Wpis z mikrobloga

Czemu samochody segmentu niby D premium są takie małe? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Porównajmy
BMW F30: 4624 cm
Volvo S60: 4638 cm
Lexus IS: 4665 cm
Mercedes W205: 4686 cm

Dla porównania:
Skoda Octavia: 4670 cm
Renault Megane 4632 cm

Ale za to:
Mazda 6: 4870 cm
Ford Mondeo: 4867 cm
Opel Insignia: 4897 cm (!)

Czyli co? Tak naprawdę marki premium sprzedają kompakty wmawiając, że to auta o segment większe?
#motoryzacja #samochody
  • 29
@bidzej: A nie jest tak, że kiedyś może i te samochody były porównywalne, ale gdy z czasem zaczęły rosnąć, to marki premium niechcący nie zauważyły tego faktu?
@blooop: Sedany/kombi klasy premium stawiają nie na przestrzeń a na jakość i wykończenie wnętrza, poza tym chcą bardziej zróżnicować wielkość w stosunku do większych braci (BMW 5, Audi a6 itd). Dla firm takich jak Opel, Ford Klasa ta to najwyższe co mają w ofercie.
@OFFroad: bzdury. BMW 3 i Audi A4 pasuja swietnie wymiarami w segment kompaktow, bo to segment C - to samo co Golf, Octavia, Megane czy co tam jeszcze innego. BMW5 czy Audi A6 pasuja w segment D, bo to sa samochody segmetnu D - tak jak Insignia, Passat, Superb itd. Kropka.

@bidzej: tak na szybko to z niepolskojęzycznego internetu to to też są large family car, czyli segment D po naszemu, czyli o #!$%@? tu chodzi? Ktoś ma jakiś interes w pisaniu tych bzdur?
@blooop: Chodzi o to, że Insignia, Mondeo, Mazda 6 to klasa D, z tym że producent chce uczynić je bardziej "premium" przez co mają wymiary zbliżone do segmentu E ale wciąć wykonanie czy wygoda stoi na poziomie segmentu D. Audi, Mercedes, Bmw oddziela te klasy. Przede wszystkim te marki mają po modelu na dany segment i nie ma sensu ich ze sobą "mieszać". Ogólnie polecam wsiąść do Insigni, A4 i A6.
@blooop: i Ty masz rację i kolega @bidzej też.
Oficjalnie BMW 3 czy Audi A4 są pozycjonowane jako segment D, bo tak je pozycjonuje producent. Ale faktycznie wymiarami one się nie różnią od kompaktów.
Aczkolwiek producent np. BMW w klasie C ma model 1, model 3 to już klasa D, a model 5 to klasa E.
Tak samo Audi np. w klasie C model A3, w klasie D model A4, w
@blooop: @bidzej: 3, A4, S60, c klasa to wszystko jest pozycjonowane jako segment D i tylko ty @bidzej mówisz, że to C.

W segmencie C grają CLA, A klasa, A3, seria 1.

Samochody nie premium poszły w przestrzeń użytkową, bo na tym zależy głównie klientom. W klasie premium stawia się na inne cechy.
bo tak je pozycjonuje producent. Ale faktycznie wymiarami one się nie różnią od kompaktów.


@Jokker: co producent sobie pozycjonuje to jego sprawa. To troche jak z CLSem w splaszczonym kombiku, ktorego Mercedes nazywa "Shooting brake" - a to nadal tylko kombi.
BMW 3 chocby chcialo, to nadal jest kompaktem - wsiadasz do niego i miejsca masz tyle co w Golfie.

@Jokker: @bidzej: Trochę się zagalopowaliście i uważacie że typowy kompakt ma powyżej 460 cm, to są wyjątki i modele umieszczane między segmentami jak skoda Octavia. Najpopularniejszy i najbardziej oczywisty przedstawiciel klasy C- VW Golf ma w obecnej generacji 435 cm, Citroen C4 - 433cm, Kia Ceed 431 cm. To są typowe wymiary kompaktów