Wpis z mikrobloga

Mam znajomego właściciela baru, w którym jest zainstalowane ogrzewanie elektryczne.

Barmanki siedzą w kurtkach i narzekają na zimno, bo właściciel oszczędza na prądzie i włącza je rzadziej, niż powinien.

Czy ktoś w praktyce tutaj kopał #bitcoin aby uzyskać dodatkowe ogrzewanie?

Koparka by stała na zapleczu/za barem, żeby grzać głównie obszar, w którym znajduje się barmanka, przy okazji nie zwracając uwagi klientów, nie byłoby żadnej dodatkowej instalacji jak na filmiku.

Dogadałbym się z właścicielem tak, że pokryję mu nadwyżkę pobranej energii ponad to, co on wydaje na ogrzewanie, ale to już i tak byłby zysk kilkuset zł miesięcznie, a barmanki miałyby cieplej w środku.

Ponieważ w kopaniu jestem zupełnie zielony, takie pytanie być może niemądre, czy da się oszacować, jaką część BTC w ciągu miesiąca wykopie średniej klasy koparka pobierająca cały czas 1 KW?

#pytaniedoeksperta
Mordeusz - Mam znajomego właściciela baru, w którym jest zainstalowane ogrzewanie ele...
  • 10
@Mordeusz: film powyżej to tylko prototyp który od strony finansowej nie ma sensu. Jeżeli chodzi o kopanie bitcoina (algorytm SHA256) to w tym momencie rynek koparek ASIC naprawdę potrzebuje ogromnych wkładów finansowych. Rozwiązania dla klienta indywidualnego odpadają. W tym przypadku lepiej poszukać coś w innym algorytmie. Jeżeli chodzi o oddawanie ciepła - pewnie jakieś zanurzenie w oleju mineralnym + radiator z wentylatorem i zadziała. Niestety ilość tych koparek musi być naprawdę
Musiałbyś na prawdę dużą kopalnię zrobić. Bardzo dużą


@gruszki_i_pietruszki: No właśnie myślę, żeby nie była duża, najwyżej by sobie dogrzewał ogrzewaniem w najzimniejsze dni, a w cieplejsze byłoby w sam raz przy koparce 1 KW.

Czyli powiedzmy, że bym się z nim dogadał, iż płacę mu połowę za prąd pobierany przez taką koparkę, ja mam bitcoiny za pół ceny, on ma ogrzewanie 1 KW 24h za pół ceny, a jak chce,
@nocnyjanek: