Wpis z mikrobloga

Hej mircy mam pytanie, może mądre może głupie, nie wiem, otóż planuję zacząć naukę grafiki komputerowej. Od czego waszym zdaniem powinnam zacząć? Oprócz rozwinięcia skilla w rysunku (raczej oczywiste), co jest takim absolutnym must havem z którym muszę się zapoznać? Możecie polecić jakieś kursy/książki które mogą się przydać w nauce? :) Jakieś programy na których powinnam zacząć się uczyć? ()
#grafika #grafikakomputerowa
  • 29
@dysia: 10 lat temu zaczynałem od tutoriali w internecie, googlowałem "photoshop tutorials" lub znajdowałem je na Deviantart. Nie przechodziłem kursów, nie czytałem książek tylko bawiłem się w fotoszopie. Nie mówie, że to najlepsza opcja, ale da się - pracuję w zawodzie. Z programów napewno też przyda się znajomość illustratora.
@dysia: jak wpiszesz w google photoshop tutorial to uzyskasz odpowiedzi jak zrobić konkretny efekt. Najczęściej są to januszowe efekty które nie przydają się w projektowaniu. Rysunek nie jest must have, ale pomaga.
Zainteresuj się typografią, doborem kolorów, powstawaniem piktogramów, kompozycją. Próbuj robić rzeczy użytkowe a nie typowo które są na dribbble czy behance bo ponad połowa z nich nie była zrealizowana ze względu na mijające się cele biznesowe. Jak ogarniesz podstawy
@loczyn: zdaję sobie z tego sprawę :) zupełnie nie interesuje grafika w stylu efektów specjalnych, 3D, czy gier komputerowych. Bardziej skłaniałabym się w kierunku grafiki reklamowej, tj. loga, reklamy, plakaty, foldery, no a z czasem strony internetowe :)
@loczyn: to jest na tyle podstawowa wiedza że jednak jako ogólnie pojęty "grafik" warto ją mieć.
@dysia: na początek ogarnij photoshopa i illustratora. Fajne tutoriale, w których uczą obsługi programu podczas tworzenia ma Lynda. Pokazują praktycznie każdy skrót i narzędzie użyte prze projektowaniu. Minusem tego jest taki że oglądając inny podstawowy kurs korzystający z tego samego programu znowu trzeba przejść przez te wstępy do oprogramowania (ewentualnie możesz je ominąć, jednak
@loczyn: cześć dziadzie, skoro wołasz...

@dysia: absolutny must have podczas pracy grafika/designera/DTP, zwał jak zwał jeden #!$%@?. Pomijając jakość to system przygotowywania plików do druku, użytku, rozpowszechniania, żeby był użyteczny.. i przystępny dla każdego, niestety klientów trzeba edukować w tym kierunku, bo przesyłam logo.doc wcale nie jest śmieszne.

poznać podstawowe różnice pomiędzy grafiką wektorową, a rastrem
poznać różnice pomiędzy paletami CMYK, RGB i czym są kolory Pantone
to jest na tyle podstawowa wiedza że jednak jako ogólnie pojęty "grafik" warto ją mieć.


@Dzwoneg: Jak ktoś idzie w VFX czy GameArt to typografia czy piktogramy średnio mu potrzebne.
Grafika to nie tylko logoski czy stronki www :)
A w vfx potrzebne są zdolności manualne, np. do tworzenia postaci, ktore sie poźniej animuje, czy sie obejdzie?


@lastro: Obejdzie. Zawsze jest pytanie co chce się robić, bo w grafice jest mnogość umiejętności i softów, trzeba mieć więc zdecydowany cel.