Wpis z mikrobloga

Siema Murki, potrzebuje rady dotyczącej prawa konsumenta.

tl;dr


Pod koniec sierpnia kupiłem Macbooka pro w sklepie Media Markt. Został zamówiony z magazynu ponieważ nie mieli go aktualnie na stanie. Odebrałem go po 4 dniach i po kilkudniowym użytkowaniu stwierdziłem w nim wadę fizyczną, mianowicie wadliwą klawiaturę (jeden z klawiszy się zacinał). 7 dni od odebrania komputera ze sklepu złożyłem reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany sprzętu na nowy wolny od wad.

W czwartek otrzymałem odpowiedź, że wada zostaje uznana i sprzedawca niezwłocznie usunie wskazane wady. Sprzedawca powołuje się na to, iż koszt wymiany rzeczy sprzedanej na wolną od wad jest obiektywnie nadmiernie wysoki w porównaniu z alternatywnym sposobem doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową jakim jest naprawa towaru. Sposób naprawienia szkody (wymiana towaru na wolny od wad) należy uznać za powodujący ponoszenie zbyt dużych kosztów, jeżeli nakłada na sprzedawcę koszty, które w porównaniu z alternatywnym sposobem doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową (naprawą) są nadmiernie wysokie.

Wydaje mi się to trochę niesprawiedliwe, gdyż zapłaciłem za produkt nowy i wolny od wad, a nie za taki, który wymaga naprawy. Można powiedzieć, że laptop traci na wartości po naprawie. Nie mówiąc o tym, że może zostać dodatkowo uszkodzony w serwisie.

Czy przysługuje mi prawo do tego aby pozostać przy swoim postulacie i odwoływać się od decyzji sprzedawcy, albo chociaż żądać częściowego zwrotu pieniędzy ze względu na obniżenie wartości sprzętu?

#komputery #laptopy #prawokonsumenckie #apple #macbook #prawo #uokik
  • 20
@gumchew: a w nich da się wymienić klawiaturę? zapytaj, czy wymiana będzie zrealizowana przez oficjlny, autoryzowany serwis producenta i czy po jej wykonaniu sprzęt dalej będzie objęty gwarancją producenta.
@Najkon: Każdy sprzęt ma prawo się psuć, nawet praktycznie nowy. Zamiast się cieszyć, że sklep szybko sprzęt naprawił, to kupujący (zamiast zaznajomić się z obowiązującymi przepisami) zaczyna niepotrzebnie kombinować. Niczego nie ugra, chyba, że wada ujawni się ponownie.
@janznetu: na początku stwierdziłem, że może jest to wina przejścia na inna klawiaturę. Jednak problem stał sie na tyle powtarzalny, że nie było opcji żeby to było powodem. Tak jak napisał @Najkon, otrzymałem wadliwy sprzęt i sprzedawca to potwierdził uznając moja reklamacje.
Można powiedzieć, że laptop traci na wartości po naprawie.


@gumchew: kupiles produkt jako konsument wiec wartosc rzeczy okresla sie na podstawie jej uzytecznosci. Czyli naprawiony jest tak samo duzo warty jak ten ktory nie byl naprawiany.

@grado: na #!$%@? spamujesz tymi #!$%@? malpami? Wez idz po rozum do glowy juz. To nie bylo nigdy smieszne.
@gumchew: oczywiście że tak. Przywracasz do stanu nowości i oddajesz. W sklepie sprawdzają tylko czy oddajesz cały komplet.
Oddawałem ostatnio kamerę ip, która nie miała pewnej interesującej mnie funkcji. Oddawałem kiedyś lustrzankę, obiektyw którym zrobiłem kilka zdjęć.
No oczywiście warunek to panie sprzętu nie noszącego znamion użytkowania.