Wpis z mikrobloga

Zbliża się jakoś miesiąc od oficjalnej premiery gry i coraz więcej ludzi przestaje aktywnie grać (patrząc na gildie, sojusz i informacji z innych gildii). Można czuć się zawiedzionym... ale najbardziej zawiodła jak dla mnie ekomonia. Ekonomia.. która jest w 100% uzależniona od graczy.
Jeśli ktoś chciał się zająć craftem jak chociażby w EVE to niech zapomni. Aktualnie rynek jest w kompletnej rozsypce, itemy są sprzedawane poniżej kosztów produkcji (oprócz niektórych tierów). Wpływ na to ma zapewne możliwość zakupu golda za $, wbijania na siłę craftu i sprzedawane itemów poniżej kosztów (ludziom nie zależy na srebrze). Jak ktoś chciałbym spędzać 1-2h dziennie na crafcie i handlu to raczej nie ma szans się wybić.

Należy też dodać ciekawostkę, że istnieje/istniała w grze gildia o nazwie Iron Bank która sobie za główny cel postawiała opanowanie całego rynku w Albion, w tym wszystkich działek. Oczywiście równo z premierą gry wydali jakąś grubą kasę na golda tak aby móc wszystko szybko opanować. Po 2 tygodniach dogoniła ich mniej lub bardziej legalna konkurencja w postaci chińskich goldsellerów, którzy byli w stanie przebić ich wszelkie oferty. Trzon gildii Iron Bank już ponoć przestał grać, bo nie są w stanie więcej inwestować real kasy w tą grę. Ponoć devsi próbowali im to jakoś zrekompensować, ale nic ich nie przekonało do pozostania.

Dodam tylko, że UI zatrzymało się w tej produkcji na początku lat 2000. Brak możliwości skalowania, brak quickcastu.

#mmorpg #albiononline
  • 11
Jeszcze info o goldsellerach: Twórcy walczą z nimi jak mogą, bany lecą w setki i dla tych co sprzedają i dla tych co kupują... nie wiadomo jak to będzie dalej wyglądać, ale w ostatnim tygodniu miał miejsce zmasowany atak ddos na serwery albionu, ponoć za atak odpowiedzialni są goldsellerzy.
@Fusofuso: Niska cena przedmiotów to kwestia tego, że jest ich po prostu od zarąbania. Zobacz sobie ile trzeba natworzyć przedmiotów aby zdobyć poziom w ich tworzeniu. Przejście z tworzenia z T4 na T5 to masa przedmiotów. A stworzyć je trzeba.
@Variv: Tak, zgadza się.. rynek jest zalany taką ilością przedmiotów, że nawet nie wydala mimo takich mechanizmów jak tracenie przedmiotów przy śmierci postaci. Co z tego, że przebrniesz przez T4 i T5 jak na T6 jest totalnie nieopłacalne.Tylko craft z użyciem focusa daje jakikolwiek zysk w wysokości 2-5% na przedmiocie (t6). Focus ładuje się czasowo niezależnie od graczy, więc stworzysz 4-5 przedmiotów na 24h i na tym się kończy twój cały
Tak, zgadza się.. rynek jest zalany taką ilością przedmiotów, że nawet nie wydala mimo takich mechanizmów jak tracenie przedmiotów przy śmierci postaci. Co z tego, że przebrniesz przez T4 i T5 jak na T6 jest totalnie nieopłacalne.Tylko craft z użyciem focusa daje jakikolwiek zysk w wysokości 2-5% na przedmiocie (t6). Focus ładuje się czasowo niezależnie od graczy, więc stworzysz 4-5 przedmiotów na 24h i na tym się kończy twój cały zysk z
@Variv: Rynek skupiony jest aktualnie na 4.1-5.2. Np. 7.0 aktualnie jedzie na takiej stracie, że nawet z focuem nie da się na tym nic zarobić, a traci się 50% kasy włożonej. Gra nie polega na tym, żeby czekać kilka miesięcy na ustabilizowane rynku. Craft powinien być coraz bardziej opłacalny, a nie odwrotnie.. czym dłużej człowiek gra, tym jest on mniej opłacalny.
@Fusofuso: Gry sieciowe i ich ekonomia potrzebują czasu aby osiągnąć jakaś stabilność bo jest zależna od graczy. Trudno mówić , że rynek się ukształtował jak chyba jeszcze nikt nie dobił do T8. Jak grałem w Ultimę Online to też na początku rynek wyglądał inaczej niż kiedy gracze już trochę pograli. Natomiast nie wiem czy ograniczenie uzywania przedmiotow to dobry pomysł. Gdyby każdy mogł uzywać wszystkich tierow (a umiejetnosci by zwiekszały tylko