Wpis z mikrobloga

Czy ktoś z #krakow wie coś na temat planów budowy metra?
http://metrokrakow.pl/

W perspektywie czasu i kolejnych nowych osiedli na obrzeżach Krakowa, takie rozwiązanie wydaje się konieczne i kwestią czasu w raz z rozwojem miasta, patrząc na inne rozwinięte miasta w Azji i na zachodzie.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Warto paraliżować część miasta na rzecz budowy linii metra jak to miało miejsce w Warszawie mając wizję ulepszonej komunikacji w przyszłości?
#pytanie #komunikacjamiejska #zkm
  • 49
@zexan: Kraków powinien mieć centrum wyłączone z ruchu poza mieszkańcami i dostawami, a dookoła metro obwodowe i jeden skręt pod ziemią do środka. Plus dojazdówki z zewnątrz, czyli taki układ a la słoneczko. Jedna linia metra niewiele pomoże, musi być w wielu kierunkach.
W perspektywie czasu i kolejnych nowych osiedli na obrzeżach Krakowa, takie rozwiązanie wydaje się konieczne i kwestią czasu


@zexan: jeden argument wali budowe metra na głowę, koszt jednej linii metra wraz z infrastrukturą poboczną (czyli usprawnienie tylko danego fragmentu miasta) jest równy budowie kilku linii tramwajowych, poprawie aktualnej infrastruktury i tunelu pod centrum (to poprawi jakość komunikacji w całym mieście)
Ale wiadomo coś więcej?


@zexan: wiadomo tylko tyle że ludzie chcą, ale większość nie myśli przy tym czy to potrzebne i nie widzi alternatywnych rozwiązań

Czy są jakieś konkretne plany


są, większość niemożliwa do zaakceptowania czy to przez normy środowiskowe czy miasto

terminy


brak, nawet chyba nie ma studium pełnego

Jaka jest szansa na ruszenie prac?


żeby ruszyć prace to tak w skrócie najpierw trzeba wiedzieć gdzie, potem uzyskać zgody i
jeden argument wali budowe metra na głowę, koszt jednej linii metra wraz z infrastrukturą poboczną (czyli usprawnienie tylko danego fragmentu miasta) jest równy budowie kilku linii tramwajowych, poprawie aktualnej infrastruktury i tunelu pod centrum (to poprawi jakość komunikacji w całym mieście)


@Andczej: Moim zdaniem Warszawa jest dobrym przykładem, że same tramwaje w dynamicznie rozwijającym się mieście, w którym ogranicza się miejsca parkingowe a ludzi przybywa, nie wystarcza.
Pomimo jednej z najlepszych
@Andczej: Jak najbardziej. Warszawa ściąga do siebie najwięcej pieniędzy z budżetu państwa, ale te inwestycje się jak widać opłaciły. To samo dotyczy Krakowa. To rola urzędników, aby uzyskać pieniądze na ten cel. Nie ma znaczenia czy rozwiąże problem w małym fragmencie, to będzie krok na przód i ściągnie więcej inwestorów i firm do Krakowa, jak również mieszkańców, bo metro podnosi też atrakcyjność miasta.
To rola urzędników, aby uzyskać pieniądze na ten cel.


@zexan: a następnie rola miasta utrzymać bardzo drogą infrastrukturę metra

Nie ma znaczenia czy rozwiąże problem w małym fragmencie


lepiej wywalić kasę na coś co usprawni tylko część miasta czy lepiej wywalić kasę na rozwiązanie typu tunel pod galerią ale pod centrum miasta

@Andczej: Podsumowując można stwierdzić, że są pomysły i plany na poprawę infrastruktury i budowę czegoś typu premetro, ale o prawdziwym metrze możemy na jakieś 20 lat zapomnieć, zgadza się?

Studium ma dać odpowiedź na pytanie, w jakim zakresie należy budować bezkolizyjną komunikację szynową, aby usprawnić ruch tramwajowy w Krakowie: czy najlepszym rozwiązaniem jest metro ciężkie czy metro lekkie, a więc w pierwszej kolejności tramwaj w tunelu. – Jesteśmy zdeterminowani, by wykonać