Wpis z mikrobloga

Dobry wieczór, drogie Mirki i Mirabelki!

Zgodnie z obietnicą, ruszamy z AMA:
https://www.wykop.pl/link/3964127/ama-lukasz-lamza-filozofia-kosmos-nauka-popularyzacja-nauki/

Przeklejam treść znaleziska, com to na szybko napisał:

"
Czołem, z tej strony Łukasz Lamża! Robimy AMA.

Szybki skrót dla niewtajemniczonych:
* Jestem z wykształcenia i zawodu filozofem, pracuję obecnie na uczelni (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie).
* Moją specjalizacją jest kosmologia, filozofia przyrody, filozofia nauki; ogólniej: jestem naukolubem i naukocentrykiem.
* Oprócz tego jestem dziennikarzem naukowym (pracuję obecnie w Tygodniku Powszechnym jako redaktor działu naukowego i autor) i popularyzatorem nauki (współpracuję dużo z Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych w Krakowie).
* Parę dni temu była premiera mojej najnowszej książki popularnonaukowej „Wszechświat krok po kroku”, wydanej przez Copernicus Center Press; wcześniej wydałem m.in. „Przekrój przez Wszechświat” i „Granice kosmosu – granice kosmologii”.
* Książkę można obejrzeć tutaj: https://www.ccpress.pl/produkt/Wszechswiat_krok_po_kroku_409
Pytajcie o wszystko! Filozofia, kosmos, nauka, świat akademicki, popularyzacja nauki, pisanie i wydawanie książek... i wszystko pozostałe.
"

#conowegownejczer #ama #filozofia #liganauki #gruparatowaniapoziomu #nauka #kosmos
  • 18
Książka doszła wczoraj, jestem na 43 stronie. Właśnie czegoś takiego szukałem. Bardzo lubię czytać o wszechświecie, i opisywać go przy pomocy trafnie dobranych słów, oraz działających na wyobraźnię metafor. Zawsze jak próbuję wyobrazić sobie skalę wszechświata ogarnia mnie uczucie wielkiej pokory. Nasze Problemy jednak stają się trochę mniejsze gdy popatrzysz na naszą planetę z naprawdę daleka. Bardzo często przeceniamy sprawy w naszym życiu, na które nie warto naszego czasu i nerwów. Bardzo