Wpis z mikrobloga

Mirki powiedzcie mi.. Warto?

https://www.ebay.co.uk/itm/1998-BMW-E39-540i-touring-estate-4-4-V8-non-vanos-sport-msport-5-series-/292341242198?

Zastanawiam się nad takim 540i i poza stanem blachy z zewnątrz (normalka) to wydaje mi się naprawdę auto w przyzwoitym stanie. Gość pisze o baterry drain spowodowanym FSU - na ile to poważne?

Jak oceniacie możliwość przystosowania tego auta do dobrej kondycji?

Jakie są typowe bolączki 540i które warto naprawić od razu by mieć spokój i ile takie coś zwykle może kosztować?

Wiem, że są tu doświadczeni ludzie z E39 535i i 540i - większość mankamentów samego E39 znam i nie przeszkadza mi to, jednak jakieś typowe rzeczy dla tego modelu?

Będę wdzięczny za każdą poradę i pomoc :)

Na filmiku widać że chodzi równo i fajnie, niestety jest daleko od mojego miejsca zamieszkania więc nie mam opcji sprawdzić, pojadę przez pół kraju i kupię bo od razu zapłacę za lawetę - tak więc - o co spytać gościa?

#bmw #samochody #motoryzacja #kupautozmikro #pytanie
sorek - Mirki powiedzcie mi.. Warto?

https://www.ebay.co.uk/itm/1998-BMW-E39-540i-...
  • 8
@MaddoxX1911: problem w tym, że ciężko znaleźć coś zadbanego, a jeśli już to po 2001 roku a nie chce silnika z vanosem, ponad to przebieg jak na taki wiek dość mały, nowsze są po 2-3x tyle i szczerze mówiąc nie ma fajnego i zadbanego touringa - same sedany, a jak już sie jakiś trafi to bez m-sporta :D

Myślę, że warto - niestety ratowanie mojego obecnego samochodu to też koło £1000
@sorek: Żeby się dobrać do jeża to trzeba się trochę namęczyć, ale da radę ( ͡° ͜ʖ ͡°). Chyba da się bez ściągania deski - przynajmniej widziałem tam trochę miejsca, ale ręki za do nie dam uciąć.

Tak się zastanawiam i ciężko powiedzieć czy ten silnik ma jakieś oczywiste mankamenty. Na pewno uszczelki pod pokrywami zaworów, ale to standard w każdej jednej Vce.

Bardziej niż sam silnik,
@f1x_pl dzięki! Właśnie nim wracsm i zauważyłem ze w korku trochę w prawo psozla wskazowka temperatury ale tsk sie trzymala przez reszte jazdy. Stanalem na 10min na siku i potem normalnie była po środku.

Gość ponoć wymienił cały uklad chlodniczy wraz z radiatorem. Myślisz ze przy przebiegu 170 km warto ruszać skrzynie?
@sorek Na pewno warto skontrolować olej. Jeśli nikt tam nigdy nie grzebał, to jest ryzyko, że po wymianie oleju skrzynia zacznie wariować (u mnie wystarczyła dolewka i padła).

Co do rosnącej temperatury w korku, to walczyłem z tym 2 lata temu. Wymieniali wisko, wentylator klimy, odpowietrzali, wieszczyli nawet uszczelki pod głowicami. Winny okazał się termostat (nie otwierał się do końca).

Chociaż jak gostek grzebał niedawno przy chłodzeniu to może jest jeszcze zapowietrzona.