Wpis z mikrobloga

Dziwna przypadłość.. Miałem spalone diody alternatorze, jeździłem tak parę dni aż aku się rozładował.
Naładowałem, zmieniłem płytkę z diodami, w serwisie altków koleś testował i stwierdził, że jest ok.
Teraz jest tak, że w czasie jazdy mam krótki pisk z głośników i restart radia.
Napięcie po jeździe na aku 13V a przy zapalonym i na full obciążonym przy gazowaniu waha się pomiędzy 14.4 i 14.8V. Przy jałowych obrotach jest stałe 14.6V
Jeszcze potem przykleję miernik do szyby i pojeżdżę trochę aby zobaczyć jak to wygląda..
Czy to aku czy może (jak gdzieś doczytalem) regulator napięcia? Kojarzy ktoś coś takiego?
Pojawił mi sie jeszcze błąd P0183 - fuel temp. sensor a circuit high input.
Alternator to denso 150A a auto #volvo V50 2.0D #elektryka #mechanikasamochodowa #samochody
  • 13
@ashmedai: Ja mam 1.6D ale objaw pisku i restartu taki sam. Co ciekawe nasila się zimą (dopóki się nie rozgrzeje objaw jest częstszy) i dodatkowo objawy częściej występują przy kręceniu kierą kiedy pracuje pompa wspomagania. Mam tak od dobrych trzech lat i na razie nic innego się nie sra. Ciekawym jak już dojdziesz co to, to z chęcią posłucham :)
Pozdro!
@ashmedai: ale jakieś piki do 15V się pojawiały na początku, wg mnie to problem z regulatorem napięcia... Przy pełnym obciążeniu trochę dużo pokazuje mimo wszystko. Może też być kombinacja regulatora i słabej masy na silniku/skrzyni. Kable masowe nawet dla świetego spokoju można sprawdzić, przeczyścić i zabezpieczyć wazeliną. Nie zaszkodzi, a może trochę pomóc.

Tutaj piszą o problemie co prawda w drugą stronę ale faktycznie może to coś mieć wspólnego z tym
@klocu26: Tam gdzie się dostanę to poczyszczę i posmaruję no i kupię ten regulator.
Tylko dobrać odpowiedni bo co patrzę to jakieś każy inny :D
Trafiłem tam też na elektrodę jak szukałem info. Sprawdzę ten czujnik też.

No dam znać co i jak .
@Issac: @lanacz2: @granatowawolowina: @klocu26:
No więc dzisiaj wymieniłem ten regulator i parę km przejechałem. Brak objawów, jeszcze potestuję ale wygląda na to, że to było to.
Napięcie 14.4V więc tak jak piszecie poprawne.

A niby koleś w serwisie testował i miało być ok. Przeczuwam, że specjalnie to olał bo jak mu przyniosłem płytkę z diodami i powiedziałem, że wyczytałem na forach, że po objawach wyszło, że trzeba ją
No i właśnie tacy są te majstry. Obrażają się jak panienka. A jak alternatora nie podpiął pod oscyloskop lub porządny miernik to nie wychwycił skoków napięcia w milisekundach. Fajnie, że samemu udało Ci się rozwiązać problem.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ashmedai: siema, sorry za odkopanie ale pomogła faktycznie wymiana tego regulatora? Mam też skoki napięcia (takie samo auto) w instalacji i nie wiem od czego zacząć..
@Szkodzik: Spoko. Auto sprzedałem pół roku temu co prawda ale do tego czasu wszystko było ok. Także problemem był na 100% ten regulator. Tylko jak będziesz kupował to uważaj bo są różne konstrukcje. Najlepiej wymontować i zobaczyć jak wygląda. No i potem wiadomo, sprawdzić w jakimś serwisie. Możesz od razu też te diody wymienić jak masz fundusz to będziesz miał spokój na dłużej.