•  

    Filmik z najszybszego przejazdu GT86 na Vallelunga Club https://www.youtube.com/watch?v=70XSQ_f0FJg
    Zwykle krece sie w przedziale 1:02-1:03, blisko tego czasu udalo mi sie pojechac tylko 2 razy.

    Prosze sie nie smiac, ze wolnym zlomkiem jezdze, wydaje mi sie, ze latwiej warsztat szlifowac na tym :D
    Teraz X-BOW R jezdze w karierze na Imoli i wykrecilem 2:05:800. Na RSR 1:55, dlatego chyba trzeba przyjrzec sie technice jazdy, bo jakis szybszy rowerzysta by mnie zdublowal ( ͡° ʖ̯ ͡°)
    #assettocorsa
    Wolam zainteresowanych

    pokaż spoiler @TheSznikers @mnoo @mx_adam

    •  

      @papa Ile kręcisz dowolnym GT3 na SPA/Monza/Brands Hatch?

      +: papa
    •  

      @TheSznikers: Niewiele aut i torow objezdzilem, dopiero 20h za mna
      W zalaczniku tabelka, troche na karierze, troche na hotlapach

      źródło: tracks.png

    •  

      @papa bierz Z4 GT3 i SPA lub Monza i ogień

      +: papa
    •  

      @TheSznikers: Monza 1:56:530 i ciezko widze, zeby to poprawic ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @papa: po obejrzeniu przejazdu, ogolna porada dotyczaca wejscia w zakret: despacito ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Pozatym po prostu jezdzij, ogladaj replaye innych, jezdzij i jeszcze raz jezdzij.
      Mi czesto obejrzenie dobrago replaya dawalo 0,3-04 s w kolejnym przejezdzie.
      Na tym etapie nie tykaj setupu dopoki nie zrobisz 100 lapow na danym torze.

      Najwazniejsze: zapisz sie do acleague zeby miec porownanie z innymi.

      +: papa
    •  

      @mnoo: tzn w zakrety mam wchodzic wolniej? Wczesniej zaczynac hamowac? Ja ten replay ogladalem juz wiele razy i nie widze tutja za duzo bledow, ostatni zakret jedynie mnie zastanawia czy nie za pozno hamuje. Gdybym wczesniej wytracil predkosc do 90 i zaczal przyspieszac praktycznie na wejsciu w zakret to moze byloby ciut szybciej

      Setupow nie ruszam, ja narazie polowe zakretow to obrotem koncze, dlatego szkoda zebym psul zabawe w acleague ( ͡° ʖ̯ ͡°) Jezdze na t150 i bardzo slabo czuc, ze wpadam w poslizg, jak juz jest to wyczuwalne to musialbym bardzo mocna kontre robic. Slip Effects mam na 100%

    •  

      @papa: tak, moim zdaniem w wielu miejscach gdybys wszedl wolniej, wyjechalbys szybciej. Na poczatke najwazniejsza jest linia wyscigowa, jak nie jedziesz po lini to znaczy ze jedziesz zle. Dopiero jak zlapiesz odpowiedni rytm mozesz zaczac przyspieszac i szukac limitow w kolejnych zakretach.

      +: papa
    •  

      @papa o luj to widzę że masz kiere źle ustawiona. Pokaż screen z ustawień FFB w grze.

    •  

      @papa: nie wygląda źle ten przejazd. Jedyne co mógłbym powiedzieć, to to, że zbyt agresywnie jedziesz, za mało płynności jest. To co mnoo powiedział wcześniej, im wolniej wydaje się, że jedziesz, tym szybciej jedziesz. Czyli wyłącz sobie TC i ABS i naucz się jechać na limicie tych systemów. Threshold braking daje lepsze rezultaty niż wciskani w podłogę i liczenie na ABS, nawet jak masz włączony ABS powinieneś hamować na limicie blokady kół. To samo z TC, ono bardzo spowalnia. Dodatkowo jeszcze możesz sobie postudiować co to jest trail braking, bo szczególnie w tym długim nawrocie tego brakuje u ciebie. Jeśli chodzi o linię, to nie ufał bym na 100% linii z gry, z mojego doświadczenia wynika, że czasem lepsza jest własna, wiele zależy od samochodu i stylu jazdy. Kierownicą też machaj mniej żywiołowo, zdarza się, że po wyjściu z zakrętu nadal skręcasz i musisz poprawiać tor jazdy, powinieneś prostować już na wyjściu.

      A jeszcze taka ogólna rada, oglądaj prawdziwe onboardy, profesjonalnych kierowców i zapisz się do #acleague , jeśli jeszcze cie z nami nie ma.

      Mam nadzieję, że pomogłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: papa
    •  

      @TheSznikers: Ustawienia kierownicy

      źródło: settings.png

    •  

      @RealAKP: @mnoo: Dzieki za rady. Poki co o 0.2 poprawilem.

      Mi sie wydawalo, ze za malo agresywnie jezdze, a tu prosze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Jezdze bez TC, bez ABS-u jezdze KTM-em i ciezko zrobic threshold braking, ale bede probowal.

      Co do machania kierownica: czy prawdziwa jest teoria, ze w takich torowych wyscigach praktycznie nigdy nie bede musial skrecic kierownice wiecej niz 180 stopni?

      Tak jak wspominalem wczesniej, na kierownicy nie czuje kiedy zaczynam wpadac w poslizg, jak juz zaczyna sie trzasc to musze kontrowac bardzo mocno, zwykle ponad obrot, a przy takiej duzej kontrze ciezko potem powrocic do stabilnosci, bo nie da sie az tak szybko krecic (chyba)( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      A i jeszcze dwa pytania:
      1. Czy powinienem ciagnac do samego odciecia, czy jak wchodzi w czerwone pole to juz zmieniac?
      2. Czy puszczac gaz podczas zmiany biegu w gore? W dol na zakrecie to wiadomo, bo blokuje kola

    •  

      @papa o kurde, wszystko pomieszane.
      Gain daj na 100%
      Filter 10%
      Minimum Force 5%
      Kerb 0-10% max
      Road 0-5% max
      slip 0%
      Dawno nie widziałem takiego bałaganu.
      Skąd to brałeś?
      Jaka masz kierownice?

    •  

      @TheSznikers: T150 z tymi slabymi pedalami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      A ustawienia sam robilem metoda prob i bledow. Sprawdze ze slip 0, ale pamietam, ze przy takim ustawieniu w ogole nie czuc kiedy tyl ucieka

    •  

      @papa: na pewno gain nie zmniejszaj, choćby ze względu na imersję ;) W sumie rzeczywiście, jak obracasz więcej niż o 180 stopni, znaczy, że popełniłeś srogi błąd i musisz się ratować, nawet nie myślałem o tym nigdy.

      źródło: Untitled.png

      +: papa
    •  

      @RealAKP: A jeszcze co do pedalu gazu: nawet lekkie wcisniecie powoduje wskoczenie obrotow na maksimum, tak to nie dziala w realnym aucie. Cos mam zle ustawione czy tak ma byc?

    •  

      @papa: jeżeli nie możesz utrzymać niskich obrotów wciskając delikatnie pedał gazu, to znaczy, że masz źle ustawioną gammę (?) albo może źle skalibrowana kierownicę? W ustawieniach AC powinna być krzywa nacisku i tam się wyświetla też docisk, pokombinuj i zrób tak żeby czułość na niskich dociskach była mniejsza.