Wpis z mikrobloga

Sieci tramwajowe europejskich stolic dzielą się na młode i stare. W niektórych stolicach sieć tramwajową zlikwidowano dawno temu i niedawno odtworzono - np. w Paryżu, Londynie, Madrycie. W pozostałych stolicach zwykle tramwaje istnieją nieprzerwanie od ponad 100 lat.
Tramwaje starzeją się wolniej od autobusów, poza tym częściej poddaje się je modernizacjom aby nie były tak przestarzałe, dlatego nie jest niczym dziwnym, że nawet na mitycznym "zachodzie" jeżdżą tramwaje starsze od dużej części pasażerów nimi podróżujących. Przykładowo najstarszymi wozami w Berlinie są czechosłowackie Tatry z lat 80, po Wiedniu jeżdżą jeszcze tramwaje pamiętające przełom lat 60 i 70, podobnie w Brukseli, a w Rzymie mają jeszcze nawet liniowe tramwaje z lat 40(!).
Ale jest jedna europejska stolica, która się z tego wyłamuje - sieć tramwajowa powstała tam 90 lat temu i istnieje nieprzerwanie do dzisiaj, a mimo to wszystkie eksploatowane tam tramwaje są wyprodukowane w XXI wieku. Co ciekawe nie jest to stolica żadnego bogatego zachodnioeuropejskiego państwa. Jest to...


#tramwaje #ciekawostki #komunikacjamiejska #bialorus
I.....0 - Sieci tramwajowe europejskich stolic dzielą się na młode i stare. W niektór...

źródło: comment_o0HTpXKOuojTYqEZU4mzdfoAIovl2jMp.jpg

Pobierz
  • 40
@Fidelis: jednak Moderusy mają niskopodłogowy człon, więc to jest troche inna sytuacja. Tylko, że niestety zauważyłem, że osoby starsze, ledwo wchodzace po schodkach często ignorują tą niską podłogę po środku tramwaju, i i tak wchodzą wejściem, którym muszą się wspinać. Powinna być jakaś wyraźna informacja, która do takich osób dotrze, albo coś ( ͡º ͜ʖ͡º)
@wanghoi: Oczywiście. Ja co prawda jako Cieszyniak jako-tako znam historię cieszyńskich tramwajów. Chodzi mi jednak o zasięg ewentualnego wpisu, lub znaleziska.
@wanghoi: Tak jest. Cieszyńskie tramwaje są najmniejsze, najkrótsze i może dla miłośnika transportu zbiorowego najnudniejsze.
Jednak dla historyka bardzo ciekawe. Jak i cała historia miasta.
Jeśli masz jedynie "skrobnąć" coś o owych to może lepiej tego nie rób. :)
@wanghoi: W Warszawie po 2000 roku zaczęto eksploatować 92 wagony wysokopodłogowe - 62 od 2001r i 30 od 2007r., czyli najnowsze 10 lat temu.
Z tego co czytam na wiki, to kupiono je tylko dlatego, że nie udało się rozstrzygnąć kilku z kolei przetargów na niskopodłogowe, a chciano wycofać w końcu Konstala 13N.
Wszystkich wagonów obecnie jest ponad 700.