Wpis z mikrobloga

@Max3nium: nic się nie resetuje - przynajmniej nie spotkałem się z tym.
Olej nie płyn można po prostu wymienić co chce zrobić Twój mechanik (spuszczasz stary, wlewasz nowy), lub zrobić wymianę dynamiczną o czym pisze @mickovsky (spuszczenie starego, płukanie specjalnym płynem z domieszką oleju, zalanie nowym - wszystko na pracującej skrzyni co powoduje pozbycie się starego oleju prawie w całości a nie tylko to co ścieknie) i to pewnie miał na
@WiewiurPL: przy dynamicznej nie płucze się specjalnym płynem tylko normalnym olejem jaki idzie do tej skrzyni... Chodzi o wymianę oleju też w konwerterze.
@WiewiurPL: @Max3nium: w volvo informuje się komputer skrzyni o wymianie oleju,jest to tak zwana adaptacja skrzyni.Po tej czynności następuje dostosowanie solonoidów do nowego oleju co może wpłynąć na delikatniejsze zmienianie biegów,przy innych obrotach itp.Płukankę można zastosować jeśli olej jest bardzo stary lub niewiadomego składu.Jeśli nadal aktualne :)
@Max3nium sprawdź tuleje zawieszenia bo to raczej wina zawieszenia. U mnie po wymianie tulei wszystko cacy :) najłatwiej to sprawdzić w dwie osoby, ty wachlujesz biegami d i R a ktoś stoi obok i patrzy czy koło chodzi do przodu i do tyłu.
@Max3nium ale adaptacje skrzyni tak czy siak powinno się zrobić ponieważ sterownik nie wie że skrzynia ma nowy olej i może to wpływać na szybsze zużycie solonoidow, bo skrzynia wie że z czasem olej traci właściwości i zmiany biegów powinny wyglądać inaczej.