Wpis z mikrobloga

@loginek0: W mojej okolicy zwykle się kupuje komplet i wrzuca inną pętle indukcyjną z przyklejonym kluczykiem gdzieś pod deskę. A złodziej i tak zazwyczaj przychodzi ze swoim DME bez immo.
@kirukisu: No właśnie oprócz kabla od INPY oraz pysoft - nie posiadam niczego, dlatego pytałem co bym ewentualnie potrzebował. Wiem, że pysoftem można chyba odczytać/zapisać pamięc to EEPROM, może to wystarczy? Czy trzeba mieć konkretnie jakiś programator?
I skąd wziąć właśnie czysty wsad, gdzie Ty to szukasz?
@loginek0: mhh np ale musisz miec jakis programator, zeby zgrac zrzut rozdziewiczyć :D i wgrac wtedy programujesz istą i robisz align powinno dzialac w ten sposob z tego co widze po forach bo osobiscie tego jeszcze nie robilem ale z chęcią jakoś pomogę to i dla mnie by było nowe doswiadczenie. ( ͡ ͜ʖ ͡)
@kirukisu: Rzeszów pozdrawia :P To widzę że trochę przy tym zabawy jest. Ale powiedz mi dokładnie - co znaczy to rozdziewiczanie? W sensie, że zgrywam z EEPROM cała zawartość pamięci (a więc nr VIN itd) i co później robi taki program żeby zrobić chyba tzw. virgina (?)? Jednak tym pasoftem nic nie zrobię, w sensie nie zgram EEPROM, bo przyciski są poblokowane... Jedynie co mnie ździwiło to to, że ktoś na
@loginek0: Ja to rozumię tak, że taki virgin dump ma niezapisane adresy pamięci związane z kodami isn odpowiedzialnymi za synchronizacje ews dde. No i w tym wypadku, gdy mamy taki dziwiczy wsad program np ISTA P przy programowaniu sterownika jest w stanie pobrać istniejacy kod z ews i wklepać go w dme. Założenie było chyba takie, że tzw parowanie mozna przeprowadzic tylko raz, gdy wszystko jest montowane pierwszy raz na linii
@kirukisu: No w końcu jakieś konkretne informacje :) A powiedz mi czym można zgrać taki wsad? Bo słyszałem, że większość zgrywa kilka KB a to nie jest cały wsad tylko jakaś część i dopiero po ustawieniu jakiegoś trybu boot mode (trzeba zewrzeć masę ???) jest możliwość zgrania całego wsadu. I tak naprawdę możliwość zgrania takiego wsadu umożliwia tylko programator?
I powiedz mi jeszcze czy wsad to jest CAŁA pamięć sterownika, tj.
@kirukisu: Jest jeszcze chyba coś takiego, że ktoś przygotowywuje virgin bez ściągania wsadu ze starego sterownika. Czyli tak jakbyś pojechał do ASO po nowy sterownik. Nawet widziałem na necie do pobrania takie wsady:
http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/BMW/
http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/index.php?&direction=0ℴ=&directory=BMW
Ale przy moim 323i nie widzę plików, które mają wsad 512KB tylko po 21KB i nie wiem czy to by w ogóle zadziałało... Jak myślisz?
I tak naprawdę bez programatora to nic nie zrobię? Nie
@loginek0 Te pliki z chiptuner mi nie pomogły gdy potrzebowałem, moj fgtech galletto zgrywa z edc15 całość po obd 512 KB, 48 KB to same mapy do np tuningu. 512 dla edc15 to jest full dump. Dla edc16 z bmw bo obd mam 1MB a bo bdm dla edc16 jest 2MB. Moim zdaniem, na tą chwile.tylko jakid programator ci to zgra galletto albo kess