Wpis z mikrobloga

Hej! Niedługo chcę złożyć komputer, a na podzespołach nie znam się na tyle, żeby wiedzieć, jaki zestaw byłby dla mnie najlepszy. Składam komputer głównie pod gry, ewentualnie jakaś prosta obróbka zdjęć, nic innego bardziej wymagającego. Mam nieprzekraczalny budżet 5 tys. i został mi polecony taki zestaw:

karta graficzna - PALIT GEFORCE GTX 1070 GAMEROCK 8GB
procesor - Intel Core I5-7600K, 3.8GHz, 6MB BOX
płyta główna - Asus PRIME B250-PLUS, B250, DDR4, HDMI, DVI-D, VGA, ATX
RAM - CRUCIAL DDR4 BALLISTIX SPORT LT 16GB
zasilacz - SilentiumPC Vero L2 600W
obudowa - Zalman Z3 PLUS
dysk SSD - ADATA SU800 256GB SATA3
dysk HDD - Toshiba 3.5'', 1TB, SATA/600, 7200RPM, 32MB cache
chłodzenie - SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024

Może ktoś ma jakieś zastrzeżenia co do w/w i mógłby na przykład polecić coś, co lepiej będzie pasowało do zestawu? Za ewentualne uwagi byłabym bardzo wdzięczna ʕʔ

#komputery #pcmasterrace
  • 12
@ozetka:

Zestaw ogólnie ujdzie, ale wygląda na robiony przez pracownika lokalnego sklepu internetowego. Czyli nie oferuje Ci najlepszej opłacalności a jednocześnie chce, byś wydała jak najwięcej. No i wyczyściła im magazyn (płyty B250 są najrzadziej wybieraną opcją)

Kupowanie 7600K, czyli procka do podkręcania, i parowanie go z płytą, która to podkręcanie UNIEMOŻLIWIA to jest naciąganie klienta, bo procesory z K są droższe. Albo bierzesz zablokowany procek albo kupujesz płytę Z270 (od
@Koliat: W grach/bootowaniu NVMe nie daje aboslutnie nic względem zwykłego SSD. Po prostu jest szybszy przesył plików. Nie warto dopłacać. Kupuje się je raczej do celów profesjonalnych albo do miniaturowych zestawów.
@ozetka: Kupowanie Kabylake w obecnej sytuacji jest bez sensu, lepiej poczekać na większą dostępność Coffeelake (wreszcie 6 rdzeni w i5 i i7) albo brać tymczasowo i3 Coffeelake (czyli 4 rdzenie jak w i5 Kabylake). Na razie dostępne są tylko płyty z chipsetem Z370 (do OC)za ok. 500 zł, tańsze chipsety B360 i H310 na początku przyszłego roku.