Wpis z mikrobloga

Introduction to Reactive Streams for Java Developers
http://developer.lightbend.com/blog/2017-08-18-introduction-to-reactive-streams-for-java-developers/

Wprowadzenie do programowania wielowątkowego w Javie. Podstawy CPU, schedulera, Thready, Runnery, Executory itp. 6 części
https://www.callicoder.com/java-concurrency-multithreading-basics/

5 things about programming I learned with Go, trochę dyskusyjne poglądy na temat zalet programowania w Go względem innych języków
http://mjk.space/5-things-about-programming-learned-with-go/

#interfacesmieci
#java #golang

Film:

Go is repeatedly being marketed as a language suited for developing high performance server applications, but what exactly makes Go programs scale? In this session we'll look at the design of the Go language and runtime, compare it to other technologies and understand how it works internally
interface - Introduction to Reactive Streams for Java Developers
http://developer.li...
  • 10
@interface: akurat error handling jest mało wkurzający. Brak generyków, wszechobecne copy-pasty czy brak ficzerów obecnych w każdym nowoczesnym języku sprawia, że czasami najwięcej czasu zajmuje mi znalezienie rozwiązania w go, które w innych językach jest trywialne. Fajnie się w tym pisze, ale dałoby się dużo lepiej.
@Saly: sam 1. link o golangu jest dość kontrowersyjny, autor wyszedł z założenia że composition JEST LEPSZE od inheritance hmmm.... no nie to są różne rzeczy, ograniczenia w dziedziczeniu są poważnym brakiem w golangu, ale jesteśmy w stanie z tym żyć i programowac wydajne i elastyczne systemy. Sam brak generics jest dla wielu programistów strzałem w stopę i przez co go jest no-go


Zawartość binarek też może sobie życzyć wiele do
Pobierz interface - @Saly: sam 1. link o golangu jest dość kontrowersyjny, autor wyszedł z za...
źródło: comment_wlf0wvbFyXLwNYixMAA1Vw4fFQXsf5oZ.jpg
Fajnie się w tym pisze, ale dałoby się dużo lepiej.


@Saly: przestawiając się na nowy język musisz zacząć myśleć w tym języku. Ja kiedyś z ruby na javę przeszedłem...
@interface: piszę w go już dość długo (hobbystycznie ~9 miesięcy). Podoba mi się filiozofia i główne założenia ale takie rzeczy jak np brak customowych kontenerów (nie mam bimapy, więc muszę tworzyć map[A]B i map[B]A) czy np brak możliwości posortowania []int64 bo :
The slices exist for the default types taken by constants: 1 (int), ""
(string), and 1.0 (float64). We stopped there.
bardzo smuci.
@Saly: @interface: Kwestia generics i innych brakow wobec innych jezykow jest dla wielu ludzi w jakis sposob nie do przeskoczenia. Zauwazam, ze wiele zarzutow wobec Go sprowadza sie do tego, ze nie jest takie jak inne jezyki i nie ma cech/funkcji znanych z innych jezykow.

I dobrze. Wprowadzili jedne rozwiazania, z innych zrezygnowali i jest to faktycznie inny jezyk, ktory sluzy do innych zastosowan i wymaga innego podejscia. To bylo
Ktos nie daje rady napisac czegos w Go bez generics? Trzeba przestawic myslenie na takie, jakie sprawdza sie w Go i zrobic to tak, jak powinno sie to robic w tym jezyku, a nie tak jak zrobiloby sie to w jezyku z generics.


@kontra: nie oczekuję od go posiadania potężnego i skomplikowanego systemu generyków jak np. w c++. Nie potrafię jednak zrozumieć jak w inny sposób mógłbym sprawić, żeby np. slice