Wpis z mikrobloga

#programowanie #naukaprogramowania #python #postgresql #programista15k

tl;dr Proszę o ocenę mojego pierwszego kodowego projektu :)

w ramach nauki programowania tworzę sobie bibliotekę ułatwiającą komunikację pythona, a konkretnie biblioteki pandas z bazą postgresql. Oczywiście cały projekt jest dość w powijakach, a z programowania jestem raczej początkujący, więc pewnie roi się od bugów i brzydkiego kodu. Dlatego chciałbym Was prosić o opinię w każdym aspekcie, zwłaszcza o wskazanie co jest do poprawy zarówno w projekcie, jak i w sposobie mojego kodowania. Poniżej link do GitHuba:

Link

idea opiera się na tym, żeby w móc w prosty sposób wczytywać dane z db prosto do DataFrame, ale też w prosty sposób przeprowadzać inserty, update'y i wyciągać podstawowe informacje nt. tabel, kolumn, kluczy głównych, schematów itp. Nie mogłem za bardzo znaleźć biblioteki która by DataFrame'y łatwo ładowała do bazy, więc stwierdziłem że sam napiszę, ale jeśli ktoś takie zna (oprócz samego pandas, który ma mocno ograniczone funkcjonalności w tym zakresie), to super by było, gdyby się podzielił ;)

wołam także @Kiro i @biwalencik, z którymi niedawno przeprowadziłem krótką dyskusję na temat sensu pisania takiej biblioteki, może będziecie zainteresowani pierwszymi wynikami :)
  • 21
@JajkoJajkoJajkoJajko: Nigdzie nie zamykasz połączenia do bazy. Może lepiej byłoby to zrobić jako context manger? W konstruktorze, jeśli nie uda się nawiązać połączenia, powinieneś rzucić wyjątek. W przeciwnym razie program nie wie, że nie udało się nawiązać połączenia i wykrzaczy się na próbie dostępu do self.cursor (który nie będzie zdefiniowany)
@jascen: około półtora miesiąca, z tym że robiłem to po pracy i w weekendy no i też nie dzień w dzień. także ciężko określić ile godzin :/