Wpis z mikrobloga

Trochę nas nie było, ale to dla Waszego dobra ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dzisiaj dla Was kawał mięsa dot. blogów. Odpowiemy na pytanie: Czy Twojej firmie jest potrzebny blog firmowy i po co on jest? Zapraszamy do czytania!

Obserwujcie tag #socialmediacribs ! ( ͡ ͜ʖ ͡)

PS: Prosimy o plusy jak się podoba nasz cykl!
__________________________________________________________________________________

Blogosfera znajduje się obecnie w fazie rozkwitu. Blogują nie tylko osoby prywatne- coraz częściej na założenie swojego miejsca w sieci decydują się również firmy i przedsiębiorstwa działające w rozmaitych branżach? Dotychczas nigdy nie myślałeś by założyć firmowego bloga? Dziś spróbuję Cię przekonać, że warto to zrobić i uświadomić Ci, jakich korzyści możesz się spodziewać. Zatem w czym może pomóc Twojej firmie blogowanie?

W lepszym pozycjonowaniu się w sieci

Marzeniem chyba każdego przedsiębiorcy, wierzącego w potęgę Internetu, jest znalezienie się na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania w Google. Choć blogowanie magicznie nie wywinduje Cię na szczyt tego zestawienia, powinieneś sobie uświadomić, że może Twoją widoczność w Internecie realnie poprawić. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga, jedną z istotniejszych korzyści będzie to, że potencjalnym klientom łatwiej będzie znaleźć Twoją firmę w sieci. Algorytm wyszukiwarek faworyzuje wartościowe treści. Ponadto, za każdym razem publikując na blogu nowe wpisy, zyskujesz szansę, że ktoś zechce podzielić się nimi w mediach społecznościowych. Będzie to kolejną okazją do poszerzenia grona odbiorców Twoich treści, a tym samym zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy.

W uzyskaniu statusu eksperta w danej dziedzinie

Skoro prowadzisz z sukcesem firmę, to na pewno jesteś prawdziwym profesjonalistą w swojej branży! Dlaczego więc nie wykorzystać by bloga, po to, by w takiej właśnie roli zaistnieć w świadomości Twoich potencjalnych klientów? Blog jest doskonałym narzędziem, które może posłużyć do budowania własnego autorytetu i rozpoznawalności firmy, którą reprezentujesz. Dziel się z odbiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem, którą zdobywasz dzięki swoim codziennym doświadczeniom. Odpowiadaj na ich potrzeby- publikuj artykuły na tematy, które żywo ich interesują i będą im przydatne w życiu codziennym. Odbiorcy z pewnością zapamiętają, że Twój wpis był dla nich pomocny i wrócą do Ciebie, by skorzystać z produktu/usługi oferowanego przez Twoją firmę.

W nawiązaniu bliższej relacji z klientem/swoją grupą docelową

Pewnie nie raz przekonałeś się już jak ważne przy prowadzeniu biznesu są relacje. Z kontrahentami, współpracownikami i oczywiście z klientami. Blogując zyskujesz możliwość zacieśniania tych relacji i wchodzenia z Twoim potencjalnym klientem w dialog. Prowadzi to do jeszcze lepszego poznania preferencji klienta. Odpowiednio prowadząc komunikację na blogu, odpowiadając z zaangażowaniem na pozostawione pod Twoimi publikacjami pytania, masz szansę na jeszcze lepsze poznanie potrzeb swoich klientów i ich oczekiwań względem Twojej oferty.

W budowaniu korzystnego wizerunku pracodawcy

Wykorzystując blog firmowy, możesz również skutecznie prowadzić działania związane z employer brandingiem. Nie bój się publikować wpisów dotyczących życia Twojej firmy, przybliżających jej kulturę organizacyjną i poszczególnych pracowników, którzy codziennie w pocie czoła ją budują. Pokazanie “ludzkiej twarzy” Twojego przedsiębiorstwa, przyczyni się do budowania jego pozytywnego wizerunku w oczach odbiorców. Systematycznie udostępniając publikacje o takiej tematyce, może to zwiększyć zainteresowanie potencjalnych pracowników Twoją firmą. Ponadto kolejne rekrutacje, które planujesz będą dla Ciebie bardziej wartościowe. Budując określony wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie, kandydaci będą mogli sami ocenić czy pasują do danego środowiska jakie stwarzasz w firmie. Przynajmniej w jakimś stopniu wyeliminuje to spływanie na Twój adres przypadkowych CV.

W sprzedaży Twoich produktów/usług

Co tu dużo mówić, blog potrafi również sprzedawać. Musisz jednak zadbać o to, by eksponowane we wpisach produkty/usługi nie były dla klienta zbyt ofensywne. Oczywiście warto umieścić odpowiednie wezwania CTA, jednak wszystko należy zrobić z odpowiednim wyczuciem. Pamiętaj też, że jeśli odbiorcy docenią Twoje treści blogowe, naturalną koleją rzeczy jest to, że zainteresują się Twoją ofertą i zdecydują się z niej skorzystać.

#socialmediacribs #facebook #instagram #twitter #media #socialmedia #reklama #biznes #firma #dzialalnoscgospodarcza #blog #wlasnafirma
  • 3
Wołam przez MirkoListy plusujących ten wpis (20)

Dodatek wspierany przez Cebula.Online

Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen

Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać @IrvinTalvanen

! @rissah @hufosterex @cezary_baryka_bryka @yazir @spiral @Kevin00 @akcer @kaziu12 @Pan_Kawia @ValandilNW @astakos @Nerlo @cartsy @red_zer0 @boguslaw-de-cubalibre @wyestymowany @petergrynn @oscar_rak @amoooc @Freakz