Wpis z mikrobloga

@brzydki_zly_szczery: licencje organizuje albo pracodawca albo prywatna firma szkoleniowa, Ok 2msc teorii zakończone egzaminem. Co do zarobków zależy na jakich pociągach jeździsz, ale mniej niż 3k na rękę to raczej nigdzie nie ma. System to min 8h max 12h we wszystkich godzinach zależnie od planu pracy
@xsdf: ostatnio zainteresowały mnie komunikaty, że coraz większe zapotrzebowanie jest na maszynistów - a nie ma kto pracować. Czy to oznacza, że Intercity/PKP przyjmie każdego i wyśle go na szkolenie? Czy raczej lepszą drogą jest wyszkolić się we własnym zakresie?

Podałeś minimalne 3k, a masz informacje ile zarobi taki maszynista na osobówce IC?
@brzydki_zly_szczery nie, nie biorą każdego a większość tych artykułów to brednie. Ale jednak w porównaniu z innymi krajami faktycznie dużo starych niedługo odejdzie.

Co masz na myśli przez wyszkolić się we własnym zakresie? CS doradztwo szkoli osoby prywatne. Intercity nie pokrywa kosztów licencji, do tego musisz być zarejestrowany w UP i spełniać wymogi na otrzymanie dofinansowania albo zapłacić z własnej kieszeni. Niezależnie czy płacisz sam czy bierzesz kasę z PUP, wygląda to
Na licencje są nabory organizowane przez pracodawcę, ale za licencje płacisz sam ok 4k zł. Na ostatnim naborze było coś koło 300 chętnych na 30 miejsc. Szanse są wiec niewielkie, ale spróbować można. Jeśli chodzi o IC to zapotrzebowanie powoli zostaje zaspokojone, ponieważ już 7 licencja się szkoli. Jeśli jeździ tylko na pospiechach to 3,5k powinien mieć. Więcej maja ci co jeżdżą na ekspresach
@xsdf: @mentorious: dzięki wielkie za wytłumaczenie.

Czy wiecie może jak wygląda takie szkolenie? Czy w ramach takiego szkolenia mam zaliczone całą drogę przez warsztat/pomocnik maszynisty i z licencją mogę składać CV do firm jako pełnoprawny maszynista?

Myślę nad porzuceniem mojej obecnej pracy, akurat mam odłożone trochę $$$ to i licencje we własnym zakresie dałbym radę zrobić. Co sądzicie ogólnie o tym kierunku "kariery"?
@mentorious: @xsdf: @xsdf: aa...nie sądziłem, że to taki ciężki kawałek chleba. Niemniej jestem zmotywowany, podoba mi się ta praca.

Czyli sama licencja już otwiera przede mną drogę do bycia maszynistą i firmy raczej przychylnie patrzą na takiego kandydata z licencją? Czy to również nie jest powiedziane, że łatwo mi będzie znaleźć przewoźnika chcącego przeszkolić mnie dalej po licencji?

Czy macie informacje czy jacyś przewoźnicy organizują szkolenie od A-Z dla
@xsdf: masz może informacje czy takie szkolenia prowadzone są cyklicznie i ewentualnie średnio jak często są przeprowadzane?

Nie ma niestety na obecną chwilę żadnych informacji, a po poszperaniu okazuje się, że ostatni nabór był pod koniec kwietnia - szkoda, bo to całkiem niedawno.