Wpis z mikrobloga

to dla kogoś kto chce jeździć po szosie + okazyjnie przejechać po jakiejś drodze leśnej


@mchmjszk: Nie, szosa na las nie nada, a kupowanie przełaja/szutrówki, żeby nim jeździć głównie po szosie, to słaby pomysł jest.

Na allegro swego czasu był wysyp lekko używanych szutrówek, bo moda, szosowcy myśleli, że taki rower po szosie jedzie minimalnie gorzej niż zwykła szosa, no i się rozczarowywali. Przełaj/szutrówka ma sens wtedy, gdy stosunek szosy do
@LesneRuchadlo mam gravela i większość tras to szosa. Jak dla mnie różnica jest tylko ciut insza geometria w porównaniu z rasowa szosą. Nie mniej w niczym nie przeszkadza to by dorównywać na asfalcie szosowym kolegom ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale co dupa to inne zdanie
@LesneRuchadlo: Rzekł ktoś kto nie posiada ani szosy, ani gravela, ani przełaja. żadnego nagłego wysypu graveli nie było.

@mchmjszk: nie myśl o wstawianiu szerszych opon do szosy, by jeździć w terenie. nie ta geo, nie te prześwity, nie te hamulce. kup accenta, czy innego jamisa czy tam fuji, i ciesz się normalną jazdą.
@fixie: to nie dla mnie, ja mam swoją szosę i nie zamierzam na nic zmieniać :D
To miał być rower dla mojego brata ale po przeczytaniu wszystkiego kupi jednak zwykłą szosę chyba nawet taką samą jak ja + zostawi sobie stare mtb na " wyjazdy z rodziną" na leśne ścieżki.

Zobaczył gdzieś na ulicy rower przełajowy i myślał, że to taki wszechstronny wynalazek i do lasu i na szosę i wgl
Nie mniej w niczym nie przeszkadza to by dorównywać na asfalcie szosowym kolegom ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Myszoskocznia: Wiesz, ja jeżdżę crossem i wielu szosowców nie ma do mnie startu. Strava do wglądu na PW.

@fixie: Ach, odpiszę ci ostatni raz. W domu są dwie szosy, którymi trochę przejechałem. Ramy nieco za małe, ale jakieś wyobrażenie i pojęcie o nich mam.
Also: byłem m.in. na testach
@mchmjszk:
Jeśli chodzi o podział rowerów 28 cali to tak:
1) przełaj - sportowy rower nastawiony na ściganie, niewygodny dla Kowalskiego na dłuższe jazdy
2) gravel - taki "cywilny" przełaj, geometria trochę bardziej komfortowa, choć nadal to rower nastawiony na osiągi, ale można już do niego zamontować np. sakwy
3) fitness/urban/cross/hybrid - grupa, którą czasem ciężko zdefiniować, bo co producent to czasem własną nomenklaturę stosuje, osprzęt totalny mix grup szosowych, trekkingowych