Wpis z mikrobloga

Polscy producenci poza przetargiem na lokomotywy PKP Intercity. Będą odwołania? <<< znalezisko
PKP Intercity ogłosiło dziś przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Zaskoczeniem jest, że wbrew założeniom programu Luxtorpeda 2.0 nie zostali do niego dopuszczeni polscy producenci – mimo że brali oni intensywny udział w dialogu technicznym przed ogłoszeniem zamówienia.

(...) Najbardziej zaskakujące są jednak kryteria dotyczące doświadczenia potencjalnych wykonawców. O zamówienie mogą ubiegać się tylko firmy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonali dostawę co najmniej dziesięciu fabryczne nowych lokomotyw elektrycznych oraz 20 usług utrzymania lokomotyw elektrycznych obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania oraz 5 usług co najmniej 4-tego poziomu utrzymania. Kluczowe jest to pierwsze kryterium – wyklucza ono bowiem z udziału w przetargu polskich wykonawców: Pesę i Newag.

Większe doświadczenie w produkcji lokomotyw ma Newag – producent lokomotyw Dragon i Griffin. Dotychczas doświadczono już 15 elektrycznych, sześcioosiowych Dragonów – jednak część z nich dawniej, niż trzy lata temu; PKP Intercity nie będzie zatem brać ich pod uwagę przy ocenie doświadczenia.


#polska #kolej #pociagi #pkp #pesa #newag #mikroreklama
Pobierz
źródło: comment_VpPEYHYjWLaiMMfaWPyZ8Z6WtzDY8Pp1.jpg
  • 24
@Baron_Al_von_PuciPusia: Przetargi w których wymaga się doświadczenia przetargowego, to ustawione gówno, za które ludzie za to odpowiedzialni powinni iść do więzienia. Chciałem wynajmować swoje przenośne kible i w przetargach były takie śmieszne wymagania, że ktoś nowy nie ma szans dostać od miasta nic. Za to wszystkie sowicie opłacane lokalne gminne pralnie pieniędzy spełniają to w 10000%.