone
•
@Dzwoneg: Jak ktoś idzie w VFX czy GameArt to typografia czy piktogramy średnio mu potrzebne.
Grafika to nie tylko logoski czy stronki www :)
@sorasill: No dżem dobry.
Elegancko opisałeś :)
@lastro: Obejdzie. Zawsze jest pytanie co chce się robić, bo w grafice jest mnogość umiejętności i softów, trzeba mieć więc zdecydowany cel.