Wpis z mikrobloga

Cześć ludziska, dawno mnie nie było, ale w związku z ostatnimi obserwacjami rynku stwierdziłem, że może warto o tym wam napisać, bo pewnie wielu myśli o karierze grafika, a warto wiedzieć jakie są trendy.

Aktualnie w VFX moim zdaniem o pracę najłatwiej dla:
- compositingowców (Nuke ew. After)
- riggerów +skinning (Maya, Houdini)
- dobrych FXiarzy (Houdini)
to niezależnie od szerokości geograficznej

co do samej Polski, zdecydowanie dodałbym animatorów (organiki)
dobrych praktycznie nie ma, a do tych co są kolejki są na 3-6 miesięcy w przód (co czasami wyklucza realizację projektu lub trzeba ściągać ludzi z zachodu)

W Polsce taka osoba na pozycji mid może spokojnie liczyć na zarobki 6k+ netto nawet i do 12k.

W przypadku zagranicy, chociażby USA przeważnie jest to coś koło 80k USD p/a do 120k dla Seniorów/Leadów

Natomiast trudno może być o pracę dla:
- modelatorów
- teksturerów
- shading and lighting
czyli całe archwiz w tym również, ponieważ jest duże nasycenie takimi osobami.
Oczywiście osoby ponadprzeciętne dostaną dobrą pracę ale nadal jest to walka z dużą konkurencją.

O GameDev się nie wypowiadam, tu więcej mógłby powiedzieć @ofczy

#vfxnews #grafika3d #grafikakomputerowa
  • 32
W przypadku zagranicy, chociażby USA przeważnie jest to coś koło 80k USD p/a do 120k dla Seniorów/Leadów


@loczyn: Gross. Pamietaj :)

Szczerze? W gamedevie potrzeba kazdego. PCF szuka od roku wszystkich, cedep szuka prawie wszystkich. My z ~20 osob ktore sie zglosili stestowalismy 5, 3 sie podeslaly w miare rozsadne na modelero asseciarza.

Juniorom(junior to taki ktos kto umie zrobic asset od poczatku do konca poprawnie, nie pieknie, a poprawnie) asseciarzom
ofczy - > W przypadku zagranicy, chociażby USA przeważnie jest to coś koło 80k USD p/...

źródło: comment_YMj5J4zZiJlBY2VkFaRUnOntckjsvUGe.jpg

Pobierz
@loczyn: Orientujesz się jak wygląda zapotrzebowanie na kogoś w rodzaju technical artists w Polsce? Piszą w ogóle firmy własne narzędzia czy zlecają jakiś firmom trzecim? Chodzi mi bardziej o studia graficzne niż gamedev.
Orientujesz się jak wygląda zapotrzebowanie na kogoś w rodzaju technical artists w Polsce? Piszą w ogóle firmy własne narzędzia czy zlecają jakiś firmom trzecim? Chodzi mi bardziej o studia graficzne niż gamedev.


@Priya: Raczej tylko PI, ale i tam R&D jest zacofane.
Na Twoim miejscu uderzałbym do Disney, Pixar, ILM, Weta, MPC
@ofczy: imho characterzy mają łątwiej bo jest ich mniej. U nas był gość co mógł żądać ile chciał. No i programiści bo im zwykle nie po drodze jest do gamedevu więc deficyt, ale to już inna branża nieco :D