Wpis z mikrobloga

Aha, i zanim jakiś psychofanboj zarzuci mi że "trolluję na rzecz Mercedesa" czy coś w tym stylu, to jestem zdania że stary dobry Mercedes skończył się wraz z wypuszczeniem modelu W220 które obecnie są zazwyczaj skarbonkami bez dna wrastającymi w krzaczorach.

@60scnds:
Przecież Tesla to dla takiego giganta żadna konkurencja - Mercedes sprzedaje 2 miliony osobówek rocznie podczas gdy Tesla nie potrafi przebić nawet tej nieszczęsnej bariery 100 tysięcy aut jaką przewidują już od paru lat.
@oficer-prowadzacy: Oczywiście na dzień dzisiejszy masz rację. Tak sobie trochę jaja robię, nie jestem jakimś psychofanem ;) Ale prawda jest taka, że to są szczególnie niebezpieczne czasy dla takiego myślenia, że się ma pozycję na rynku ugruntowaną na dobre.
@60scnds:
Niby tak, ale z drugiej strony motoryzacja to jest zdecydowanie bardziej konserwatywna klientela niż branża technologiczna. Owszem, zdarza się że nawet giganci upadają, niemniej jednak Mercedes ma 125-letnią tradycję, a sama marka bardzo mocno kojarzy się z klasą premium (mimo że ostatnio odjebują trochę tandety to jednak wciąż określenie premium zdecydowanie bardziej pasuje do Mercedesa niż do Tesli).
Przecież Tesla to dla takiego giganta żadna konkurencja


@oficer-prowadzacy: założę się że wiele razy powiedziano coś takiego o Amazonie i Walmarcie.

Retail to też niby branża zdecydowanie bardziej konserwatywna niż technologiczna, a tu wszedł na rynek technologiczny challenger i poustawiał wszystkich po kątach jak chciał.

Oczywiście wiadomo że szansa na powtórzenie tego wyczynu jest niewielka, ale na pewno nie należy zagrożenia bagatelizować. Nadchodzące zmiany w motoryzacji (elektryfikacja i AI) zapewne zostawią
@sakfa:
Jak chodzi o car-sharing to dla mnie to jest kompletne zaprzeczenie idei auta osobowego. To już się kwalifikuje jako transport publiczny (i mam szczerą nadzieję że nigdy nie będzie to popularne, no ale patrząc na debili udostępniających wszystkie swoje dane do chumury googla z podejściem "bo tak wygodnie" to pewnie niestety będzie, nowy wspaniały świat gdzie nawet auta nie będzie się dało kupić na własność :/)
@oficer-prowadzacy: punkt widzenia zależy jak zawsze od punktu siedzenia. Car sharing to świetne rozwiązanie dla mieszkańców dużych metropolii, słabe dla mieszkańców przedmieść i zupełnie nietrafione dla mieszkańców niewielkich miejscowości.

Powiem tak, mieszkam w centrum Toronto (prawie 3 mln mieszkańców) gdzie za luksus parkowania samochodu pod biurem płaci się $15 za dzień (i to jak dobrze poszukasz!) więc widzę pewne plusy car sharingu - po prostu, w pewnym momencie wzrostu gęstości zabudowy
Jak chodzi o car-sharing to dla mnie to jest kompletne zaprzeczenie idei auta osobowego. To już się kwalifikuje jako transport publiczny (i mam szczerą nadzieję że nigdy nie będzie to popularne,


@oficer-prowadzacy: ale co to dla Ciebie zmienia? Chcesz mieć samochód to przecież nikt nie broni.
A jeśli car sharing zaprzecza idei auta osobowego to hmmm... może idea auta osobowego mija się z potrzebami ludzi.

Jeśli ktoś używa samochodu do dojazdu
mieszkam w centrum Toronto (prawie 3 mln mieszkańców) gdzie za luksus parkowania samochodu pod biurem płaci się $15 za dzień (i to jak dobrze poszukasz!) więc widzę pewne plusy car sharingu

@sakfa:
Prędzej liczę na to że będą automatyczne auta które się same odstawią do domu i przyjadą o określonej godzinie, a nie że jakiś random będzie w międzyczasie korzystał z mojego auta.

ale co to dla Ciebie zmienia? Chcesz mieć
Problem w tym że podejście "nie chcesz to nie korzystaj" nie działa jeśli coś jest używane przez większość.

Przykład DLC albo mikropłatności w grach - niby można nie kupować, ale w praktyce jest to niemożliwe, bo w większości gier rozgrywka została podporządkowana temu żeby gracz je kupił.


@oficer-prowadzacy: że co? Są do wypożyczenia rowery, często skutery, są taksówki i Uber. I jakoś to wszystko działa mimo, że żadne z nich nie
mercedes to sie skonczyl na W124 ( ͡ ͜ʖ ͡)

To moze inaczej. Mercedes skonczyl sie w 96 jak zmienili blachy xD


@Merolka: tak, tak tak ;P
A Metallica na killem'all ;P

Szacunek do 124 zawsze, ale nie wierzę, że piszesz tak serio. Takie myślenie jest strasznie wąskie ;p. To nadal zajebiste auta. Poważnie. Może nie wszystko mi się podoba (w w124 też nie wszystko było