•  

    Mirki #pomocy. Sprawa jest taka, że bank mnie zrobił w wała na transakcji bankomatowej za granicą. W zasadzie nie wiem czy to był właściciel bankomatu czy #mbank. W skrócie wyglądało to tak:
    1. Próbowaliśmy z różowym na Indonezyjskiej wyspie Bali wyciągnąć pieniądze z kilku bankomatów, ale były z tym duże problemy. Bankomaty zazwyczaj wywalały jakieś nic nie mówiące błędy.
    2. Nie zadziałąły 2 karty mastercard, w tym jedna karta mBanku, zadziałała za to finalnie karta visa z banku ING
    3. Podjęto na kartę VISA ING gotówkę w kwocie 1.000.000 IDR ( 1 milion rupii czyli niecałe 300zł )
    4. Przeglądając parę dni później historię rachunków widzę obciążenie na koncie mBanku na 1.000.000 IRD z tego dnia. Dzwonię więc do mBanku zgłosić reklamację na tą transakcję bo taką kwotę faktycznie chciałem wyciągnąć, ale z kartą mBanku się to nie udało
    5. mBank przyjmuje reklamację i robi chargeback, ale informuje przy okazji, że sprawa będzie się ciągnąć 2 miesiące do finalnego wyjaśnienia z akceptantem karty (czyli właścicielem bankomatu)
    6. Dziś mBank mi wysyła pismo o finalnym odrzuceniu reklamacji, bo akceptant karty twierdzi podobno, że prawidłowo podjąłem gotówkę z bankomatu.
    7. Ktoś mnie okradł na prawie 300zł!

    Do tej pory unikałem jak ognia gotówki za granicą, bo uważałem transakcje karta za bezpieczne. Okazuje się, że sama próba wyjęcia gotówki z bankomatu może się zakończyć jej utratą. Nie wiem, czy w wała mnie robi właściciel bankomatu czy mBank, nie przedstawiono mi w zasadzie żadnych dowodów na to, co ustalono, poza informacją z mBanku, co akceptant STWIERDZIŁ.

    WIem, że na pewno tej sprawy tak nie zostawię, na pewno odwołam się od reklamacji, niemniej chętnie przyjmę rady i sugestie od bardziej obeznanych w temacie. Przy okazji wołam @ZespolmBanku z prosba o pomoc.
    #banki #podroze #indonezja #bali #chargeback #bankomaty #visa #mastercard #oszukujo #kradno #afera

    +: Alkreni, M..d +4 innych
    •  
      z......4

      +3

      @ncpnc: wcale mu nie przykro. łże już w pierwszym zdaniu.

    •  

      @ncpnc: bankomat wydał kwitek z odrzuceniem transakcji?

      +: topol
    •  

      @ms93: Bankomat nic nie wydał poza kartą z powrotem i jakimś komunikatem o błędzie na ekranie.

    •  

      @ncpnc: To będzie ciężko, bo nie masz tak naprawdę żadnego dowodu. Nie wróżę sukcesów, ale próbuj dalej.
      Swoją drogą - dlaczego korzystasz z takich drogich kart zamiast jakiejś walutowej (Kantor Aliora, Revolut)?

      +: topol
    •  

      @ncpnc: może tam był skimmer czy coś w tym stylu i ktoś za ciebie wypłacił te pieniądze?

      +: Kocury
    •  

      Nie wiem, czy w wała mnie robi właściciel bankomatu czy mBank, nie przedstawiono mi w zasadzie żadnych dowodów na to, co ustalono, poza informacją z mBanku, co akceptant STWIERDZIŁ.
      @ncpnc: A co według ciebie powinien zrobić mBank? Jechać do Indonezji i siłą zmusić operatora bankomatu do ręcznego przeliczenia gotówki w bankomacie? Dostali rozliczenie transakcji od operatora bankomatu, więc kwotę zdjęli z konta. Teraz na chargeback akceptant potwierdził, że wypłata została dokonana. Co mają więcej zrobić?

    •  

      @ncpnc, przykro nam, że taka sytuacja Cię spotkała. W tej sytuacji wznów prosimy reklamację. Na podstawie wznowienia zweryfikujemy sytuację ponownie.
      Pozdrawiamy,
      Zespół mBanku

    •  

      @ms93: Korzystam zazwyczaj z karty PEKAO SA, która za granicą jest naprawdę spoko. To był nasz ostatni dzień pobytu, potrzebowaliśmy pilnie gotówki i próbowaliśmy 3 różnych kart w każdym bankomacie. W życiu bym nie brał za granicę JEDYNIE karty mBanku bo wiem że jest droga w cholerę.

      Nie spodziewałem się, że to ja muszę udowadniać, że transakcja się nie dokonała. Wpajanie ludziom jaki to plastik jest bezpieczny to zwykły pic na wodę? Powinienem nagrywać przebieg każdej próby podjęcia gotówki :/ ? Czy mBank dostał jakieś logi z urządzenia? Nagranie z kamery? Czy postanowił uwierzyć na słowo? A może po prostu Indonezyjski bank olał zupełnie mBank i przerzucili to na klienta?

      Wkurza mnie w tym wszystkim brak jakiejkolwiek wierdzy na temat wiarygodnych powodów odrzucenia reklamacji. Nie spodziewałem sie, że za granica okradac mnie beda banki i bankoimaty, a nie tubylcy :(

    •  

      @MichaelT128: Nie wiem, nie znam procedur międzybankowych, dlatego pytam ludzi którzy mają o tym pojęcie. Z tego co mówisz wynika więc, że domniemanie niewinności w takiej sytuacji nie istnieje? Dodam, że nigdy w życiu nie miałem tego typu sytuacji ani reklamacji.

    •  

      @sylwke3100: Nie sądze, bo jedyna transakcja felerna odbyła się dokładnie tego dnia na dokładnie taką kwotę, jaką chciałem pobrać.

    •  

      @sylwke3100: Nie sądze, bo jedyna transakcja felerna odbyła się dokładnie tego dnia na dokładnie taką kwotę, jaką chciałem pobrać.

      @ncpnc: To jeszcze inna teoria, może ten bankomat to pułapka tzn on normalnie działał tylko celowo zablokowane/uniemożliwiona jest opcja normalnego odebrania pieniędzy (tzn pieniądze są wypuszczane z bankomatu ale ty nie masz fizycznie możliwości ich odebrania a ktoś po prostu je później bierze kto obserwuje go (i w systemie oficjalnie jest ok)

    •  

      @sylwke3100: Ale wtedy chyba nie wywaliłby błedu, tylko napisał, że transakcja w realizacji?

    •  

      @ncpnc: Może mechanizm jest celowo uszkodzony

    •  

      @sylwke3100: Nie mam pojęcia. W żadnym innym kraju nie miałem takich przebojów z bankomatami jak w Indonezji, a to już jest wisienka na torcie... :(

    •  

      @ncpnc: Wcale bym się nie zdziwił, gdyby ci z Indonezji odrzucali wszystkie reklamacje i brali kasę, bo nikt im nic nie udowodni, a w takich krajach bankowość działa dosyć oszukańczo (wystarczy choćby spojrzeć na kosmiczne dopłaty do wypłat z zagranicznych kart, które nie mają żadnego uzasadnienia poza zdzierstwem, a są obecne w wielu słabo rozwiniętych krajach).

      +: seattle
    •  

      @ncpnc: Poletzam revolut, brak spread, kurs jak na giełdzie

    •  

      @marvin7 a co by w tej sytuacji to zmieniło?

      Kilkukrotnie wypłacałem kasę z bankomatu unicredit w Chorwacji , aż pewnego razu wszystko szło ok, do czasu gdy miała już otworzyć się zapadka z kasą, ale to się nie stało, a kasę na koncie zablokowali, od razu zadzwoniłem do banku(t-mobile), poinformowali mnie jak kasy nie odblokują w ciągu następnych dni to mam składać reklamację, i tak się stalo, po jakimś tygodniu kasa wróciła na konto, po to, aby miesiąc później ją zabrali i jednak nie uznali reklamacji, bo dostali papiery od właściciela bankomatu, że wszystko było ok, i nic im nie możesz zrobić, pewnie nawet nagrywanie samego procesu wypłaty, by nie pomogło...

    •  

      @ncpnc: Jaki to był bankomat? BNI, Mandiri lub BCA w jakimś markecie czy no-name stojący dziko przy ulicy? Jeśli to drugie to mogłeś paść ofiarą scamu, co jest dość powszechne w Indonezji.
      Pieniądze w tym kraju należy wypłacać tylko w 3 tych trzech bankomatach które wymieniłem wyżej, najlepiej jak bankomat jest wewnątrz sklepu, bo to minimalizuje ryzyko że ktoś przy nim majstrował i zawsze upewnić się, że bankomat ma naklejkę "visa" lub "mastercard", bo nie wszystkie bankomaty obsługują te systemy.

      +: ncpnc
    •  

      @wyindywidualizowanyentuzjasta: Tam było kilka bankomatów obok siebie, przy ulicy, każdy w osobnym "boksie". Nie jestem teraz w stanie stwierdzic jaki to był konkretnie, poza tym że na pewno nie BNI - bo ten nigdy nie chcial działać z moją kartą więc z czasem je zupelnie omijalem (choć wszystkie miały naklejke mastercarda).
      Coraz bardziej jednak przekonuje się do scamu/skimmingu, bo lokalizacja wypisana na reklamacji się nie zgadza. Rzeczona transakcja wskazuje na Denpasar podczas gdy pieniądze chcialem wyciągnać w Ubud. Poza tym chwilę po tym gdy próbowalem użyc karty w tych bankomatach mBank ja zablokował. Sądziłem, że to moje akcje kartowe zostaly uznane za podejrzane, ale może to była kwestia geograficzna. Z tą nowa wiedza napisze odwolanie. Dzieki!

    •  

      @ncpnc: Pytałem o nazwę bankomatu, bo BCA czy Mandiri to duże banki i mają oddziały nie tylko w Indonezji oraz mają support w języku angielskim, mógłbyś do nich bezpośrednio zadzwonić np. przez Skype
      https://www.bca.co.id/en/Tentang-BCA/Korporasi/Berita/2016/02/05/08/11/Nomor-Baru-Halo-BCA-1500888-Bisa-Dihubungi-dari-Seluruh-Indonesia
      http://www.bankmandiri.co.id/english/article/faq-cm.aspx
      Jeśli to jakiś noname bankomat należący nie wiadomo do kogo, to może być ciężko z wyciągnięciem od nich pieniędzy.

      +: Astroc

Gorące dyskusje ostatnie 12h